- 2030 yılına kadar tüm paketlerde 100 geri dönüştürülmüş veya yenilenebilir içerik kullanma hedefini belirleyerek paket başına sera gazlarını 40 oranında azaltıyor
- Geri dönüştürülmüş içerik içeren paketler gelecek yıldan itibaren pazarlara sunulacak
- PepsiCo pep+ (PepsiCo Positive) hedefinin bir parçası olarak tasarım, altyapı ve ambalaj malzemelerine yeni bir hayat vererek Avrupa'da esnek ambalaj için döngüsel bir ekonomi inşa etmek için çalışacak.
[25 Ocak 2022] Sürdürülebilirliği temel alan uçtan uca dönüşüm stratejisi PepsiCo Pozitif’i takiben bugün, PepsiCo Avrupa 2030 yılına kadar tüm atıştırmalık paketlerinde fosil bazlı plastiğin kullanımını sonlandırma planını duyurdu. Bu hedef, Doritos, Ruffles, Cheetos ve Lay’s (Walkers) dahil olmak üzere tüm atıştırmalık markalarını içerecek ve paketlerde 100 geri dönüştürülmüş veya yenilenebilir içerik kullanımı ile sunulacak.
Ambalajın tüketici denemeleri, yılın ilk yarısında Fransa'da bir Lay's serisindeki yenilenebilir içerikle 2022 yılında Avrupa pazarlarında başlayacak. Yılın ilerleyen dönemlerinde, İngiltere'deki Walkers markasından bir serisi geri dönüştürülmüş içerik ile denemelere başlayacak. Yenilenebilir içerik, daha önce kullanılmış plastikten elde edilecek ve yenilenebilir içerik, kullanılmış yemeklik yağ veya kağıt hamurundan kaynaklanan atıklar gibi bitkilerin yan ürünlerinden gelecek. PepsiCo, fosil yakıt içermeyen malzemeye geçiş yaparak her ton ambalaj başına sera gazı emisyonlarını 40 oranında azaltacağını tahmin ediyor.
PepsiCo Avrupa CEO'su Silviu Popovici yaptığı yorumda “Esnek ambalaj geri dönüşümü Avrupa genelinde norm olmalıdır. Paketlerimizin fosil bazlı plastikten arınmış olacağı bir gelecek öngörüyoruz. Esnek ambalajlar değer verilen ve yeni bir paket olarak geri dönüştürülebilen gelişen döngüsel ekonominin bir parçası olacaklar. Bu hedefe ulaşmak adına teknolojik kapasite oluşturmak için yatırım yapıyoruz. Artık ambalajların asla atık haline gelmemesi için uygun bir düzenleyici ortama ihtiyacımız var” dedi.
PepsiCo atıştırmalık ambalajlarında esnek plastik kullanır çünkü cips paketlerini üretmek için kullanılan yumuşak ambalaj, alternatif ambalajlara göre daha hafiftir ve bu yüzden daha düşük karbon izine sahiptir. Ayrıca yiyeceği taze tutma konusunda da oldukça verimli olduğu için yiyecek atığını azaltır. Ancak PepsiCo, kullanılan plastik miktarını azaltmak ve esnek ambalaj döngüsü sağlamak için değişime ihtiyaç olduğunun farkındadır. PepsiCo Avrupa, çalışmalarını bu kapsamda üç stratejik temele odaklayacak: doğru tasarım; doğru altyapı ve esnek paketleme için doğru yeni yaşam.
PepsiCo, yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş içeriğe geçişin ötesinde, Avrupa'da daha esnek plastiğin geri dönüştürülmesi ve yeniden kullanılması için bir dizi yatırıma ve yeniliğe odaklanacak olan "Paketleri Daha İyi Hale Getirmek" adlı yeni bir program geliştirdi.
Doğru tasarım
PepsiCo Avrupa, daha basit bir paket yapısı oluşturmak için yenilikçi tasarım teknolojisinden yararlanarak tüm paketlerini geri dönüştürülmesini kolaylaştıran malzemelere taşıyor. Yeni paket tasarımları, genellikle 'mono-malzemeler' olarak adlandırılan Polipropilen gibi daha büyük oranlarda geri dönüştürülebilir plastikler içeriyor. Bunlar, esnek ambalaj değer zincirinde aktif olan bir grup paydaş tarafından kabul edilen Döngüsel Esnek Ambalaj Ekonomisi (CEFLEX) tarafından geliştirilen geri dönüşüm tasarım yönergelerine uygundur.
PepsiCo'nun Avrupa'daki esnek ambalaj ortağı AMCOR Sürdürülebilirlik Direktörü Gerald Rebitzer’in söylediği üzere: "Esnek ambalajın döngüsel ekonominin bir parçası olduğu bir gelecek inşa ediyoruz. PepsiCo ile birlikte, geri dönüşümü kolaylaştırmak için PepsiCo'nun yeni cips paketindeki malzeme teknolojilerini geliştirdik. PepsiCo'nun ambalajlarına yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş içeriği entegre etmeye başlıyoruz. PepsiCo gibi müşterilerimizin taleplerini karşılamak için daha fazla iş ortağını bu yeni malzemelerin tedarik zincirlerine yatırım yapmaya teşvik ediyoruz.”
PepsiCo ayrıca 2030 yılına kadar porsiyon başına yeni plastikte 50 azalma taahhüdünün bir parçası olarak - tekli paketlerinde ve çoklu ambalajlarında gereksiz paketlemeyi azaltmak için çalışıyor. Ürün yelpazesinin bir kısmında PepsiCo'nun üretim tesislerinde yenilikçi teknoloji kullanarak çoklu ambalajın dış katmanını 30'a kadar azalttığı İngiltere gibi pazarlar da dahil olmak üzere, bu hedef doğrultusunda ilerleme kaydedilmektedir.
Doğru altyapı
PepsiCo, esnek ambalajlara ikinci bir yaşam şansı vermek için altyapıya yatırım yapmaya ve bunu mümkün kılacak politika değişikliklerini savunmaya kendini adamıştır. Bu yaklaşımın bir parçası olarak PepsiCo Avrupa, katı atık sahası yasağını hızlandırmayı ve esnek filmlerin toplanması, ayırılması ve gerçekten geri dönüştürülmesini sağlayan EPR(Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu) ücretlerinin hızlı bir şekilde kabul edilmesi de dahil olmak üzere esnek ambalajlar için cesur geri dönüşüm hedeflerinin belirlenmesini destekliyor.
Doğru yeni yaşam
PepsiCo, daha yaygın kullanımını desteklemek için esnek ambalajlardan yapılan geri dönüştürülmüş içeriğe olan talebi artırmaya odaklanacak. Şirketin bu yıl planlanan geri dönüştürülmüş plastik içerik denemelerinin yanı sıra, şirket ayrıca atıştırmalık paketleri için yeni yaşam olanaklarını keşfetmeye devam ediyor. PepsiCo'nun hedefi, gıda ambalajına uygun paketten-pakete dönüşüm olsa da, değerli ve dayanıklı ürünler üretmek için esnek filmlerin toplanması, ayrıştırılması ve geri dönüştürülmesinin geliştirilmesi, esnek ambalaj için döngüsel bir geleceğe doğru önemli bir ilk adım olduğu açıktır. Bu nedenle PepsiCo, aynı zamanda, paketlerin, kat direkleri gibi öğelere ve otomotiv endüstrisinde parça olarak yeniden yapılmak üzere plastik peletlere dönüştürülmesini de araştırıyor.
Bugün yapılan duyuru, PepsiCo Pozitif’in odak noktalarından biri olan, şirketin ambalajların asla atık haline gelmediği bir dünya inşa etmeye yönelik iddialı planlarının sonuncusu olarak karşımıza çıkıyor. Şirket daha önce içecek ambalajlarını dönüştürme planlarını da açıklamıştı. 2022 yılına kadar on bir (11) Avrupa pazarında Pepsi markasını 100 geri dönüştürülmüş plastik (100 rPET) şişelere dönüştürecek ve ayrıca 2030 yılına kadar tahmini 200 milyar plastik şişenin kullanımını azaltmayı hedefleyen SodaStream aracılığıyla yeniden kullanılabilir bir model oluşturmaya yatırım yapmaya devam edecek.
PepsiCo Avrupa Sürdürülebilir Ambalaj Kıdemli Direktörü Archana Jagannathan, “İşbirliği ve inovasyon sayesinde, Avrupa'daki gıda ambalajlarımız için uygulanabilir döngüsel ekonomiye giden bir yol çizebiliriz” dedi. “Bugün, esnek malzemeler için geri dönüştürülmüş ve yenilenebilir malzemelerin tedariki oldukça sınırlı. Düzenleyici ortam çok dinamik ve politika ile tanınan teknolojiler konusunda daha fazla netliğe ihtiyacımız var. Eğer içecek şişesi ambalajına benzer bir şekilde esnek ambalajlar için de politika ve atık toplama altyapısı hızlanırsa, planlarımızı hızlandıracağız ve taahhütlerimizi yerine getirmek için daha da hızlı ilerleyeceğiz.”
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın