Yaklaşan Ramazan Bayramı nedeniyle gıda ürünlerine yönelik talep artıyor. Ancak piyasada tüketicinin hem sağlığına hem de bütçesine zarar veren taklit ve tağşişe uğramış uygunsuz ürünler de olabiliyor. 30 yıldır gıda güvenliği konusunda sektörde öncü çalışmalar gerçekleştiren Metro Türkiye, tüketicilere taklit ve tağşişe karşı dikkatli olmasını ve üretim süreçleri hakkında bilgi veren izlenebilirlik çözümlerinin kullanıldığı gıda ürünleri tercih etmelerini tavsiye ediyor.
06 Mayıs 2021 – Ramazan Bayramının yaklaştığı bu günlerde yapılacak alışverişlerde tüketicilerin gıda ürünlerinde olası hilelere ve sağlıksız ürünlere karşı dikkatli olması gerekiyor. Bu hileler hem insan sağlığını tehdit ediyor hem de tüketicinin cebine zarar veriyor. Tüketicilerin bu nedenle kontrol önlemlerinin neler olduğunu bildiği ve güvendiği, kalitesine inandığı yerlerden alışveriş yapmaları büyük önem taşıyor.
Özellikle ürünlerin etiket bilgilerine bakarak ürünlerin son tüketim tarihi ve gramaj gibi bilgilerine dikkat etmek ve bu bilgilerle birlikte ürün içeriklerini kontrol etmek gerekiyor. Ancak ürün içeriklerinin etikette sunulan bilgilerle teyidi alışveriş ortamında her zaman mümkün olmadığından bu konuda da izlenebilirlik çözümleri tüketicilerin yardımına koşuyor. Gıda ürünlerinde sunulan izlenebilirlik çözümleri sayesinde tüketiciler tabağında gerçekte ne olacağını kolaylıkla öğrenebiliyor. Sadece akıllı telefonların kamerasına okutulacak bir QR kod sayesinde ürünlere ait etikette verilen bilgilerin de ötesinde birçok bilgiye ulaşmak günümüzde artık mümkün. Gıda ürünlerinde uzun yıllardır taklit ve tağşişe karşı çalışmalar yapan Metro Türkiye de tüketicileri özellikle bu konularda dikkatli olmaya çağırıyor, sağlıklarını ve bütçelerini korumaları için gıdaların izini sürerek ve bilgiyle beslenerek bilinçli bir şekilde alışveriş yapmaya davet ediyor.
“30 yılda yaklaşık 200 bin analiz gerçekleştirdik”
Konuyla ilgili açıklamada bulunan Metro Türkiye Satın Almadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Alkaç, “Ramazan Bayramı dolayısıyla gıda ürünlerine yönelik talep artıyor. Buna paralel olarak da piyasada maalesef taklit ve tağşişe uğramış uygunsuz ürünler de yer alabiliyor. Bu nedenle tüketicilerin öncelikle alacakları ürünlerde fiyat-kalite-performans ilişkisine dikkat etmeleri gerekiyor. Olması gerekenin çok altında fiyatla piyasada yer bulan ürünlerden uzak durmalarını tavsiye ederim. Metro Türkiye olarak biz de her zaman tüm analizlerden geçmiş güvenilir gıdalar sunmak konusunda büyük hassasiyet gösteriyoruz. Yüzde 100 gıda güvenliği hedefiyle 30 yılda yaklaşık 200 bin analiz gerçekleştirirken bu analizlerimizi yıl boyunca kesintisiz sürdürüyoruz. Ayrıca ‘Tabağında ne var?’ hareketimizle müşterilerimize tabaklarında ne olduğunu şeffaflıkla öğrenebilecekleri çözümler sunuyoruz. Tüketiciler, taklit ve tağşiş analizlerimiz ve izlenebilirlik çözümlerimiz sayesinde Ramazan Bayramında da tüm gıda ürünlerimize gönül rahatlığı ile ulaşabilir, tabaklarında ne olduğunu bilerek bayram sofralarını kurabilir.” dedi.
Metro Türkiye, taklit ve tağşişe karşı yıl boyunca analiz çalışmalarını kesintisiz bir şekilde sürdürürken Ramazan’da en çok tüketilen ürünlerde öncelikli olarak bu analizleri yineleyerek tamamladı. Bu kapsamda toplam 274 üründe 84 parametreye göre analizleri yapılmış ve sadece sonuçları uygun, sağlıklı ve güvenilir ürünleri reyonlarında müşterilerine sunuyor. Bu ürünler içerisinde Ramazan’da en çok tüketilen sucuk, köfte, sosis, salam gibi et ürünlerinden peynir, yoğurt, tereyağı gibi süt ürünlerine ve bal, zeytinyağı, tahin, pekmez, kahve, çay gibi daha birçok gıda ürünü bulunuyor.
Satın aldığınız ürünlerin tüm hikâyesine ulaşabiliyorsunuz
Metro Türkiye ülkemizde faaliyete başladığı 1990 yılından günümüze müşterilerin satın aldıkları ürünleri tüm üretim süreçleri hakkında bilgilendiren izlenebilirlik çözümleri alanında öncü çalışmalar yapıyor. 2014 yılında Türkiye’de bir ilk olarak taze kırmızı ette izlenebilirlik uygulamasını başlatan Metro Türkiye, ardından balık ve ham balda hayata geçirdiği bu çözümlerini son olarak “Tabağında ne var?” hareketi ile tüm taze meyve ve sebze ürünlerine de getirdi. 430 meyve - sebze çeşidinde 8.500 ürünü başta pestisit ve ağır metal olmak üzere yaklaşık 550 parametrede test ettikten sonra müşterilerine sunan Metro Türkiye, sektörde bir ilk olarak 15 farklı başlık altında bilgi veren izlenebilirlik sistemi sayesinde müşteriler, ürünün etiketinde yer alan QR kodu okuttuğunda oldukça kapsamlı bilgilere ulaşıyor. Hangi çiftçinin ürünü hangi tarlada ne zaman hasat ettiğinden, ürünün pestisit ve ağır metal analizlerine, hasat edildiği tarla ve paketlendiği tesislerin gıda güvenliği ve adil çalışma koşullarına uyumluluk denetimlerinden, organik ürün sertifikasına ve besin değeri analizlerine kadar tüm hikâyesi görebiliyor.
Metro Türkiye hem gıda güvenliği kriterlerine uygun hem de tüketiciye doğru ürünleri sunabilmek açısından tağşiş içermeyen ürünlerini reyonlarına koyarak tüketicilerin gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilmelerini de mümkün hale getiriyor.
Metro Türkiye Hakkında
Dünyanın en önemli uluslararası perakende şirketlerinden Metro, Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 1990 yılından günümüze, Türk mutfağının daimiyetini sağlama ve gelecek nesillere miras bırakma amacını üstlenmektedir. Metro Türkiye, HoReCa (otel, restoran, kafe) sektörü için bir mutfağı oluşturan tüm hizmetleri sağlarken yaklaşık 4.500 çalışanıyla 21 şehirde, 37 mağazasıyla profesyonellerin kendileri ve iş yerleri için ihtiyaç duydukları 40 bin çeşit ürünü, fiyat-kalite-performans ilişkisini gözeterek sunmaktadır. Türk mutfağına dair çalışmalarını ekonomik, çevresel ve sosyal etkileri dikkate alarak hayata geçiren ve bu nedenle Sürdürülebilir İş Ödülleri’nin de sahibi olan Metro Türkiye, et ve balık izlenebilirliğinden sürdürülebilir balıkçılığa, gıda atığı projelerinden Coğrafi İşaretli Ürünler projesine kadar tüm çalışmalarıyla yerel değerlerin kayıt altına alınıp gelecek nesillere miras bırakılmasına katkı sunmayı hedeflemektedir. Metro Chef, Metro Professional, Metro Premium, Aro, Rioba ve Sigma isimli kendi markalarını bünyesinde bulunduran şirket, tüm mağazalarında “Tarladan Çatala” gıda güvenliği yönetim sisteminin kurulmasını esas alan uluslararası geçerlilikte bir standart olan IFS Cash & Carry / Wholesale Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi standartlarını da uygulamaktadır.
Yorum Yazın