Hatay
DOLAR26.8403
EURO28.7473
ALTIN1659.1

Sağlık ve Fitness Uygulamaları 2021’de Büyümeye Devam Ediyor

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Sağlık ve Fitness Uygulamaları 2021’de Büyümeye Devam Ediyor
Adjust'ın verilerine göre, sağlık ve fitness uygulamaları büyümeye devam ediyor. Spor salonlarındaki pandemi kısıtlamalarının yavaş yavaş ortadan kalkmasına rağmen, insanlar egzersizlerini evde sürdürmeye devam ediyor ve 2021'in ilk yarısında sağlık ve fitness uygulamaları oturumları yıllık bazda 31 artmış durumda.2020 boyunca insanlar egzersizlerini spor salonları yerine evde yapmaya başladı ve bu da sağlık ve fitness uygulamalarının performansında çarpıcı bir artışa neden oldu. Mobil pazarlama analitik platformu Adjust'ın verileri, bu uygulamaların kurulumlarının Mart 2020'de 67 ve sonrasında Mayıs'ta 48 arttığını gösteriyor.Ancak dünyanın dört bir yanındaki spor salonları faaliyetlerine yeniden başlamasına rağmen, sağlık ve fitness uygulamalarının büyümesi 2021'de devam ediyor. Adjust'ın en yeni verileri, 2021'in ilk yarısında kurulumların yıllık bazda 24 düştüğünü, ancak oturumların 31 arttığını gösteriyor. Bu veriler, kullanıcıların uygulamalara bağlılıklarını sürdürmesinin yanında zihinsel ve fiziksel sağlıklarını güçlendirmeye evde devam etmeye adapte olduklarının bir işareti.En Çok Pazar Günleri Spor YapıyoruzSağlık ve fitness uygulamalarının kurulumları, Adjust verilerine göre yeni yıl kutlamalarından hemen sonra hızlı bir yükselişe geçerek önceki yıla göre 10 arttı. Bu, birçok insanın spor salonlarına üyelik ücreti ödemek yerine fitness çalışmalarına mobil cihazlarını kullanarak başlamayı tercih ettiğini gösteriyor. Bununla birlikte, oturumlar Ocak ayında yıllık bazda 57 arttı ve en sevdikleri fitness uygulamalarını zaten indirmiş olan kullanıcıların egzersiz rutinlerinin yoğunluğunu ve süresini artırdığını gösterdi.Adjust verilerine göre, Pazar günleri haftanın en yüksek oturum sayısına sahip ve kullanıcıların en sevdikleri fitness günü olmaya devam ediyor. Cuma günleri ise en düşük oturum sayısına sahip. Bu da kullanıcıların haftanın yorgunluğunu üzerlerinden atmaya ve haftasonu planlarına odaklandıklarını gösteriyor. İlginç bir şekilde, 2021'in Mart ayının ilk haftasındaki oturumlar, yılın ilk yarısının ortalamasının 9.1 üzerinde seyrederek küresel oturumlar açısından yılın en iyi performans gösteren haftası oldu.Sağlık ve Wellness Pazarının GeleceğiAdjust'ın verileri, uygulamaların 2020'deki performanslarının zirvesinde kazandıkları kullanıcıları ellerinde tutabildiklerini gösteriyor. Hatta geleneksel spor salonları bile kendi uygulamalarını geliştirmeye başladılar. App Annie'nin State of Mobile 2021 Raporuna göre, 2020'de dünya çapında yaklaşık 71.000 yeni sağlık ve fitness uygulaması yayınlandı. (Apple App Store'da 24.000 ve Google Play Store'da 47.000)Adjust Orta Doğu Afrika & Türkiye Satış Müdürü, Ozan Can Şişman, "Kurulumlar geçen yılki çarpıcı seviyelerinin gerisinde kalsa da, oturumlar yükseliş trendine devam ediyor ve kullanıcıların zihinsel ve fiziksel sağlıklarını korumaya evde devam etmek için indirdikleri uygulamalara bağlı kaldıklarını gösteriyor." diyor. "Bu büyümenin devam etmesi bekleniyor ancak uygulamaların karşı karşıya olduğu en büyük zorluklar, rekabette avantaj elde etmekte ve yüksek LTV'ye sahip kullanıcıları çekmekte yatıyor."Sağlığa Daha Bütünsel Bir YaklaşımSağlık ve fitness uygulamalarını sayısı ve çeşitliliği, geliştiricileri sadece egzersiz rutinleri sunmaktan daha fazlasını yapmaya ve sağlığı bir bütün olarak ele alıp daha genel bir destek vermeye itiyor. Wellness uygulamalarına olan talep geçen yıl önemli ölçüde arttığından, uygulama geliştiricileri sağlığa daha bütünsel bir yaklaşım sunan yeni ürünler geliştirdi. Bunların arasında fitness ekipmanlarını rutinlere entegre eden ve giyilebilir teknolojileri kullanan ürünler de yer alıyor ve uyku düzeninden fiziksel aktivitenin takibine, hatta beslenmeden mindfulness ve meditasyona kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.Örneğin bir mindfulness ve meditasyon uygulaması olan Meditopia, pandemi sırasında ürünlerini sürekli yeni inovasyonlarla geliştirerek koşulları devamlı değişen bu pazarda kendini başarılı bir konuma getirmeyi ve her zaman kullanıcıların gündeminde kalmayı başardı. Bunu bütünsel bir yaklaşım benimseyerek ve uygulama deneyimini kişiselleştirerek yaptı.Meditopia'nın CGO'su Berk Yılmaz, "Genel olarak wellness'ı bir araya getiren tüm yönleri bir bütün olarak ele alıyoruz ve aynı zamanda her kullanıcıya kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyoruz" diyor. "Bunu insanların kullanmakta olduğu cihazlardan aldığımız verileri birleştirmelerini kolaylaştırarak ve aynı zamanda bu verileri kullanarak kullanıcılara kişiselleştirilmiş özellikler ve içerikler sunarak başarıyoruz."MetodolojiVeriler, Adjust veritabanındaki sağlık ve fitness kategorisinde tanımladığımız küresel uygulamaların kurulum ve oturumlarında görülen trendlerin analizine dayalıdır.Adjust HakkındaAdjust, dünyanın dört bir yanındaki pazarlamacıların güvenle kullandığı ölçümleme, otomasyon ve kullanıcı verilerini koruma araçları sunan bir mobil pazarlama analitik platformudur. Binlerce uygulama Adjust'ın iş zekası ve otomasyon çözümlerini kullanırken, küresel ve hızlı müşteri desteğinden yararlanıyor.Adjust, 2021'de geliştiricilere işlerini büyütmeleri için güçlü ve entegre çözümlere sahip pazarlama yazılımları sunan AppLovin'in bünyesine katıldı.Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

Adjust'ın verilerine göre, sağlık ve fitness uygulamaları büyümeye devam ediyor. Spor salonlarındaki pandemi kısıtlamalarının yavaş yavaş ortadan kalkmasına rağmen, insanlar egzersizlerini evde sürdürmeye devam ediyor ve 2021'in ilk yarısında sağlık ve fitness uygulamaları oturumları yıllık bazda 31 artmış durumda.

2020 boyunca insanlar egzersizlerini spor salonları yerine evde yapmaya başladı ve bu da sağlık ve fitness uygulamalarının performansında çarpıcı bir artışa neden oldu. Mobil pazarlama analitik platformu Adjust'ın verileri, bu uygulamaların kurulumlarının Mart 2020'de 67 ve sonrasında Mayıs'ta 48 arttığını gösteriyor.

Ancak dünyanın dört bir yanındaki spor salonları faaliyetlerine yeniden başlamasına rağmen, sağlık ve fitness uygulamalarının büyümesi 2021'de devam ediyor. Adjust'ın en yeni verileri, 2021'in ilk yarısında kurulumların yıllık bazda 24 düştüğünü, ancak oturumların 31 arttığını gösteriyor. Bu veriler, kullanıcıların uygulamalara bağlılıklarını sürdürmesinin yanında zihinsel ve fiziksel sağlıklarını güçlendirmeye evde devam etmeye adapte olduklarının bir işareti.

En Çok Pazar Günleri Spor Yapıyoruz

Sağlık ve fitness uygulamalarının kurulumları, Adjust verilerine göre yeni yıl kutlamalarından hemen sonra hızlı bir yükselişe geçerek önceki yıla göre 10 arttı. Bu, birçok insanın spor salonlarına üyelik ücreti ödemek yerine fitness çalışmalarına mobil cihazlarını kullanarak başlamayı tercih ettiğini gösteriyor. Bununla birlikte, oturumlar Ocak ayında yıllık bazda 57 arttı ve en sevdikleri fitness uygulamalarını zaten indirmiş olan kullanıcıların egzersiz rutinlerinin yoğunluğunu ve süresini artırdığını gösterdi.

Adjust verilerine göre, Pazar günleri haftanın en yüksek oturum sayısına sahip ve kullanıcıların en sevdikleri fitness günü olmaya devam ediyor. Cuma günleri ise en düşük oturum sayısına sahip. Bu da kullanıcıların haftanın yorgunluğunu üzerlerinden atmaya ve haftasonu planlarına odaklandıklarını gösteriyor. İlginç bir şekilde, 2021'in Mart ayının ilk haftasındaki oturumlar, yılın ilk yarısının ortalamasının 9.1 üzerinde seyrederek küresel oturumlar açısından yılın en iyi performans gösteren haftası oldu.

Sağlık ve Wellness Pazarının Geleceği

Adjust'ın verileri, uygulamaların 2020'deki performanslarının zirvesinde kazandıkları kullanıcıları ellerinde tutabildiklerini gösteriyor. Hatta geleneksel spor salonları bile kendi uygulamalarını geliştirmeye başladılar. App Annie'nin State of Mobile 2021 Raporuna göre, 2020'de dünya çapında yaklaşık 71.000 yeni sağlık ve fitness uygulaması yayınlandı. (Apple App Store'da 24.000 ve Google Play Store'da 47.000)

Adjust Orta Doğu Afrika & Türkiye Satış Müdürü, Ozan Can Şişman, "Kurulumlar geçen yılki çarpıcı seviyelerinin gerisinde kalsa da, oturumlar yükseliş trendine devam ediyor ve kullanıcıların zihinsel ve fiziksel sağlıklarını korumaya evde devam etmek için indirdikleri uygulamalara bağlı kaldıklarını gösteriyor." diyor. "Bu büyümenin devam etmesi bekleniyor ancak uygulamaların karşı karşıya olduğu en büyük zorluklar, rekabette avantaj elde etmekte ve yüksek LTV'ye sahip kullanıcıları çekmekte yatıyor."

Sağlığa Daha Bütünsel Bir Yaklaşım

Sağlık ve fitness uygulamalarını sayısı ve çeşitliliği, geliştiricileri sadece egzersiz rutinleri sunmaktan daha fazlasını yapmaya ve sağlığı bir bütün olarak ele alıp daha genel bir destek vermeye itiyor. Wellness uygulamalarına olan talep geçen yıl önemli ölçüde arttığından, uygulama geliştiricileri sağlığa daha bütünsel bir yaklaşım sunan yeni ürünler geliştirdi. Bunların arasında fitness ekipmanlarını rutinlere entegre eden ve giyilebilir teknolojileri kullanan ürünler de yer alıyor ve uyku düzeninden fiziksel aktivitenin takibine, hatta beslenmeden mindfulness ve meditasyona kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.

Örneğin bir mindfulness ve meditasyon uygulaması olan Meditopia, pandemi sırasında ürünlerini sürekli yeni inovasyonlarla geliştirerek koşulları devamlı değişen bu pazarda kendini başarılı bir konuma getirmeyi ve her zaman kullanıcıların gündeminde kalmayı başardı. Bunu bütünsel bir yaklaşım benimseyerek ve uygulama deneyimini kişiselleştirerek yaptı.

Meditopia'nın CGO'su Berk Yılmaz, "Genel olarak wellness'ı bir araya getiren tüm yönleri bir bütün olarak ele alıyoruz ve aynı zamanda her kullanıcıya kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyoruz" diyor. "Bunu insanların kullanmakta olduğu cihazlardan aldığımız verileri birleştirmelerini kolaylaştırarak ve aynı zamanda bu verileri kullanarak kullanıcılara kişiselleştirilmiş özellikler ve içerikler sunarak başarıyoruz."

Metodoloji

Veriler, Adjust veritabanındaki sağlık ve fitness kategorisinde tanımladığımız küresel uygulamaların kurulum ve oturumlarında görülen trendlerin analizine dayalıdır.

Adjust Hakkında

Adjust, dünyanın dört bir yanındaki pazarlamacıların güvenle kullandığı ölçümleme, otomasyon ve kullanıcı verilerini koruma araçları sunan bir mobil pazarlama analitik platformudur. Binlerce uygulama Adjust'ın iş zekası ve otomasyon çözümlerini kullanırken, küresel ve hızlı müşteri desteğinden yararlanıyor.

Adjust, 2021'de geliştiricilere işlerini büyütmeleri için güçlü ve entegre çözümlere sahip pazarlama yazılımları sunan AppLovin'in bünyesine katıldı.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Liseli gençler Teknofest elektrikli araç yarışlarında yarıştı!Önceki Haber

Liseli gençler Teknofest elektrikli araç...

Esra Erol 18 yaşındaki genç kızı yayına çıkmadan buldu.Sonraki Haber

Esra Erol 18 yaşındaki genç kızı yayına...

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar