Hatay
DOLAR26.8403
EURO28.7473
ALTIN1659.1

Pandemi sürecince online okuma oranları katlandı

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Pandemi sürecince online okuma oranları katlandı
Koronavirüs (Kovid-19) sebebiyle evde kalınan süreçte online kitap satışlarının ve okuma oranlarının arttığını aktaran MAG Medya İmtiyaz Sahibi Can Çavuşoğlu “Türkiye Yayıncılar Birliği tarafından açıklanan online kitap satışlarının 2 kat, çocuk kitap satışlarının ise 4 kat arttığını açıklaması sonrası bizler de dijital okunma oranlarımızı masaya yatırdık. Dijital kitap okuma oranları artarken, dijital dergi, online gazete gibi mecralara olan ilginin de bir hayli arttığını gözlemledik.  26 ilde yapılan Kadir Has Türkiye Eğilimleri araştırmasına göre gazetelerin online okunma oranı yüzde 62'ye ulaştı. 2020 yılında okuma alanları çeşitlenerek daha önce tercih edilmeyen türlere dahi ilgi yoğunlaştı. Aynı zamanda bu süreçte sesli kitap dinleme oranındaki artış yüzde 45 oldu. Online da olsa okuma alışkanlığının bu dönemde artmış olması çok sevindirici” dedi. Geleneksel medya kan kaybetmez Özellikle pandeminin etkisi ile ‘Geleneksel medya bitecek mi?’ tarzında çok fazla soru aldıklarını da aktaran Çavuşoğlu “Dijitalleşen dünyada herkes mecraların yerini web sitelerinin alacağının kaygısını yaşıyor. Pandemi ile artan dijital eğitim, dijital bankacılık, dijital dergiler ve uzaktan çalışma modelleri dijitalleşmenin hızını gösterse de geleneksel mecralara duyulan ihtiyacı göz ardı edemeyiz. Türk milleti hissetmeyi seven bir millet. Ne olursa olsun kağıdın kokusu ve dokusu bizler için vazgeçilmez” açıklamasında bulundu.  6 milyon etkileşim sağladık MAG Medya, çatısı altında yayın hayatına devam eden MAG’ın geniş okur kitlesini dijital platformlara taşıdığını anlatan Çavuşoğlu “Geçtiğimiz ayın verilerine baktığımızda etkileşim sayılarımızın 6 milyonu geçtiğini gördük. Şu an MAG’ı Türkiye’den sonra en çok okuyan ABD, Almanya ve Azerbaycan. Bu durum dijitalleşmenin olumlu sonucu. Yaş oranlarına baktığımızda ise; 17-54 yaş aralığının yoğunlukla takip ettiğini görüyoruz” ifadelerini kullandı. “Amacımız hem iş ortaklarımızın hem de okuyucu kitlemizin tek bir iletişim aracı üzerinden bizlere, tüm verilere kolay erişilebilirliğini sağlamak” diyerek sözlerini noktaladı.  Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

Koronavirüs (Kovid-19) sebebiyle evde kalınan süreçte online kitap satışlarının ve okuma oranlarının arttığını aktaran MAG Medya İmtiyaz Sahibi Can Çavuşoğlu “Türkiye Yayıncılar Birliği tarafından açıklanan online kitap satışlarının 2 kat, çocuk kitap satışlarının ise 4 kat arttığını açıklaması sonrası bizler de dijital okunma oranlarımızı masaya yatırdık. Dijital kitap okuma oranları artarken, dijital dergi, online gazete gibi mecralara olan ilginin de bir hayli arttığını gözlemledik.

 

26 ilde yapılan Kadir Has Türkiye Eğilimleri araştırmasına göre gazetelerin online okunma oranı yüzde 62'ye ulaştı. 2020 yılında okuma alanları çeşitlenerek daha önce tercih edilmeyen türlere dahi ilgi yoğunlaştı. Aynı zamanda bu süreçte sesli kitap dinleme oranındaki artış yüzde 45 oldu. Online da olsa okuma alışkanlığının bu dönemde artmış olması çok sevindirici” dedi.

 

Geleneksel medya kan kaybetmez

 

Özellikle pandeminin etkisi ile ‘Geleneksel medya bitecek mi?’ tarzında çok fazla soru aldıklarını da aktaran Çavuşoğlu “Dijitalleşen dünyada herkes mecraların yerini web sitelerinin alacağının kaygısını yaşıyor. Pandemi ile artan dijital eğitim, dijital bankacılık, dijital dergiler ve uzaktan çalışma modelleri dijitalleşmenin hızını gösterse de geleneksel mecralara duyulan ihtiyacı göz ardı edemeyiz. Türk milleti hissetmeyi seven bir millet. Ne olursa olsun kağıdın kokusu ve dokusu bizler için vazgeçilmez” açıklamasında bulundu. 

 

6 milyon etkileşim sağladık

 

MAG Medya, çatısı altında yayın hayatına devam eden MAG’ın geniş okur kitlesini dijital platformlara taşıdığını anlatan Çavuşoğlu “Geçtiğimiz ayın verilerine baktığımızda etkileşim sayılarımızın 6 milyonu geçtiğini gördük. Şu an MAG’ı Türkiye’den sonra en çok okuyan ABD, Almanya ve Azerbaycan. Bu durum dijitalleşmenin olumlu sonucu. Yaş oranlarına baktığımızda ise; 17-54 yaş aralığının yoğunlukla takip ettiğini görüyoruz” ifadelerini kullandı.

 

“Amacımız hem iş ortaklarımızın hem de okuyucu kitlemizin tek bir iletişim aracı üzerinden bizlere, tüm verilere kolay erişilebilirliğini sağlamak” diyerek sözlerini noktaladı. 

 

Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Ticari Araçlar Derneği TAİD’in Yeni Başkanı, Ömer Bursalıoğlu OlduÖnceki Haber

Ticari Araçlar Derneği TAİD’in Yeni Başk...

Fatma Turgut Konseri İş Sanat YouTube KanalındaSonraki Haber

Fatma Turgut Konseri İş Sanat YouTube Ka...

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar