Kozmetik ve kişisel bakım sektörlerinin temsilcilerinin buluştuğu Avrasya’nın en büyüğü Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı-BeautyEurasia ziyaretçiler ve katılımcılar tarafından yoğun ilgi gördü.Hyve Group tarafından organize Avrasya’nın en büyük kozmetik fuarı olan 16. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı BeautyEurasia 16-18 Haziran tarihleri arasında 3 gün boyunca ziyaretçilerini ağırladı. Pandemi dönemi sonrası kozmetik sektöründeki hareketlilik kendini BeautyEurasia’da gösterdi. 2019 senesine göre ziyaretçi yoğunluğunu 58 arttıran fuarı bu yıl 11.623 kişi ziyaret etti. Fuar yerli yabancı sektör profesyonellerine yeni iş ve iş birliği fırsatları sunarken VIP Alım Heyeti (Hosted Buyer) Programı çerçevesinde katılımcı firmalar; Irak , Kanada , Filistin , İspanya , Ekvator , Ukrayna , Kamerun, Tunus, Mısır , Kazakistan, Pakistan, Kamerun, Uganda, Uruguay, Gürcistan, Hollanda, Nijerya, Makedonya, Romanya, Kosova, Filistin, Lübnan ve Bosna Hersek’in aralarında bulunduğu toplamda 56 ülkeden 150’ye yakın davetli satın almacıyla hem fuar alanında hem de Hyve Connect Eşleştirme Programı (Matchmaking Sistemi) aracılığı ile online olarak bir araya gelme fırastı buldu. Katılımcılar ile satın almacılar arasında toplamda 2.500 den fazla iş görüşmesi gerçekleşerek kozmetik sektörü ihracatına doğrudan katkı sağlandı 16. Uluslararası Kozmetik, Güzellik, Kuaför Fuarı BeautyEurasia, 15 yıldır olduğu gibi 2021 yılında da katılımcılarına uluslararası alıcılar ve sektör uzmanları ile buluşma, katılımcıların ürünlerini geniş kitlelere tanıtma ve yeni iş ortaklıkları kurabilme fırsatı sundu. Yaşanan küresel pandemi nedeniyle toplumsal alışkanlıkların değişmesine hatta insanların uzun bir süre evlerinde kalmalarına rağmen kozmetik sektörü geçtiğimiz yıla oranla büyümeye ara vermeden devam etti. Salgının ilk dönemlerinde mağazaların kapanmasıyla satışlar bir müddet azalsa da, e-ticaret kullanımının hızla artması sayesinde kozmetik sektörü tekrar canlandı ve ülke ekonomisine artarak katkıda bulunmaya devam etti. Pandemi sürecinde ithalatın düzenli olarak düşmesi ve ihracatın aynı şekilde yükselişte olması fuarın önemli satış rakamlarıyla tamamlanmasında büyük rol oynadı.Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı BeautyEurasia’nın 16’inci kez düzenlenmesinden dolayı memnuniyetini dile getiren Hyve Grup Bölge Direktörü Kemal Ülgen şunları söyledi: ‘’Türkiye’de her yıl önemli büyüme kaydeden kozmetik sektörü, hayatın her alanındaki etkileriyle tüm dünyanın sarsıldığı Kovid 19 salgınına rağmen ülke ekonomisine katkısını sürdürmeye devam ediyor. Kozmetik sektörü Ticaret Bakanlığı’nın 2021 yılı Mart ayında yayınladığı rapora göre yılda 10 büyüyen kozmetik sektörü, 15 milyar TL’lik bir büyüklüğe ulaştı. Kozmetikte ithalatın sürekli olarak azalması, ihracatın ise düzenli olarak yükselmesi, sektörü Türkiye’deki diğer sektörlerden ayıran en önemli özellik olarak dikkat çekti. ‘’BeautyEurasia 2021’de Birbirinden İlgi Çekici Oturumlar/Etkinlikler İle Katılımcılara İlham Verdi. Üç gün süren fuarda ilham veren konuşmalar, marka hikayeleri, workshoplar, trendler ve saç şovları gerçekleştrildi. Sektöre yön veren kurum ve kuruluşların iş birliğinde düzenlenen etkinlik programıyla sektör profesyonelleri ve influencerları ağırlayan fuar, sektörel trendleri, teknolojik gelişmeleri, yasal mevzuatları ve ihracatı artırmak başlıklı konularda katılımcıların bilgilerini güncelledi. Ayrıca yabancı yatırımcılar, yerel üreticiler, satın almacılar ve karar vericiler için sektörel bir yol haritası oluşturuldu. Fuarın açılış gününde İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkan Yardımcısı İmer Özer, fuar katılımcıları ve ziyaretçilerine, nitelik ile ayrışmanın öneminden bahsettiği “İhracatın Kalbindeki Sektör: Kozmetik” başlıklı bir konuşma gerçekleştirdi.Aynı zamanda fuarın ilk günü gerçekleştirilen en ilgi çekici etkinliklerinden biri ise ünlü makyaj uzmanı Fezi Altun’un sezon makyaj trendlerini anlattığı ve Didem Soydan’a uyguladığı makyaj uygulamasıydı.Fezi Altun’un ziyaretçiler ile organize ettiği özel bir fuar turu gerçekleştirildi. Ziyaretçilere güzellik ve kozmetik profesyonelleri ile tanışma olanağı verirken Fezi Altun’dan makyaj tüyoları alındı. Diğer yandan kozmetik- teknoloji ilişkisi bu sene en ilgi çeken konulardan biriydi. HifaceApp Kurucusu Hüseyin Tamer konuyla ilgili kendi geliştirdikleri HIFACEAPP uygulamasıyla artırılmış sanal gerçeklik desteğiyle kozmetik ürünlerini satın almadan önce nasıl denenebileceğini anlattı. Melo App CEO’su Melis Bilgili Baki ise pandemi koşullarında geliştirdikleri uygulama ile kişisel bakım ve güzellik hizmetlerinin en hızlı yollar ile teslim edildiğine dikkat çekti. Fuarın ikinci gününde ise pandemi ve e-ticaret konusu Ticimax Dijital Pazarlama Yöneticisi Pınar Keleş, Note Cosmetics Genel Müdür Yardımcısı Burak Günenç ve Smart Digital E - Ticaret Danışmanlık Kurucusu Sibel Dervişoğlu’nun katıldığı oturum ile anlatıldı. Fuarın üçüncü gününde ise Selin Beauty’nin kurucusu ve sahibi Selin Ciğerci, markasının ilham veren başarı hikayesini ziyaretçilere anlattı. Türkiye ekonomisinin taşıyıcı sektörleri için düzenlediği fuarlar ile her yıl binlerce yabancı yatırımcıyı yerli iş ortakları ile bir araya getiren Hyve Group’un 16-18 Haziran 2021’de düzenlediği 16. BeautyEurasia Fuarı’na T.C. Ticaret Bakanlığı da destek verdi. Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Kozmetik ve kişisel bakım sektörlerinin temsilcilerinin buluştuğu Avrasya’nın en büyüğü Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı-BeautyEurasia ziyaretçiler ve katılımcılar tarafından yoğun ilgi gördü.
Hyve Group tarafından organize Avrasya’nın en büyük kozmetik fuarı olan 16. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı BeautyEurasia 16-18 Haziran tarihleri arasında 3 gün boyunca ziyaretçilerini ağırladı. Pandemi dönemi sonrası kozmetik sektöründeki hareketlilik kendini BeautyEurasia’da gösterdi. 2019 senesine göre ziyaretçi yoğunluğunu 58 arttıran fuarı bu yıl 11.623 kişi ziyaret etti. Fuar yerli yabancı sektör profesyonellerine yeni iş ve iş birliği fırsatları sunarken VIP Alım Heyeti (Hosted Buyer) Programı çerçevesinde katılımcı firmalar; Irak , Kanada , Filistin , İspanya , Ekvator , Ukrayna , Kamerun, Tunus, Mısır , Kazakistan, Pakistan, Kamerun, Uganda, Uruguay, Gürcistan, Hollanda, Nijerya, Makedonya, Romanya, Kosova, Filistin, Lübnan ve Bosna Hersek’in aralarında bulunduğu toplamda 56 ülkeden 150’ye yakın davetli satın almacıyla hem fuar alanında hem de Hyve Connect Eşleştirme Programı (Matchmaking Sistemi) aracılığı ile online olarak bir araya gelme fırastı buldu. Katılımcılar ile satın almacılar arasında toplamda 2.500 den fazla iş görüşmesi gerçekleşerek kozmetik sektörü ihracatına doğrudan katkı sağlandı
16. Uluslararası Kozmetik, Güzellik, Kuaför Fuarı BeautyEurasia, 15 yıldır olduğu gibi 2021 yılında da katılımcılarına uluslararası alıcılar ve sektör uzmanları ile buluşma, katılımcıların ürünlerini geniş kitlelere tanıtma ve yeni iş ortaklıkları kurabilme fırsatı sundu. Yaşanan küresel pandemi nedeniyle toplumsal alışkanlıkların değişmesine hatta insanların uzun bir süre evlerinde kalmalarına rağmen kozmetik sektörü geçtiğimiz yıla oranla büyümeye ara vermeden devam etti. Salgının ilk dönemlerinde mağazaların kapanmasıyla satışlar bir müddet azalsa da, e-ticaret kullanımının hızla artması sayesinde kozmetik sektörü tekrar canlandı ve ülke ekonomisine artarak katkıda bulunmaya devam etti. Pandemi sürecinde ithalatın düzenli olarak düşmesi ve ihracatın aynı şekilde yükselişte olması fuarın önemli satış rakamlarıyla tamamlanmasında büyük rol oynadı.
Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı BeautyEurasia’nın 16’inci kez düzenlenmesinden dolayı memnuniyetini dile getiren Hyve Grup Bölge Direktörü Kemal Ülgen şunları söyledi: ‘’Türkiye’de her yıl önemli büyüme kaydeden kozmetik sektörü, hayatın her alanındaki etkileriyle tüm dünyanın sarsıldığı Kovid 19 salgınına rağmen ülke ekonomisine katkısını sürdürmeye devam ediyor. Kozmetik sektörü Ticaret Bakanlığı’nın 2021 yılı Mart ayında yayınladığı rapora göre yılda 10 büyüyen kozmetik sektörü, 15 milyar TL’lik bir büyüklüğe ulaştı. Kozmetikte ithalatın sürekli olarak azalması, ihracatın ise düzenli olarak yükselmesi, sektörü Türkiye’deki diğer sektörlerden ayıran en önemli özellik olarak dikkat çekti. ‘’
BeautyEurasia 2021’de Birbirinden İlgi Çekici Oturumlar/Etkinlikler İle Katılımcılara İlham Verdi.
Üç gün süren fuarda ilham veren konuşmalar, marka hikayeleri, workshoplar, trendler ve saç şovları gerçekleştrildi. Sektöre yön veren kurum ve kuruluşların iş birliğinde düzenlenen etkinlik programıyla sektör profesyonelleri ve influencerları ağırlayan fuar, sektörel trendleri, teknolojik gelişmeleri, yasal mevzuatları ve ihracatı artırmak başlıklı konularda katılımcıların bilgilerini güncelledi. Ayrıca yabancı yatırımcılar, yerel üreticiler, satın almacılar ve karar vericiler için sektörel bir yol haritası oluşturuldu.
Fuarın açılış gününde İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkan Yardımcısı İmer Özer, fuar katılımcıları ve ziyaretçilerine, nitelik ile ayrışmanın öneminden bahsettiği “İhracatın Kalbindeki Sektör: Kozmetik” başlıklı bir konuşma gerçekleştirdi.
Aynı zamanda fuarın ilk günü gerçekleştirilen en ilgi çekici etkinliklerinden biri ise ünlü makyaj uzmanı Fezi Altun’un sezon makyaj trendlerini anlattığı ve Didem Soydan’a uyguladığı makyaj uygulamasıydı.
Fezi Altun’un ziyaretçiler ile organize ettiği özel bir fuar turu gerçekleştirildi. Ziyaretçilere güzellik ve kozmetik profesyonelleri ile tanışma olanağı verirken Fezi Altun’dan makyaj tüyoları alındı. Diğer yandan kozmetik- teknoloji ilişkisi bu sene en ilgi çeken konulardan biriydi.
HifaceApp Kurucusu Hüseyin Tamer konuyla ilgili kendi geliştirdikleri HIFACEAPP uygulamasıyla artırılmış sanal gerçeklik desteğiyle kozmetik ürünlerini satın almadan önce nasıl denenebileceğini anlattı. Melo App CEO’su Melis Bilgili Baki ise pandemi koşullarında geliştirdikleri uygulama ile kişisel bakım ve güzellik hizmetlerinin en hızlı yollar ile teslim edildiğine dikkat çekti.
Fuarın ikinci gününde ise pandemi ve e-ticaret konusu Ticimax Dijital Pazarlama Yöneticisi Pınar Keleş, Note Cosmetics Genel Müdür Yardımcısı Burak Günenç ve Smart Digital E - Ticaret Danışmanlık Kurucusu Sibel Dervişoğlu’nun katıldığı oturum ile anlatıldı.
Fuarın üçüncü gününde ise Selin Beauty’nin kurucusu ve sahibi Selin Ciğerci, markasının ilham veren başarı hikayesini ziyaretçilere anlattı.
Türkiye ekonomisinin taşıyıcı sektörleri için düzenlediği fuarlar ile her yıl binlerce yabancı yatırımcıyı yerli iş ortakları ile bir araya getiren Hyve Group’un 16-18 Haziran 2021’de düzenlediği 16. BeautyEurasia Fuarı’na T.C. Ticaret Bakanlığı da destek verdi.
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın