Canalys raporuna göre 2021'in üçüncü çeyreğinde Avrupa'da bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 45 büyüme elde eden OPPO, Polonya, Türkiye ve Ukrayna'da ilk kez ilk üç marka arasında yer aldı. OPPO'nun rekor büyümesi, şirketin Orta ve Doğu Avrupa'daki (CEE) kapsamlı yatırımlarıyla destekleniyor.
08 Aralık 2021, İstanbul – Dünyanın önde gelen lider akıllı ürün markası OPPO, Orta ve Doğu Avrupa'da (CEE) başarılı büyümesini 'glokal' marka stratejisine borçlu olduğunu açıkladı. Bu strateji, insanların yaşamına güç katan ürünler ve inovasyonlar geliştirmek için küresel kaynakları yerel yeteneklerle birleştiriyor.
Canalys'e[1] göre OPPO, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %130'dan fazla büyüme elde eden Romanya, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %60'tan fazla büyüme elde eden Türkiye ve bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %44'ten fazla büyüme elde eden Polonya gibi büyük pazarlar da dahil olmak üzere 2021'in üçüncü çeyreğinde, bölge genelinde pazar lideri bir büyüme yakaladı. Bu büyüme, OPPO teknolojilerinin bölge genelinde artan popülaritesini vurguladı ve toplamda yüzde 45'lik bir yıllık büyüme oranıyla OPPO'nun Avrupa'nın dördüncü en büyük akıllı telefon üreticisi konumunu güçlendirdi.
Bugün CEE bölgesinde 400 milyondan fazla nüfusa sahip 11 ülkede[2] faaliyet gösteren OPPO, son mali çeyrekte bazı kilit pazarlarda önemli başarılara imza attı. OPPO ilk kez Polonya, Türkiye ve Ukrayna'da ilk üç akıllı telefon üreticisi arasında yer aldı. Faaliyetlerine henüz yaz aylarında başladığı Macaristan ve Slovakya'da, OPPO'nun satışları sırasıyla yüzde 232 ve yüzde 224 oranlarında arttı ve OPPO şimdiden bu ülkelerde ilk dört marka arasında yer aldı. Kazakistan'da ise OPPO'nun Reno Serisindeki (Reno5 ve Reno6) en yeni modeller, kendi fiyat segmentlerinde yüzde 31 pazar payı elde etti. Rusya gibi daha olgun pazarlarda, online satışları 2021'in başından bu yana yüzde 600 artış gösteren OPPO, yerel pazarlarda bir rekor kırarak Romanya'daki ilk yılında yüzde 14 pazar payı elde etti ve Reno6 Serisi satışları yüzde 400 arttı.
OPPO'nun marka araştırması, Orta ve Doğu Avrupa'daki müşterilerin güvenilir olmaya, inovasyona ve kolay kullanım sunmaya odaklanan teknoloji şirketlerini nasıl değerlendirdiğine ışık tuttu. OPPO, bu üç alanın tümünde rakipsiz bir deneyim sunabilmek için bölgede önemli yatırımlar yaptı. OPPO'nun bu bölgedeki yatırımları arasında, tüm OPPO ürünlerinin güvenilirliğini ve dayanıklılığını artırmak için Romanya'daki ilk Avrupa Test Merkezinin geliştirilmesi; OPPO'nun en yeni akıllı telefon inovasyonlarını hayata geçirmek için Türkiye'de son teknolojiye sahip yeni bir Üretim Merkezinin açılması; yereldeki tüketici ihtiyaçlarını daha iyi anlayarak iyi görünmek, iyi hissetmek ve iyi çalışmak adına her zaman güvenilebilecek sezgisel ve ergonomik ürünler geliştirmek; çeşitliliği benimseyen yetenekli bir yerel işgücü yaratmak yer alıyor.
OPPO Orta ve Doğu Avrupa Başkanı Johnny Zhang konuyla ilgili şunları söyledi: "OPPO genç bir marka ve en yeni inovasyonları geliştirmek DNA'mızda yer alıyor. Orta ve Doğu Avrupa'da büyümeye ve genişlemeye devam ederken, ürünlerimizi sade ve kullanımı kolay hale getirmeye odaklanıyoruz. Bir yandan yaratıcılık ve kişisellik üzerinde tam kontrol sunarken tüketicilerin en çok önem verdikleriyle bağlantıda kalmalarını sağlıyoruz. Bölgelerdeki kullanıcılar yaklaşımımızdaki gerçek değeri görüyor ve bu da OPPO'nun pazarlardaki başarısının devam etmesini sağlıyor."
Orta ve Doğu Avrupa'daki yeni başarısını pekiştirmek adına OPPO, bu yıl 14 ve 15 Aralık'ta gerçekleşecek olan INNO DAY etkinliğinde en yeni donanımlarını ve inovasyonlarını tanıtacak. Canlı etkinlik tüketicilere açık olarak gerçekleşecek ve OPPO'nun çığır açan en yeni ürünlerinin global tanıtımlarını da içerecek.
Yorum Yazın