Hatay
DOLAR26.8403
EURO28.7473
ALTIN1659.1

Ukome, İBB’nin “YENİ TAKSİ” Talebini 8’nci Kez Reddetti

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Ukome, İBB’nin “YENİ TAKSİ” Talebini 8’nci Kez Reddetti
İBB’nin UKOME’de daha önce 7 defa geri çevrilen ‘taksi taşımacılığının düzenlenmesine yönelik1 yeni taksi’ talebi, bugün 8’nci kez oy çokluğuyla reddedildi. İBB Genel SekreterYardımcısı Orhan Demir, kurumsallaşmanın ve yeni taksi sisteminin kaliteyi, denetimiartıracağını belirterek, konuyu UKOME’nin ve İstanbul’un gündemine taşımaya devamedeceklerini söyledi. Yapısı 19 Şubat 2020’deki yönetmelikle değiştirilen Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME),Yenikapı Dr. Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkezi’nde gerçekleşen toplantısında, İBB’nin ‘taksitaşımacılığının düzenlenmesine yönelik 1 adet yeni taksi’ teklifi ele alındı. ORHAN DEMİR: “KURUMSALLAŞMA HİZMET KALİTESİNİ ARTIRIR” İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, İstanbul’a kaliteli, kontrol edilebilir bir taksi sistemigetirmek istediklerini belirterek, kurumsallaşmanın önemine dikkat çekti. Demir, “Bu masadaİstanbul’daki taksilerin kalitesinden memnun olan var mı? Yeni taksilerden çıkarınız mı var dediniz.İstanbul halkına en kaliteli hizmeti vermek bizim en büyük çıkarımız. İstanbul’a kaliteli, kontroledilebilir bir taksi sistemi getirmek istiyoruz. Bunun yolu da kurumsallaşmaktan geçiyor. Dünyadakiiyi örneklerde olduğu gibi bireysel işletmecilerin olduğu ülkelerde kurumsallaşma olunca taksi hizmetidüzeliyor” diye konuştu. İTAKSİ İBB MECLİSİ’NDEN ONAY BEKLİYOR İstanbul’da taksilerin yüzde 85’inde İBB’nin ücretsiz olarak kurduğu İTaksi aplikasyonununbulunduğunu, bu nedenle taksilerin teknoloji sorunun da olmadığını vurgulayan Demir,sözlerini şöylesürdürdü; “İTaksi aplikasyonu tüm taksilerde zorunlu olarak bulanacak. Bu yöntemin İstanbul’daki taksilerinkalitesini yükseltecek. Aplikasyonun tarifelerini belirlemek için Şubat 2021’de İBB Meclisi’ne sunduk,ancak çoğunluk oyuyla reddedildi. Konuyu İBB Meclisi’ne tekrar sunduk. Rapor İBB Meclisikomisyonlarında 6 aydır bekletiliyor. Onay alındığında İTaksi uygulaması; taksilerin kullandığı diğeraplikasyonların üzerinde güzergah ve ücret gibi verileri kontrol eden bir denetim mekanizması halinegelecek. Ama maalesef buna izin verilmiyor” diye konuştu. İBB’NİN DENETİM YETKİSİ SINIRLI İBB’nin yetkisi dahilinde denetim çalışmalarını da sürdürdüğünü aktaran Demir, Kurban Bayramıöncesinde İstanbul Havalimanı’nda çalışan 400 aracın ruhsatlarının doğru cihazı kullanmadıkları içingeçici olarak askıya aldıklarını hatırlattı. Aynı mesafelere farklı ücretler alındığına dair gelen şikayetlerüzerine Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın denetimler yaptığını ve cezalar kestiğini hatırlattı. Demir,İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu’ya hitaben, “Bunun içinde sizin taksiniz de var” dedi. UTKU CİHAN: “ŞOFÖR SAYISI 250 BİN, VERİLEN EĞİTİM 3 BİN” İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan da belediyenin 1 taksiyi elinde bulundurmasının sistemidaha iyi yönetmesini sağlayacağını ve plaka rantı oluşmasının önüne geçeğini belirterek, İBB’ningeçmişte verdiği eğitimler hakkında ise şu ifadeleri kullandı; “İstanbul’da tüm toplu ulaşım sürücülerinin sayısı 250 bin. 2018, 2019 yıllarında verilen toplameğitimlerin ise sadece 3 bin. Sunun da sadece 1.7 tanesi taksi şoförü. Eğitim meselesi bu kadarnetken, eğitim verin sorunlar biter demek çok doğru değil” dedi. EREN SÖNMEZ: “TAKSİLERİ DÜZENLEME YETKİSİ KANUNEN İBB’DE” İBB Hukuk Müşaviri Eren Sönmez ise Büyükşehir Belediye Kanunun 7 maddesi doğrultusundataksiler dahil tüm toplu taşıma araçlarında düzenleme yapma yetkisine sahip olduklarını, ancakUKOME’nin yönetmelikle değişen yapısı nedeniyle bunu uygulayamadıklarını söyledi. Yönetmeliğimahkemeye taşıdıklarını hatırlatan Sönmez, “Kanun açıkken, İBB’nin taksiler konusunda düzenlemeyetkisinin olup olmadığını tartışmak uygun değildir” dedi. Yapılan değerlendirmelerin ardından İBB’nin ‘taksi taşımacılığının düzenlenmesine yönelik 1 adetyeni taksi’ teklifi, 16’ya 11 oy oranıyla ve oy çokluğuyla 8 kez reddedildi. Oylamanın ardından söz alan İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, taksi hizmeti konusundakisıkıntı ve şikayetleri dikkate alarak; yeni taksi sistemini savunmaktan vazgeçmeyeceklerini, İstanbuliçin büyük ihtiyaç konuyu UKOME’nin gündemine getirmeye, talep ve şikayetlerle ilgili kamuoyunubilgilendirmeye devam edeceklerini belirtti.Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
İBB’nin UKOME’de daha önce 7 defa geri çevrilen ‘taksi taşımacılığının düzenlenmesine yönelik
1 yeni taksi’ talebi, bugün 8’nci kez oy çokluğuyla reddedildi. İBB Genel Sekreter
Yardımcısı Orhan Demir, kurumsallaşmanın ve yeni taksi sisteminin kaliteyi, denetimi
artıracağını belirterek, konuyu UKOME’nin ve İstanbul’un gündemine taşımaya devam
edeceklerini söyledi.
 
Yapısı 19 Şubat 2020’deki yönetmelikle değiştirilen Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME),
Yenikapı Dr. Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkezi’nde gerçekleşen toplantısında, İBB’nin ‘taksi
taşımacılığının düzenlenmesine yönelik 1 adet yeni taksi’ teklifi ele alındı.
 
ORHAN DEMİR: “KURUMSALLAŞMA HİZMET KALİTESİNİ ARTIRIR”
 
İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, İstanbul’a kaliteli, kontrol edilebilir bir taksi sistemi
getirmek istediklerini belirterek, kurumsallaşmanın önemine dikkat çekti. Demir, “Bu masada
İstanbul’daki taksilerin kalitesinden memnun olan var mı? Yeni taksilerden çıkarınız mı var dediniz.
İstanbul halkına en kaliteli hizmeti vermek bizim en büyük çıkarımız. İstanbul’a kaliteli, kontrol
edilebilir bir taksi sistemi getirmek istiyoruz. Bunun yolu da kurumsallaşmaktan geçiyor. Dünyadaki
iyi örneklerde olduğu gibi bireysel işletmecilerin olduğu ülkelerde kurumsallaşma olunca taksi hizmeti
düzeliyor” diye konuştu.
 
İTAKSİ İBB MECLİSİ’NDEN ONAY BEKLİYOR
 
İstanbul’da taksilerin yüzde 85’inde İBB’nin ücretsiz olarak kurduğu İTaksi aplikasyonunun
bulunduğunu, bu nedenle taksilerin teknoloji sorunun da olmadığını vurgulayan Demir,sözlerini şöyle
sürdürdü;
 
“İTaksi aplikasyonu tüm taksilerde zorunlu olarak bulanacak. Bu yöntemin İstanbul’daki taksilerin
kalitesini yükseltecek. Aplikasyonun tarifelerini belirlemek için Şubat 2021’de İBB Meclisi’ne sunduk,
ancak çoğunluk oyuyla reddedildi. Konuyu İBB Meclisi’ne tekrar sunduk. Rapor İBB Meclisi
komisyonlarında 6 aydır bekletiliyor. Onay alındığında İTaksi uygulaması; taksilerin kullandığı diğer
aplikasyonların üzerinde güzergah ve ücret gibi verileri kontrol eden bir denetim mekanizması haline
gelecek. Ama maalesef buna izin verilmiyor” diye konuştu.
 
İBB’NİN DENETİM YETKİSİ SINIRLI
 
İBB’nin yetkisi dahilinde denetim çalışmalarını da sürdürdüğünü aktaran Demir, Kurban Bayramı
öncesinde İstanbul Havalimanı’nda çalışan 400 aracın ruhsatlarının doğru cihazı kullanmadıkları için
geçici olarak askıya aldıklarını hatırlattı. Aynı mesafelere farklı ücretler alındığına dair gelen şikayetler
üzerine Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın denetimler yaptığını ve cezalar kestiğini hatırlattı. Demir,
İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu’ya hitaben, “Bunun içinde sizin taksiniz de var” dedi.
 
UTKU CİHAN: “ŞOFÖR SAYISI 250 BİN, VERİLEN EĞİTİM 3 BİN”
 
İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan da belediyenin 1 taksiyi elinde bulundurmasının sistemi
daha iyi yönetmesini sağlayacağını ve plaka rantı oluşmasının önüne geçeğini belirterek, İBB’nin
geçmişte verdiği eğitimler hakkında ise şu ifadeleri kullandı;
 
“İstanbul’da tüm toplu ulaşım sürücülerinin sayısı 250 bin. 2018, 2019 yıllarında verilen toplam
eğitimlerin ise sadece 3 bin. Sunun da sadece 1.7 tanesi taksi şoförü. Eğitim meselesi bu kadar
netken, eğitim verin sorunlar biter demek çok doğru değil” dedi.
 
EREN SÖNMEZ: “TAKSİLERİ DÜZENLEME YETKİSİ KANUNEN İBB’DE”
 
İBB Hukuk Müşaviri Eren Sönmez ise Büyükşehir Belediye Kanunun 7 maddesi doğrultusunda
taksiler dahil tüm toplu taşıma araçlarında düzenleme yapma yetkisine sahip olduklarını, ancak
UKOME’nin yönetmelikle değişen yapısı nedeniyle bunu uygulayamadıklarını söyledi. Yönetmeliği
mahkemeye taşıdıklarını hatırlatan Sönmez, “Kanun açıkken, İBB’nin taksiler konusunda düzenleme
yetkisinin olup olmadığını tartışmak uygun değildir” dedi.
 
Yapılan değerlendirmelerin ardından İBB’nin ‘taksi taşımacılığının düzenlenmesine yönelik 1 adet
yeni taksi’ teklifi, 16’ya 11 oy oranıyla ve oy çokluğuyla 8 kez reddedildi.
 
Oylamanın ardından söz alan İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, taksi hizmeti konusundaki
sıkıntı ve şikayetleri dikkate alarak; yeni taksi sistemini savunmaktan vazgeçmeyeceklerini, İstanbul
için büyük ihtiyaç konuyu UKOME’nin gündemine getirmeye, talep ve şikayetlerle ilgili kamuoyunu
bilgilendirmeye devam edeceklerini belirtti.

Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Başkan Kabakçı’dan Malazgirt Zaferi MesajıÖnceki Haber

Başkan Kabakçı’dan Malazgirt Zaferi Mesa...

OKUL ALIŞVERİŞİNDE TÜM İHTİYAÇ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ KOÇTAŞ’TASonraki Haber

OKUL ALIŞVERİŞİNDE TÜM İHTİYAÇ VE ÇÖZÜM...

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar