Yapay zeka ve sınıfının en iyisi veri setleri ile çalışan Maximize, dağılmış hedef kitleler için uçtan uca planlamayı mümkün kılan sektörün ilk ürünü olacak. Wavemaker, medya planlamacıların aynı anda birden çok hedef kitleye ulaşmasını ve medya yatırımlarını yalnızca dakikalar içinde optimize etmelerini mümkün kılan yapay zeka tabanlı yeni medya planlama platformu Maximize’ı tüm dünyada kullanıma sundu. Hedef kitlelerdeki bölünmenin artması hem müşteriler hem de ajanslar için medya planlama sürecini daha karmaşık hale getiriyor ve süreçleri uzatıyor. Maximize, medya planlamacıların tüm sektörde kullanılan klasik hedef kitle segmentleri yerine bireylere yönelik olarak planlama yapmalarına olanak sağlıyor. Sonuç olarak ise, birçok farklı özelliğe sahip birden çok hedef kitleyi aynı anda inceleme ve en iyi medya ortaklarını değerlendirme gücüyle, müşteri seviyesinde ayrıntılı bir planlama yaparak, rekor sürede mecralara ve pazara yönelik en iyi kampanyanın hazırlanması mümkün oluyor.Yapay Zeka ve makine öğrenimi (otomatik öğrenme) teknolojilerine dayanan Maximize, küresel ve yerel kaynaklardan gelen verileri alıyor ve analiz ediyor. Bu kaynaklar arasında müşterinin birinci elden sahip olduğu veriler, GroupM’in Live Panel verileri ve Wavemaker’ın kendi Momentum verileri yer alıyor. Maximize aynı zamanda makine öğrenimi ve insan zekasını birleştirerek her ikisinden de maksimum fayda sağlayan modüler bir sistem olan Wavemaker’ın küresel Provokatif Planlama sisteminin de bir parçası. Wavemaker’ın Global CEO’su Toby Jenner, Maximize’ı şöyle anlatıyor: “Maximize sektörün uzun zamandır yaşadığı sıkıntılardan biri olan tüm medya planlarının birbirine benzemesi sorununa çözüm buluyor. Güçlü veri kaynakları ile yüklü, yapay zeka teknolojisine dayanan Maximize, inanılmaz hızda medya planı oluşturuyor ve müşterilerimiz için pazarda öncülüğü sağlayacak büyüme planları hazırlamak için gereken beyin gücünü içeriyor. Şimdiden sonuçlar vermeye başlayan Maximize, müşteriler ve konkurlar için ortalama 30 daha verimli ve etkili medya planları oluşturuyor; COMvergence’ın 2020 senesinin birinci, ikinci ve üçüncü çeyreğine yönelik hazırladığı ‘yeni iş barometresinde’ en başarılı medya ajansı olmamıza yardımcı oluyor. ”Projeye liderlik eden Wavemaker’ın Global Ürün Başkanı Stephan Bruneau da şunları ekledi: “Bir kampanyaya dahil olması gereken hedef kitle segmentlerinin sayısının artmasına bağlı olarak medya planları oluşturmak zorlaştı. Bazı segmentler önemli ölçüde çakışabiliyor; birden çok hedef kitle segmentinde yer alan insanların reklamlara “aşırı maruz” kalma riski ortaya çıkıyor ve bu da müşteriler için gereksiz para israfına neden oluyor. Maximize pazarlama sektöründe nadiren kullanılan teknikleri ve teknolojiyi kullanarak hedef kitlelerin bölünme sorununa yönelik pazardaki tek ve en etkin çözümü sunuyor.”WPP’nin Teknolojiden Sorumlu Global Başkanı Stephan Pretorius ise Maximize ile ilgili şu yorumu yaptı: “Yapay zeka, etki alanını pazarlamanın birçok yönünü kapsayacak şekilde genişletti ancak şu ana kadar medya planlamasında etkisi görülmemişti. Wavemaker’ın yapay zeka ile çalışan yeni, heyecan verici planlama platformu Maximize, her geçen gün karmaşıklaşan ve bölümlenen bir medya ortamında, ekiplerinin çalışma şeklini dönüştürmek ve planlamacılarının müşterileri için şimdiye kadarki en verimli ve etkili medya planları oluşturmalarını mümkün kılmak için tasarlandı.”Maximize, Wavemaker’ın Varşova’daki kampüsünde, strateji uzmanı, planlama uzmanı, veri mimarı, yazılım geliştirici, test uzmanı ve tasarımcılardan oluşan 75 kişilik bir proje ekibi tarafından geliştirildi. WPP şirketlerinden Mirum Global Dijital Ajansı projeye kullanıcı tasarımı konusunda destek sağladı. Geliştirme sürecinde ekip, insanla makinenin karşılaştırıldığı paralel testler gerçekleştirdi. Tecrübeli medya planlamacılardan oluşan bir ekipten birbiriyle çakışan üç hedef kitleye aynı anda ulaşılmasını optimize edecek bir plan oluşturması istendi, ancak ekip bu görevi tamamlayamadı. Her seferinde, bir hedef kitleye ulaşma şeklini optimize ettiklerinde, diğer ikisine ulaşmada başarısız oldular. Buna karşın, Maximize sorunu yalnızca 1,5 dakika içinde çözdü. Wavemaker medya planlamacıları Maximize’ı kullanarak daha yaratıcı çalışabilme özgürlüğüne sahip oldu ve müşterilerinin büyümesini sağlayacak yenilikçi yöntemlere odaklanabildi. Son olarak Wavemaker Türkiye CEO’su Serdar Aytok, şunları söyledi: “Yapay zeka kullanımı ve bunun verimliliğe katkısı bir çok farklı sektörde etkisini göstermeye başladı. Ancak şu ana kadar medya yatırım yönetimi alanında bu etki çok net görülmemişti. Wavemaker Maximize, yapay zeka kullanımı ile hedef kitlelerle ve pazara yönelik en etkin kampanyaların hazırlanmasına imkan tanıyan yepyeni bir teknoloji bazlı planlama platformu. İş ortaklarımızın gelişimi ve büyütmesine hız katacak ve sektörde bir ilk olan bu platformu hayata geçirmiş olmaktan çok mutluyuz. Teknolojinin gücüyle büyüyoruz.” Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yapay zeka ve sınıfının en iyisi veri setleri ile çalışan Maximize, dağılmış hedef kitleler için uçtan uca planlamayı mümkün kılan sektörün ilk ürünü olacak.
Wavemaker, medya planlamacıların aynı anda birden çok hedef kitleye ulaşmasını ve medya yatırımlarını yalnızca dakikalar içinde optimize etmelerini mümkün kılan yapay zeka tabanlı yeni medya planlama platformu Maximize’ı tüm dünyada kullanıma sundu.
Hedef kitlelerdeki bölünmenin artması hem müşteriler hem de ajanslar için medya planlama sürecini daha karmaşık hale getiriyor ve süreçleri uzatıyor. Maximize, medya planlamacıların tüm sektörde kullanılan klasik hedef kitle segmentleri yerine bireylere yönelik olarak planlama yapmalarına olanak sağlıyor. Sonuç olarak ise, birçok farklı özelliğe sahip birden çok hedef kitleyi aynı anda inceleme ve en iyi medya ortaklarını değerlendirme gücüyle, müşteri seviyesinde ayrıntılı bir planlama yaparak, rekor sürede mecralara ve pazara yönelik en iyi kampanyanın hazırlanması mümkün oluyor.
Yapay Zeka ve makine öğrenimi (otomatik öğrenme) teknolojilerine dayanan Maximize, küresel ve yerel kaynaklardan gelen verileri alıyor ve analiz ediyor. Bu kaynaklar arasında müşterinin birinci elden sahip olduğu veriler, GroupM’in Live Panel verileri ve Wavemaker’ın kendi Momentum verileri yer alıyor. Maximize aynı zamanda makine öğrenimi ve insan zekasını birleştirerek her ikisinden de maksimum fayda sağlayan modüler bir sistem olan Wavemaker’ın küresel Provokatif Planlama sisteminin de bir parçası.
Wavemaker’ın Global CEO’su Toby Jenner, Maximize’ı şöyle anlatıyor: “Maximize sektörün uzun zamandır yaşadığı sıkıntılardan biri olan tüm medya planlarının birbirine benzemesi sorununa çözüm buluyor. Güçlü veri kaynakları ile yüklü, yapay zeka teknolojisine dayanan Maximize, inanılmaz hızda medya planı oluşturuyor ve müşterilerimiz için pazarda öncülüğü sağlayacak büyüme planları hazırlamak için gereken beyin gücünü içeriyor. Şimdiden sonuçlar vermeye başlayan Maximize, müşteriler ve konkurlar için ortalama 30 daha verimli ve etkili medya planları oluşturuyor; COMvergence’ın 2020 senesinin birinci, ikinci ve üçüncü çeyreğine yönelik hazırladığı ‘yeni iş barometresinde’ en başarılı medya ajansı olmamıza yardımcı oluyor. ”
Projeye liderlik eden Wavemaker’ın Global Ürün Başkanı Stephan Bruneau da şunları ekledi: “Bir kampanyaya dahil olması gereken hedef kitle segmentlerinin sayısının artmasına bağlı olarak medya planları oluşturmak zorlaştı. Bazı segmentler önemli ölçüde çakışabiliyor; birden çok hedef kitle segmentinde yer alan insanların reklamlara “aşırı maruz” kalma riski ortaya çıkıyor ve bu da müşteriler için gereksiz para israfına neden oluyor. Maximize pazarlama sektöründe nadiren kullanılan teknikleri ve teknolojiyi kullanarak hedef kitlelerin bölünme sorununa yönelik pazardaki tek ve en etkin çözümü sunuyor.”
WPP’nin Teknolojiden Sorumlu Global Başkanı Stephan Pretorius ise Maximize ile ilgili şu yorumu yaptı: “Yapay zeka, etki alanını pazarlamanın birçok yönünü kapsayacak şekilde genişletti ancak şu ana kadar medya planlamasında etkisi görülmemişti. Wavemaker’ın yapay zeka ile çalışan yeni, heyecan verici planlama platformu Maximize, her geçen gün karmaşıklaşan ve bölümlenen bir medya ortamında, ekiplerinin çalışma şeklini dönüştürmek ve planlamacılarının müşterileri için şimdiye kadarki en verimli ve etkili medya planları oluşturmalarını mümkün kılmak için tasarlandı.”
Maximize, Wavemaker’ın Varşova’daki kampüsünde, strateji uzmanı, planlama uzmanı, veri mimarı, yazılım geliştirici, test uzmanı ve tasarımcılardan oluşan 75 kişilik bir proje ekibi tarafından geliştirildi. WPP şirketlerinden Mirum Global Dijital Ajansı projeye kullanıcı tasarımı konusunda destek sağladı.
Geliştirme sürecinde ekip, insanla makinenin karşılaştırıldığı paralel testler gerçekleştirdi. Tecrübeli medya planlamacılardan oluşan bir ekipten birbiriyle çakışan üç hedef kitleye aynı anda ulaşılmasını optimize edecek bir plan oluşturması istendi, ancak ekip bu görevi tamamlayamadı. Her seferinde, bir hedef kitleye ulaşma şeklini optimize ettiklerinde, diğer ikisine ulaşmada başarısız oldular. Buna karşın, Maximize sorunu yalnızca 1,5 dakika içinde çözdü. Wavemaker medya planlamacıları Maximize’ı kullanarak daha yaratıcı çalışabilme özgürlüğüne sahip oldu ve müşterilerinin büyümesini sağlayacak yenilikçi yöntemlere odaklanabildi.
Son olarak Wavemaker Türkiye CEO’su Serdar Aytok, şunları söyledi: “Yapay zeka kullanımı ve bunun verimliliğe katkısı bir çok farklı sektörde etkisini göstermeye başladı. Ancak şu ana kadar medya yatırım yönetimi alanında bu etki çok net görülmemişti. Wavemaker Maximize, yapay zeka kullanımı ile hedef kitlelerle ve pazara yönelik en etkin kampanyaların hazırlanmasına imkan tanıyan yepyeni bir teknoloji bazlı planlama platformu. İş ortaklarımızın gelişimi ve büyütmesine hız katacak ve sektörde bir ilk olan bu platformu hayata geçirmiş olmaktan çok mutluyuz. Teknolojinin gücüyle büyüyoruz.”
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın