Hannover Fairs Turkey tarafından, Connection Days platformu kapsamında düzenlenen Decor& Design Conference’ta, mimari, dekorasyon ve tasarım alanında geleceğin trendleri ele alındı. Dijitalleşme, küresel salgınında etkisiyle tasarımda da kendini gösterirken, sürdürülebilirlik kavramı da tasarımın önemli unsurlarından biri haline gelmiş durumda. Alman fuarcılık şirketi Deutsche Messe AG’nin Türkiye ofisi Hannover Fairs Turkey, “Connection Days” platformu kapsamında sektördeki iletişimi arttırmak amacıyla Haziran 2020’den bu yana hayata geçirdiği etkinliklere, Decor &Design Conference ile bir yenisini daha ekledi. “Geleceğin Tasarım Kodlarını Keşfedin” ana teması altında ve dijital ortamda gerçekleşen Decor& Design Conference’ta, iki gün boyunca alanında uzman mimar ve tasarımcıların gelecek öngörülerini içeren oturum ve paneller düzenlendi. Tasarımda artık sadece insan değil, çevre ve sosyal etki de odağa konuluyorKonferansın açılış oturumunda konuşma yapan Arçelik Tasarım Direktörü Serdal Korkut Avcı, tasarımda mevcut yaklaşımın sadece insan odağından çıkıp, artık çevre ve sosyal etkininde odağa konulması gerektiğini vurguladı. Avcı, konuşmasında, “Sanayi devriminden bu yana üretim pek çok aşamadan geçti. Günümüzde altıncı endüstriyel dalgadan, bio-ekonomiden bahsediyoruz. Bu da çevre ve çevre duyarlılığını kapsıyor. Artık ürün tasarımlarımızı yaparken öncelikli olarakdünyayı düşünüyoruz. Bu nedenle de tasarımlarımızda geri dönüşümlü ürünler kullanmak, kaynaklarımızı verimli değerlendirmek yönünde planlamalar yapılıyor. ‘Dünya için iyi olan, insan için de iyidir’ yaklaşımıyla ürünleri tasarlamak önceliğimiz haline geldi” dedi. Sürdürülebilirlik İnşaat Sektöründe Moda Haline Geliyor“Yeşil Binalar ve Sürdürülebilir Tasarım” konulu panelde ise sürdürülebilirlik kavramının inşaat sektörüne yansımaları, uzman isimler tarafından ele alındı. Panel konuşmacıları, çevre ve sürdürülebilirlik kavramlarının geçtiğimiz 10 yıl içinde hayatlarımızda daha fazla yer etmesiyle birlikte, inşaat sektörünün de bu kavramlardan etkilendiğine dikkat çekerken, sürdürülebilirliğin inşaat sektörüne yansımasını hızlandırmak için sektör oyuncularının ve özellikle tasarımcıların bu konuyu moda haline getirmesinin önemini vurguladılar. Ayrıca, sürdürülebilirliğin pek çok unsurun yanında binaları farklılaştıran bir özellik olarak ele alınıp planlamaların ve tasarımların buna göre yapılması yönünde görüşlerini paylaştılar. Geleceğin Mağazalarında Alışveriş Yapılmayacak, Deneyim Ön Planda Olacak!“2022-2023 Ev Tekstili Trendleri”nin de ele alındığı konferansta, ARKİTERA tarafından organize edilen “Görsel Mağazacılık ve Tasarım” panelinde alanında uzman isimlerce, mağazacılık ve değişen tasarım anlayışları ele alındı. Panelde öne çıkan konular şöyle oldu: “Dijitalleşen dünya ve pandemi, tüketicilerin online alışveriş tercihlerinde artışa sebep oldu. Dünya genelinde alışveriş şekillerini etkileyen makro trendler oluştu. Bunları teknoloji, deneyim, well-being (esenlik)ve sosyalleşme olarak sıralayabiliriz. Bu trendler daha bugünden mağazalarda bir değişimi tetikledi. Geleceğin mağaza tasarımlarında öne çıkacak unsurlar; online entegrasyon, deneyim ve keşfi ortaya koyacak yan unsurlar ve tasarımda özgünlük olacak. Tüketiciler mağazaya girdiklerinde aldıkları ürünü deneyimleyebilecekleri, eğlenebilecekleri ve sosyalleşebilecekleri bir ortam bulmak isteyecekler. Pop-up mağaza tarzı ön plana çıkacak; bu mağazalarda alışveriş yapılmayacak, mağaza tasarımları da bunu destekleyecek şekilde deneyim odaklı olarak yapılacak.” 10 sene içerisinde halı tasarımları sadeleşecek, dijital unsurlar halı motiflerine yansıyacakYapı Dergisi özel panelinde “Küresel Salgın Ortamında Konut Mimarisine Yeniden Bakış” ve Home Art özel oturumunda ise “Tasarımda İleri Dönüşüm” konuları ele alınırken, “Halıda Tasarımın Geleceği” konulu panelde halının geçmişten günümüze ve geleceğe uzanan yolculuğu, panelistlerin keyifli sohbetleriyle ele alındı. Panelde söz alan konuşmacılar, bilinen ilk halıdan itibaren halıda kullanılan malzemelerden, tasarımına ve desenlerine kadar her şeyi içinde bulunulan dönemin sosyal ve kültürel yapısının etki ettiğine dikkat çekerken, yakın bir gelecekte bugünün dijital dünyasını sembolize eden halı tasarımları görebileceğimizi belirttiler. Panelistlerin konuşmalarından öne çıkanlar ise şöyle oldu: “Bugün, dünyadaki dijitalleşme sürecinin etkilerini halıda da görmek mümkün. Online alışveriş, halı tercihlerinde de etkisini gösteriyor; tüketiciler daha uygun fiyata beğendikleri tasarımların halıya uygulanmasını talep ediyorlar. Bu da, halıların elle dokunan bir zemin üzerine dijital baskıyla tasarımın eklenmesi gibi bir trend başlamasına sebep oldu. Önümüzdeki 10 sene içerisinde halı tasarımlarının sadeleşeceği öngörülüyor. Özellikle pandemi ile birlikte insanlar, içinde daha fazla zaman geçirdiği evlerini sadeleştirmeye başladılar; bunun halı tasarımlarını da etkilemesi bekleniyor.” Sanal gerçeklik yazılımları sayesinde geleceğin tasarımları oluşturuluyor“Endüstriyel Tasarım ve Geleceği” panelind eise eskiden teknoloji odaklı çalışmalar yapılırken, günümüzde tüketicinin odağa alındığı vurgulandı. Panelistler, tasarımın öneminin, kullanıcının ihtiyacını ne kadar karşıladığıyla ilgili olduğu konusunda görüşlerini paylaştı. Tüketici farkındalığının ve beklentilerinin çok arttığı, teknolojiyle endüstriyel tasarımın bir araya geldiği bir alan yarattığına değinen panelistler, artık fikirleri fiziksel bir modele dönüştürmek için, yatırımcılardan ziyade teknolojiye ihtiyaç olduğunu belirttiler. “Deneyimi tasarlamak” kavramı artık müşteri beklentisinin ölçülmesini kolaylaştırıyor; daha ürün çıkmadan, deneyimin sunulabildiği bir dönem yaşanıyor. Sanal gerçeklik yazılımları sayesinde beklentiyi ölçme, doğru hedefle pazara çıkmak geleceğin tasarımlarını oluşturuyor. Salgının Etkisiyle Metropolden Kırsal Alana Geçiş Başladı“Küresel Salgın Ortamında Konut Mimarisine Yeniden Bakış” oturumunda ise, pandemiyle beraber daha da evlerimize kapandığımız bu dönemde, “ev”lerin kullanım potansiyellerinin yeniden gözden geçirildiği gündeme getirildi. Kentsel mekanlar, ortakçıl kullanılabilen mekanlara dönüşürken, metropolden kırsal alana doğru, yepyeni yerleşim modelleri ve yaşam alışkanlıklarının ortaya çıkması bekleniyor. “Yerce Dönüşüm” oturumunda da irdelendiği üzere, tasarımcıların, dönüşümün yer kavramıyla ilgili çok yakın ilişkileri olduğundan hareketle, coğrafi konum tasarım için belirleyici bir unsur olarak öne çıkıyor.“Tasarımda İleri Dönüşüm” paneli, ileri dönüşüm süreçlerinin tasarım unsurlarına yansımalarının örneklenmesi açısından katılımcılar tarafından ilgiyle takip edildi. İleri dönüşüm, tasarıma bir seviye atlatmak ve yeni bir amaca hizmet etmesini sağlamak, ömrü dolmuş materyalleri ham maddeye dönüştürüp tekrar kullanıma açmaktan oluşuyor. Burada tasarımcıya düşen rol, ortaya çıkaracağı yeni ürünlerin işlevsel olup olmayacağını analiz etmesi olarak öne çıkıyor.Kapanış konuşmasını Adnan Serbest’in yaptığı ve sürdürülebilir tasarım manifestosunu izleyicilerle paylaştığı Decor & Design Conference, iki gün boyunca 1.358 izleyici tarafından izlendi. Ado Floor, Skyland HOM ve Kütahya Porselen sponsorluğunda gerçekleştirilen ve etkinliğin sosyal medya hesaplarından da eşzamanlı olarak yayınlanan konferans toplamda 3.104 izleyiciye ulaştı. Konferansı Almanya başta olmak üzere, Çin, İtalya, Macaristan, Japonya, İran, İspanya, Hollanda ve İngiltere’den mimar, iç mimar ve tasarımcıların yanı sıra farklı sektörlerden işletme ve firma sahipleri ve mühendisler de takip ettiler.Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Hannover Fairs Turkey tarafından, Connection Days platformu kapsamında düzenlenen Decor& Design Conference’ta, mimari, dekorasyon ve tasarım alanında geleceğin trendleri ele alındı. Dijitalleşme, küresel salgınında etkisiyle tasarımda da kendini gösterirken, sürdürülebilirlik kavramı da tasarımın önemli unsurlarından biri haline gelmiş durumda.
Alman fuarcılık şirketi Deutsche Messe AG’nin Türkiye ofisi Hannover Fairs Turkey, “Connection Days” platformu kapsamında sektördeki iletişimi arttırmak amacıyla Haziran 2020’den bu yana hayata geçirdiği etkinliklere, Decor &Design Conference ile bir yenisini daha ekledi. “Geleceğin Tasarım Kodlarını Keşfedin” ana teması altında ve dijital ortamda gerçekleşen Decor& Design Conference’ta, iki gün boyunca alanında uzman mimar ve tasarımcıların gelecek öngörülerini içeren oturum ve paneller düzenlendi.
Tasarımda artık sadece insan değil, çevre ve sosyal etki de odağa konuluyor
Konferansın açılış oturumunda konuşma yapan Arçelik Tasarım Direktörü Serdal Korkut Avcı, tasarımda mevcut yaklaşımın sadece insan odağından çıkıp, artık çevre ve sosyal etkininde odağa konulması gerektiğini vurguladı. Avcı, konuşmasında, “Sanayi devriminden bu yana üretim pek çok aşamadan geçti. Günümüzde altıncı endüstriyel dalgadan, bio-ekonomiden bahsediyoruz. Bu da çevre ve çevre duyarlılığını kapsıyor. Artık ürün tasarımlarımızı yaparken öncelikli olarakdünyayı düşünüyoruz. Bu nedenle de tasarımlarımızda geri dönüşümlü ürünler kullanmak, kaynaklarımızı verimli değerlendirmek yönünde planlamalar yapılıyor. ‘Dünya için iyi olan, insan için de iyidir’ yaklaşımıyla ürünleri tasarlamak önceliğimiz haline geldi” dedi.
Sürdürülebilirlik İnşaat Sektöründe Moda Haline Geliyor
“Yeşil Binalar ve Sürdürülebilir Tasarım” konulu panelde ise sürdürülebilirlik kavramının inşaat sektörüne yansımaları, uzman isimler tarafından ele alındı. Panel konuşmacıları, çevre ve sürdürülebilirlik kavramlarının geçtiğimiz 10 yıl içinde hayatlarımızda daha fazla yer etmesiyle birlikte, inşaat sektörünün de bu kavramlardan etkilendiğine dikkat çekerken, sürdürülebilirliğin inşaat sektörüne yansımasını hızlandırmak için sektör oyuncularının ve özellikle tasarımcıların bu konuyu moda haline getirmesinin önemini vurguladılar. Ayrıca, sürdürülebilirliğin pek çok unsurun yanında binaları farklılaştıran bir özellik olarak ele alınıp planlamaların ve tasarımların buna göre yapılması yönünde görüşlerini paylaştılar.
Geleceğin Mağazalarında Alışveriş Yapılmayacak, Deneyim Ön Planda Olacak!
“2022-2023 Ev Tekstili Trendleri”nin de ele alındığı konferansta, ARKİTERA tarafından organize edilen “Görsel Mağazacılık ve Tasarım” panelinde alanında uzman isimlerce, mağazacılık ve değişen tasarım anlayışları ele alındı. Panelde öne çıkan konular şöyle oldu: “Dijitalleşen dünya ve pandemi, tüketicilerin online alışveriş tercihlerinde artışa sebep oldu. Dünya genelinde alışveriş şekillerini etkileyen makro trendler oluştu. Bunları teknoloji, deneyim, well-being (esenlik)ve sosyalleşme olarak sıralayabiliriz. Bu trendler daha bugünden mağazalarda bir değişimi tetikledi. Geleceğin mağaza tasarımlarında öne çıkacak unsurlar; online entegrasyon, deneyim ve keşfi ortaya koyacak yan unsurlar ve tasarımda özgünlük olacak. Tüketiciler mağazaya girdiklerinde aldıkları ürünü deneyimleyebilecekleri, eğlenebilecekleri ve sosyalleşebilecekleri bir ortam bulmak isteyecekler. Pop-up mağaza tarzı ön plana çıkacak; bu mağazalarda alışveriş yapılmayacak, mağaza tasarımları da bunu destekleyecek şekilde deneyim odaklı olarak yapılacak.”
10 sene içerisinde halı tasarımları sadeleşecek, dijital unsurlar halı motiflerine yansıyacak
Yapı Dergisi özel panelinde “Küresel Salgın Ortamında Konut Mimarisine Yeniden Bakış” ve Home Art özel oturumunda ise “Tasarımda İleri Dönüşüm” konuları ele alınırken, “Halıda Tasarımın Geleceği” konulu panelde halının geçmişten günümüze ve geleceğe uzanan yolculuğu, panelistlerin keyifli sohbetleriyle ele alındı. Panelde söz alan konuşmacılar, bilinen ilk halıdan itibaren halıda kullanılan malzemelerden, tasarımına ve desenlerine kadar her şeyi içinde bulunulan dönemin sosyal ve kültürel yapısının etki ettiğine dikkat çekerken, yakın bir gelecekte bugünün dijital dünyasını sembolize eden halı tasarımları görebileceğimizi belirttiler. Panelistlerin konuşmalarından öne çıkanlar ise şöyle oldu: “Bugün, dünyadaki dijitalleşme sürecinin etkilerini halıda da görmek mümkün. Online alışveriş, halı tercihlerinde de etkisini gösteriyor; tüketiciler daha uygun fiyata beğendikleri tasarımların halıya uygulanmasını talep ediyorlar. Bu da, halıların elle dokunan bir zemin üzerine dijital baskıyla tasarımın eklenmesi gibi bir trend başlamasına sebep oldu. Önümüzdeki 10 sene içerisinde halı tasarımlarının sadeleşeceği öngörülüyor. Özellikle pandemi ile birlikte insanlar, içinde daha fazla zaman geçirdiği evlerini sadeleştirmeye başladılar; bunun halı tasarımlarını da etkilemesi bekleniyor.”
Sanal gerçeklik yazılımları sayesinde geleceğin tasarımları oluşturuluyor
“Endüstriyel Tasarım ve Geleceği” panelind eise eskiden teknoloji odaklı çalışmalar yapılırken, günümüzde tüketicinin odağa alındığı vurgulandı. Panelistler, tasarımın öneminin, kullanıcının ihtiyacını ne kadar karşıladığıyla ilgili olduğu konusunda görüşlerini paylaştı. Tüketici farkındalığının ve beklentilerinin çok arttığı, teknolojiyle endüstriyel tasarımın bir araya geldiği bir alan yarattığına değinen panelistler, artık fikirleri fiziksel bir modele dönüştürmek için, yatırımcılardan ziyade teknolojiye ihtiyaç olduğunu belirttiler. “Deneyimi tasarlamak” kavramı artık müşteri beklentisinin ölçülmesini kolaylaştırıyor; daha ürün çıkmadan, deneyimin sunulabildiği bir dönem yaşanıyor. Sanal gerçeklik yazılımları sayesinde beklentiyi ölçme, doğru hedefle pazara çıkmak geleceğin tasarımlarını oluşturuyor.
Salgının Etkisiyle Metropolden Kırsal Alana Geçiş Başladı
“Küresel Salgın Ortamında Konut Mimarisine Yeniden Bakış” oturumunda ise, pandemiyle beraber daha da evlerimize kapandığımız bu dönemde, “ev”lerin kullanım potansiyellerinin yeniden gözden geçirildiği gündeme getirildi. Kentsel mekanlar, ortakçıl kullanılabilen mekanlara dönüşürken, metropolden kırsal alana doğru, yepyeni yerleşim modelleri ve yaşam alışkanlıklarının ortaya çıkması bekleniyor. “Yerce Dönüşüm” oturumunda da irdelendiği üzere, tasarımcıların, dönüşümün yer kavramıyla ilgili çok yakın ilişkileri olduğundan hareketle, coğrafi konum tasarım için belirleyici bir unsur olarak öne çıkıyor.
“Tasarımda İleri Dönüşüm” paneli, ileri dönüşüm süreçlerinin tasarım unsurlarına yansımalarının örneklenmesi açısından katılımcılar tarafından ilgiyle takip edildi. İleri dönüşüm, tasarıma bir seviye atlatmak ve yeni bir amaca hizmet etmesini sağlamak, ömrü dolmuş materyalleri ham maddeye dönüştürüp tekrar kullanıma açmaktan oluşuyor. Burada tasarımcıya düşen rol, ortaya çıkaracağı yeni ürünlerin işlevsel olup olmayacağını analiz etmesi olarak öne çıkıyor.
Kapanış konuşmasını Adnan Serbest’in yaptığı ve sürdürülebilir tasarım manifestosunu izleyicilerle paylaştığı Decor & Design Conference, iki gün boyunca 1.358 izleyici tarafından izlendi. Ado Floor, Skyland HOM ve Kütahya Porselen sponsorluğunda gerçekleştirilen ve etkinliğin sosyal medya hesaplarından da eşzamanlı olarak yayınlanan konferans toplamda 3.104 izleyiciye ulaştı. Konferansı Almanya başta olmak üzere, Çin, İtalya, Macaristan, Japonya, İran, İspanya, Hollanda ve İngiltere’den mimar, iç mimar ve tasarımcıların yanı sıra farklı sektörlerden işletme ve firma sahipleri ve mühendisler de takip ettiler.
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın