Penti, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzalayarak 10 yıllık sürdürülebilirlik hedeflerini açıkladı. Daha yaşanılabilir bir geleceğe odaklanan ve sürdürülebilirlik vizyonuyla çalışmalarına hızla devam eden Penti, doğa dostu üretim yatırımları ve koleksiyonlarıyla sorumlu markalar arasındaki yerini daha üst seviyeye taşımaya devam ediyor. Sadece son bir yıl içerisinde sürdürülebilir malzeme kullanımını 70’in üzerinde artırdıklarını belirten Penti CEO’su Mert Karaibrahimoğlu; “Gezegenimize olan taahhüdümüzle sürekli doğaya iyi gelecek yeni çözümler arıyoruz. Hedefimiz; sorumlu bir biçimde tasarlanıp üretilmiş sürdürülebilir koleksiyonlar sunmak. Bu kapsamda sürdürülebilirlik hedeflerimizi 10 yıllık bir plan çerçevesinde ürünlerimiz, üretim fabrikamız ve mağazalar olarak 3 farklı başlık altında değerlendiriyoruz. Taahhüdümüz su, enerji ve kimyasal ürünlerin kullanımını azaltan yeni teknolojileri üretim süreçlerimize entegre ederek 2025’e kadar sürdürülebilir pamuk ve dönüştürülmüş polyester kullanımını 45’e, 2027’ye kadar 60’a ve 2030 yılı itibari ile 95’e çıkarmak. Ambalaj ve askı kullanımlarımızda ise 100 oranında geri dönüştürülmüş ve yeniden kullanılabilir maddeler kullanarak plastik kullanımını tamamen ortadan kaldırmak.Üretim tesislerimizde de ise enerji tüketimini, atık oluşumunu ve su kullanımını azaltmak için gerekli aksiyonları alıyoruz. Üretim süreçlerimizde taahhüdümüzün bir parçası olarak sıfır atık projesi kapsamında etkin programları kullanıyoruz. Ayrıca iklim değişikliği ile mücadele ve biyolojik çeşitliliğin korunması kapsamında karbon ayak izini nötrlemek için de konusunda uzman firmalar ile çalışıyoruz. Hedefimiz, 2030 yılına geldiğimizde, ürünlerimizin 95’ini sürdürülebilir materyallerden temin etmek.” açıklamasında bulunarak, Penti’nin bu alandaki yol haritasını da açıkladı. 5 Haziran Dünya Çevre Günü kapsamında herkesi değişime davet eden ve sürdürülebilirlik kapsamındaki felsefelerini açıklayan Karaibrahimoğlu “Pandemiyle birlikte sürdürülebilirlik hepimiz için daha da önemli bir konu haline geldi. Bu konuda hepimiz bir sorumluluk hissetmeli, hepimizin yapabileceği bir şeyler olduğunun farkına varmalıyız. Geldiğimiz kritik eşiği göz önüne alarak, gezegenimizle ilişkimizde, daha az alıp daha çok vermeyi hedeflemeliyiz. Penti ailesi olarak herkesi bu bilince davet ediyoruz” diyerek sözlerini bitirdi. ‘’Doğa için gerçek bir değişim gerekli” Marka, geçtiğimiz yıl ‘Değişime Varım’ sloganıyla moda severlerle ilk geri dönüştürülmüş koleksiyonunu buluşturmuş, bu koleksiyonun üretimi için 1 milyon pet şişenin ve 5 tondan fazla endüstriyel naylon atığın geri dönüştürmesini sağlamış, 45 daha az enerji ve 20 daha az su kullanarak üretim süreçlerinde ise 30 daha az karbon salınımı gerçekleştirdiğini açıklamıştı. Ayrıca bu koleksiyon ile sürdürülebilir modaya sağladığı destekle uluslararası bir platform olan “REPREVE® Champions of Sustainability” tarafından Türkiye’de ‘Değişime Önderlik Etme’ kategorisinde özel ödülün sahibi olan ilk marka olmuştu. **UN Global Compact, dünyanın en büyük ve kapsayıcı kurumsal sürdürülebilirlik platformudur. UN Global Compact 12.000'den fazla şirket ve 3.000’in üzerinde şirket dışı üyesi ile dünyanın en büyük kurumsal sürdürülebilirlik platformudur.UN Global Compact’e imza atan kurumlar, operasyonlarını insan hakları, çalışma standartları, çevre ve yolsuzlukla mücadele alanlarındaki uluslararası kabul görmüş 10 İlke‘ye uyumlu hale getireceklerini ve bu alandaki çalışmalarını şeffaf bir şekilde her sene raporlayacaklarını taahhüt eder. Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Penti, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzalayarak 10 yıllık sürdürülebilirlik hedeflerini açıkladı.
Daha yaşanılabilir bir geleceğe odaklanan ve sürdürülebilirlik vizyonuyla çalışmalarına hızla devam eden Penti, doğa dostu üretim yatırımları ve koleksiyonlarıyla sorumlu markalar arasındaki yerini daha üst seviyeye taşımaya devam ediyor.
Sadece son bir yıl içerisinde sürdürülebilir malzeme kullanımını 70’in üzerinde artırdıklarını belirten Penti CEO’su Mert Karaibrahimoğlu; “Gezegenimize olan taahhüdümüzle sürekli doğaya iyi gelecek yeni çözümler arıyoruz. Hedefimiz; sorumlu bir biçimde tasarlanıp üretilmiş sürdürülebilir koleksiyonlar sunmak. Bu kapsamda sürdürülebilirlik hedeflerimizi 10 yıllık bir plan çerçevesinde ürünlerimiz, üretim fabrikamız ve mağazalar olarak 3 farklı başlık altında değerlendiriyoruz. Taahhüdümüz su, enerji ve kimyasal ürünlerin kullanımını azaltan yeni teknolojileri üretim süreçlerimize entegre ederek 2025’e kadar sürdürülebilir pamuk ve dönüştürülmüş polyester kullanımını 45’e, 2027’ye kadar 60’a ve 2030 yılı itibari ile 95’e çıkarmak. Ambalaj ve askı kullanımlarımızda ise 100 oranında geri dönüştürülmüş ve yeniden kullanılabilir maddeler kullanarak plastik kullanımını tamamen ortadan kaldırmak.
Üretim tesislerimizde de ise enerji tüketimini, atık oluşumunu ve su kullanımını azaltmak için gerekli aksiyonları alıyoruz. Üretim süreçlerimizde taahhüdümüzün bir parçası olarak sıfır atık projesi kapsamında etkin programları kullanıyoruz. Ayrıca iklim değişikliği ile mücadele ve biyolojik çeşitliliğin korunması kapsamında karbon ayak izini nötrlemek için de konusunda uzman firmalar ile çalışıyoruz.
Hedefimiz, 2030 yılına geldiğimizde, ürünlerimizin 95’ini sürdürülebilir materyallerden temin etmek.” açıklamasında bulunarak, Penti’nin bu alandaki yol haritasını da açıkladı.
5 Haziran Dünya Çevre Günü kapsamında herkesi değişime davet eden ve sürdürülebilirlik kapsamındaki felsefelerini açıklayan Karaibrahimoğlu “Pandemiyle birlikte sürdürülebilirlik hepimiz için daha da önemli bir konu haline geldi. Bu konuda hepimiz bir sorumluluk hissetmeli, hepimizin yapabileceği bir şeyler olduğunun farkına varmalıyız. Geldiğimiz kritik eşiği göz önüne alarak, gezegenimizle ilişkimizde, daha az alıp daha çok vermeyi hedeflemeliyiz. Penti ailesi olarak herkesi bu bilince davet ediyoruz” diyerek sözlerini bitirdi.
‘’Doğa için gerçek bir değişim gerekli”
Marka, geçtiğimiz yıl ‘Değişime Varım’ sloganıyla moda severlerle ilk geri dönüştürülmüş koleksiyonunu buluşturmuş, bu koleksiyonun üretimi için 1 milyon pet şişenin ve 5 tondan fazla endüstriyel naylon atığın geri dönüştürmesini sağlamış, 45 daha az enerji ve 20 daha az su kullanarak üretim süreçlerinde ise 30 daha az karbon salınımı gerçekleştirdiğini açıklamıştı.
Ayrıca bu koleksiyon ile sürdürülebilir modaya sağladığı destekle uluslararası bir platform olan “REPREVE® Champions of Sustainability” tarafından Türkiye’de ‘Değişime Önderlik Etme’ kategorisinde özel ödülün sahibi olan ilk marka olmuştu.
**UN Global Compact, dünyanın en büyük ve kapsayıcı kurumsal sürdürülebilirlik platformudur.
UN Global Compact 12.000'den fazla şirket ve 3.000’in üzerinde şirket dışı üyesi ile dünyanın en büyük kurumsal sürdürülebilirlik platformudur.
UN Global Compact’e imza atan kurumlar, operasyonlarını insan hakları, çalışma standartları, çevre ve yolsuzlukla mücadele alanlarındaki uluslararası kabul görmüş 10 İlke‘ye uyumlu hale getireceklerini ve bu alandaki çalışmalarını şeffaf bir şekilde her sene raporlayacaklarını taahhüt eder.
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın