İstinye Üniversitesi, Dünya Sanat ve Bilim Akademisi WAAS ve Dünya Üniversite Konsorsiyumu iş birliği ile düzenlenen, 7. Uluslararası Geleceğin Eğitimi Konferansı’na ev sahipliği yaptı. “Geleceğin Eğitimi”nin konuşulduğu konferansa dünyanın saygın bilim insanları ve UNESCO yöneticileri katıldı. Üç gün süren konferansta alanında uzman isimler, insanlığın bugün karşı karşıya olduğu kritik zorluklarla başa çıkabilmek için ihtiyaç duyulan küresel eğitim sistemini masaya yatırdı.
İstinye Üniversitesi, 10-12 Aralık tarihleri arasında 7. Uluslararası Geleceğin Eğitimi Konferansı’na ev sahipliği yaptı. Dünya Sanat ve Bilim Akademisi WAAS ve Dünya Üniversite Konsorsiyumu iş birliği ile düzenlenen, Vadi Ana Yerleşke Kongre Merkezi’nde yüz yüze ve online webinar olarak gerçekleştirilen konferansa dünyanın saygın bilim insanları ve UNESCO yöneticileri katıldı. Üç gün süren etkinlikte Türkiye’den ve dünyanın farklı bölgelerinden katılımcılar çeşitli oturumlarda paylaşımda bulundu.
Geleceğin eğitimi güncel, evrensel ihtiyaçlara göre yeniden tasarlanıyor
“Geleceğin Eğitimi”nin masaya yatırıldığı oturumlarda, değerli konuşmacılar, mevcut küresel yükseköğretim sisteminin sınırlamalarını, güncel, evrensel ihtiyaçlara uygun yeni bir paradigma oluşturulması için gerekli nitelikleri tartıştılar. Oturum kapsamında, eğitimde çığır açacak yeni bir sistemi hayata geçirmek için mevcut olan fırsatlar, olanaklar ve somut adımlar değerlendirildi. Kadınların iş yerinde, topluluklarda ve küresel olarak liderlik pozisyonlarında karşılaştıkları sorunlara yönelik çözümleri ve gelecek vaat eden kadın liderlerin gelişimini teşvik etmek için gereken eğitim türü araştırıldı. Yapay zekâ, sanal ve artırılmış gerçeklik öğrenme sistemlerinin, geleneksel öğrenme yollarını tamamlamak ve geliştirmek için nasıl kullanılabileceği de konuşulanlar arasındaydı. UNESCO-MOST BRIDGES özel oturumu ise sosyal dönüşüm için yükseköğrenim ve yenilikte demokratikleşmeye odaklandı.
“Geleceğin Eğitimi için “Dünya Üniversitesi” kurulmalı”
“Dünya Üniversitesi” kavramı, Dünya bilim sanat akademisi Konferansı’nın ana odak noktaları arasında yer aldı. BM ile ortaklaşa tasarlanan projede, dünya çapında belirli üniversitelerde ortak bir müfredatı takip eden programların uygulanması planlanıyor. Günümüzde yapay zekâ ve teknolojik gelişmelerle birlikte, pedagojiden, içeriğe ve eğitimin sunum şekline kadar Dünya Üniversitelerini geliştirmek için daha çok olanak mevcut. Dünya Üniversitesi kavramının temel amacı, herkes için uygun maliyetli, kaliteli, kişiselleştirilmiş, disiplinler arası ve yaşam boyu erişilebilir eğitimin sağlanması olacak.
“Eğitim anlamla sonuçlanır, bu da bilgeliği oluşturur”
“Geleceğin Eğitimi Vizyonu” kapanış oturumunda konuşan İSÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Türker Kılıç, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Bilinç, hayatın ve zihnin etkileşimlerinin bir tür fonksiyonudur. Bu yüzden eğitim anlamla sonuçlanır, bu da bilgeliği oluşturur. Süreç, merakla başlar, ardından bilgi toplanır, sonra bunun ne olduğunu öğreniriz, sonunda bu bir anlam yaratır. Bir bilgi okyanusunda yaşıyoruz ve zihin ile yaşam arasındaki etkileşim bilinci oluşturuyor. Bilimin yeni metodolojisi yaşamın temel taşının atom değil de enformasyon olduğu bilinci ile geliştirilmelidir. Yaşamın temel taşı olan bilgiye yaklaşımımız değiştiğinde geleceğin eğitimi şekillenecektir.”
Küresel Eğitimde İleri Araştırmalar Merkezi Profesörü ve Direktörü Iveta Silova yükseköğretimde gerekli olan dönüşümlere yönelik: “Mevcut yükseköğretim modeli, hızla değişen dünyanın taleplerine ayak uydurmakta zorlanıyor ve krizlere katkıda bulunarak doğal kaynakların ve insan kaynaklarının sömürüsünü meşrulaştırıyor. Yükseköğretim, yalnızca kırılanı tamir eden bir araç değil, yeni yollar yaratacak bir portal olarak düşünülmelidir; bu, paydaşların iş birliği içinde çalışacağı bir geleceği mümkün kılar." açıklamasında bulundu.
“En iyi öğrenme yöntemi, başkalarına öğretmekten geçer ve bu da, bilgiye en büyük katkıdır.”
Dünya Sanat ve Bilim Akademisi Başkanı Garry Jacobs, kapanış konuşmasında: “Eğitimdeki en büyük keşifler, akıl yoluyla değil, sezgi yoluyla elde edilir. Geleceği görmek, akıl için zordur; bu yüzden inanç ve kararlılık çok önemlidir. En iyi öğrenme yöntemi, başkalarına öğretmekten geçer ve bu da, bilgiye en büyük katkıdır.” ifadelerini kullandı.
WAAS Geleceğin Eğitimi Konferansı küresel eğitimin geleceğini şekillendiren oturumlarla zengin bir gelişim alanı açtı. Sermaye, teknoloji ve iş dünyasının sosyal rolü; bilim ve teknolojinin insan güvenliği ve sürdürülebilir kalkınmadaki yeri; kültürler arası anlayış ve doğruluk değerleri; yapay zeka ve geleneksel eğitimde bilgi etkileri; yükseköğretimde gelecek trendleri benzeri konular ele alındı.
“Gezegeni koruyabilmek için onu nasıl sevmeliyiz?”
Dünya Üniversite Konsorsiyumu Başkanı Ralph Wolff "Eğitimde yalnızca öğretilen dersler değil, bizi geleceğin profesyonelleri ve insanları olarak şekillendiren eğitimin kalitesi önemlidir. Konferans sonuçlanırken, aklımda kalan soru şu: Gezegeni koruyabilmek için onu nasıl sevmeliyiz?" ifadelerini kullandı.
“Küresel Yüksek Öğretimdeki Zorluklar ve Fırsatlar” oturumu ile başlayan konferans, “Geleceğin Eğitimi Vizyonu” konulu konuşmalarla sona erdi. Değerli bilim insanları, eğitimciler, araştırmacılar, politika oluşturucular ve düşünce liderleri, insanlığın karşı karşıya olduğu sorunların çözümü için buluştu. Küresel yükseköğretimde yeni bir paradigmayı teşvik etmek için somut çözümler önerildi.
Dünya Sanat ve Bilim Akademisi konuşmacıları, bu yıl gerçekleştirilen Geleceğin Eğitimi Konferansı’nın kapsam ve nitelik anlamında bugüne kadar gerçekleştirilen en etkin çalışma olduğu vurgusuyla Üniversite’ye teşekkür etti.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın