Video oyun endüstrisi son yıllardaki gelişimiyle 120 milyar dolarlık devasa bir pazar haline geldi. Oyun endüstrisinin gelişiminde engel olarak görülen donanım ve yedekleme ihtiyacının bulut bilişim teknolojileri ile ortadan kalktığını aktaran Teletek Genel Müdürü İlyas Turgut, bulut oyun hizmetlerinin gelişiminin ve başarısının arkasında ise doğru veri merkezlerinde hizmet sunmanın yer alacağına dikkat çekiyor.
Video oyun endüstrisi son yıllardaki gelişimiyle 120 milyar dolarlık devasa bir pazar haline geldi. Oyun endüstrisinin gelişiminde engel olarak görülen donanım ve yedekleme ihtiyacının bulut bilişim teknolojileri ile ortadan kalktığını aktaran Teletek Genel Müdürü İlyas Turgut, bulut oyun hizmetlerinin gelişiminin ve başarısının arkasında ise doğru veri merkezlerinde hizmet sunmanın yer alacağına dikkat çekiyor.
Bir zamanlar niş bir pazar olarak kabul edilen video oyun endüstrisi devasa noktalara ulaştı. 120 milyar dolarlık bir pazara erişen endüstrideki devrim niteliğinde gelişme ise kullanıcılarının önünde daimi engel olarak görülen donanım ve yedeklemenin bulut bilişim teknolojileri ile ortadan kalkması oldu. Henüz video ve müzik akışı hizmetleri gibi yüksek seviyelere ulaşmamış olsa da bulut oyun hizmetlerinin günden güne yaygınlaşmasına dikkat çeken Teletek Genel Müdürü İlyas Turgut’a göre birçok sektörde başarısını defalarca göstermiş olan bulut bilişim hizmetleri, bulut tabanlı oyun sektöründe de bunu kanıtlayacak pozisyona yerel, güçlü ve esnek kullanıma sahip veri merkezleri ile ulaşabilir.
Bulut Tabanlı Oyun Hizmeti Donanım ve Yedekleme Gereksinimini Ortadan Kaldırıyor
Oyuncuların, bir bulut sunucusu üzerinden uzaktan video oyunları oynamasına izin veren bir dizi akış hizmetini kapsayan bulut oyun hizmetleri, video oyunlarının yerel olarak özel tüketici donanımında çalıştırılması gereksinimini ortadan kaldırıyor. Bulut teknolojisi sayesinde oyuncuların çeşitli oyunları çalıştırabilen uzak bir sunucuya erişim kiralayarak herhangi bir bilgisayar, tablet veya akıllı TV üzerinden oyunlarını oynuyor olabilmesinin tamamen bulut bilişim teknolojilerinin devrimi olduğuna dikkat çeken İlyas Turgut, bulut oyun alanında platformların oyuncularına yüksek hız ve lagsız oyun deneyimi yani ağ gecikmesi sorunu olmadan bir deneyim yaşatabilmelerinin arkasında ise doğru konumlanmış veri merkezlerinin önemli rol oynadığını belirtiyor.
Oyunlar Buluta Taşınırken Yerel Veri Merkezleri Daha Önemli Hale Geliyor
Video oyunların donanım üzerinden değil de bulut hizmetleri üzerinden sunulmaya başlanması veri merkezlerini daha önemli hale getiriyor. Oyuncuların ağ gecikmesini yaşamaları dahilinde oynayacakları oyunlardan istedikleri performansı alamama sorunu ile yüzleşebilecek birçok bulut oyun platformunun imdadına veri merkezlerinin yetiştiğini aktaran Teletek Genel Müdürü İlyas Turgut, özellikle ara bağlantı ve uç bilgi işlem hizmetleri sunan sağlayıcılar için bulut oyun hizmetlerinin önemli bir fırsat olarak ortaya çıktığına dikkat çekiyor. Bulut oyun hizmetlerinin güvenilir, esnek ve hızlı veri merkezlerine ihtiyaç duyacağını belirten İlyas Turgut, bulut oyunun uzaktan depolanmasından dolayı son kullanıcıya giden akış sinyali ve oyuncuların sunucuya geri gönderdiği giriş sinyalleri arasında gecikme oluşmaması için kullanılacak veri merkezlerinin hızlı olması gerektiğinin de altını çiziyor.
Yorum Yazın