Odeabank, yaklaşık iki yıldır iç ve dış piyasalarda yaşanan pandemi kaynaklı zorluklara rağmen 2021'i de büyüme ile tamamladı. Odeabank, 2021 yılında net kârını geçtiğimiz yıla göre yüzde 53 artırarak 206 milyon TL’ye yükseltti. Odeabank Genel Müdürü Mert Öncü, “Pandemi koşullarının etkisinin devam ettiği 2021 yılını da büyüyerek tamamlamayı başardık” dedi.
TÜRKİYE’NİN genç, dinamik ve yenilikçi bankası Odeabank, küresel ekonomi ve ülke ekonomisi açısından zorlu geçen 2021 yılını büyüme ile tamamladı. Odeabank 2021 yılında net kârını bir önceki yıla göre yüzde 53 artırarak 206 milyon TL’ye yükseltti. Odeabank 2021 yılında 2020 yılı sonuna göre aktiflerini yüzde 39 artışla 55,5 milyar TL’ye, mevduatlarını ise yüzde 50’lik artışla 38,4 milyar TL’ye taşıdı.
Odeabank’ın toplam brüt kredileri yüzde 30’luk artışla 27,6 milyar TL’ye, gayri nakdi kredi hacmi de önceki seneye kıyasla yüzde 61 büyüyerek 8,7 milyar TL seviyesine ulaştı. Böylece reel sektöre sağlanan toplam kaynak 36,3 milyar TL oldu. Odeabank’ın Türk Lirası cinsinden kredilerindeki gelişimi 2021’nin 4. çeyreğinde de devam ederek yıllık yüzde 18 oranında artışla 11.3 milyar TL seviyesine yükseldi.
Odeabank’ın mevduatları 38,4 milyar TL seviyesine yükselirken, aktif yapısının doğru yönetimi ve güçlü öz kaynak yapısı sonucu Odeabank’ın ana sermaye oranı yüzde 12,5, sermaye yeterlilik oranı ise yüzde 25,7 ile sektör ortalamasının üzerinde seyretmeye devam etti. Müşterilere sunulan çeşitli yatırım fonları seçenekleri ile Odeabank’ın fon hacmi 3,4 milyar TL’ye yükselirken, vadesiz mevduatın toplam müşteri mevduatı içindeki payı yüzde 21,1 seviyesine ulaştı. Doğru yönetim ve ürün çeşitliği sayesinde Odeabank mevduat dışı yönetilen varlık rakamını 5 milyar TL seviyesine yükseltti.
Mert Öncü: Sürdürülebilir büyümeyi sağlayacak çalışmalarımıza ağırlık vermeye devam edeceğiz.
Odeabank Genel Müdürü Mert Öncü, bankanın 2021 yılı finansal sonuçlarıyla ilgili yaptığı değerlendirmede şöyle konuştu: “2021 yılı küresel ve Türkiye finans sektörü için zorlu bir yıl oldu. Dünyada ve Türkiye’de yaşanan ekonomik dalgalanmalara rağmen müşteri odaklı stratejimizi başarıyla uygulamaya devam ettik. Verimliliğe ve risk yönetimine her zamankinden daha fazla önem vererek faaliyetlerimizi sürdürdük. Bu süreç içerisinde odağımız öncelikle müşteri memnuniyetini artırmak, sürdürebilir büyümeyi korumak oldu. Özellikle dış ticaretin finansmanı, varlık yönetimi ve yatırım ürünlerinde önemli büyümenin yanı sıra, müşteri memnuniyetinde de artış yakaladık. Bu memnuniyet, bizi bu alanda daha fazla yatırım yapma yolunda motive ediyor. Odeabank olarak önümüzdeki dönemde de paydaşlarımızın desteğiyle Türkiye ekonomisi için katma değer yaratmayı ve ülkemizin ekonomik büyümesine katkıda bulunmayı sürdüreceğiz.
Dijital işlemlerde aktifliğimizi artırmaya çalışıyoruz. Uzaktan hesap açılışıyla daha da hızlı müşteri kazanımı yoluna gittik. Bu yıl bunu daha da iyileştirmek için çalışacağız.
2022 yılında da küresel finans alanındaki gelişmeleri yakından takip ederek risklerimizi yöneterek, temkinli ve sürdürülebilir büyüme odaklı stratejimize devam edeceğiz. Fiziksel ve dijital deneyimlerimizi harmanlayarak oluşturduğumuz fijital bankacılık anlayışı ile müşterilerimize en doğru yoldan, yeni nesil bir hizmet sunarak ‘görünenden fazlası’ bir banka olma iddiamızı sürdürmeyi amaçlıyoruz. Türkiye’nin genç ve dinamik bankası Odeabank olarak bu yıl 10’uncu kuruluş yılımızı kutlayacağız. Onuncu yılımızda da bize güvenen müşterilerimize sunduğumuz ürün çeşitliliği ile Türkiye’nin ve bölgenin en iyi tasarruf ve yatırım ürünleri bankası olma yönünde çalışmalarımıza devam edeceğiz. ”
Öncü: Sosyal yatırımlarımız ile fark yaratmayı başardık.
2021 yılında Odeabank’ın sosyal alanda gerçekleştirdiği projeler hakkında da bilgi veren Mert Öncü şöyle devam etti: “2021 yılında finans alanında yakaladığımız başarıları sosyal projelerden ayrı düşünemezdik. Nitekim de öyle oldu. Farklı sivil toplum kuruluşlarıyla yaptığımız çeşitli sosyal sorumluluk çalışmalarıyla da topluma fayda sağlayan işler gerçekleştirdik. BM’nin Kadınların Güçlendirilmesi Prensipleri’ni imzalayan bir banka olarak cinsiyet eşitliğine dikkat çekmek için başlattığımız Eşit Masallar sosyal sorumluluk projemizle 400 bin çocuğa ulaştık. Bununla da yetinmedik Eşit Masallar’ı tiyatro oyunu olarak sahneye taşıdık. Buna ek olarak geçen yıl reklamlardaki negatif toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını dönüştürmeyi amaçlayan küresel UNstereotype Alliance’ın Türkiye Platformu’na imza atan ilk ve tek banka olduk.”
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın