Hatay
DOLAR26.8403
EURO28.7473
ALTIN1659.1

Nef, Sıtkı Kösemen ‘Dönüşümler’ sergisini 16. Contemporary İstanbul’da sunuyor

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Nef, Sıtkı Kösemen ‘Dönüşümler’ sergisini 16. Contemporary İstanbul’da sunuyor
Fotoğraf sanatçısı ve mimar Sıtkı Kösemen’in 1973-1989 yılları arasında Bodrum’da çektiği fotoğraflardan oluşan ve kentin tüm bileşenlerine tanıklık eden ‘Dönüşümler’ adlı sergisi Contemporary İstanbul 16. edisyonunda yer alıyor. Mimari tasarım ögelerini, sanatsal bir bakış açısı ve çevreci bir yaklaşımla hayata geçirerek modern yaşam alanları yaratan Nef, Bodrum ve sanat tutkusunu Sıtkı Kösemen’in ‘Dönüşümler’ sergisinde bir araya getiriyor. Nef Reserve projeleriyle Bodrum’u geçmişten geleceğe özünde taşıdığı değerleri ile yaşatmayı önemseyen Nef, sanatın farkındalık gücünü, sanatçı Sıtkı Kösemen’in sergisinde bir kez daha gözler önüne seriyor. ‘Dönüşümler’ sergisi Sıtkı Kösemen’in 1973-1989 yılları arasında çektiği Bodrum fotoğraflarından oluşuyor. Küratörlüğünü Bihter Sabanoğlu’nun yaptığı ve Nef’in katkılarıyla gerçekleşen sergide fotoğraf sanatçısının 21 eseri bulunuyor. Geçmişle bugünü buluşturan eserler, Sıtkı Kösemen’in bakış açısıyla zamandan bağımsız bir şekilde ortaya konulan bir Bodrum günlüğünü yansıtıyor.  Sanatçı, eserlere konu olan zamanları, “ODTU Mimarlık Fakültesi 1. sınıf öğrencisi iken Bodrum'a âşık olmuştuk. Otobüs ile Ankara'dan yaptığımız yolculuklar 12 saat sürerdi. Plaj olarak en çok vakit geçirilen yer Kale’nin yanındaki beton dalgakıran veya Bardakçı Koyu. O zaman Bardakçı’ya yol yoktu. Küçük motorlar sizi Bardakçı’ya götürürdü. Malum Bardakçı’nın en popüler siması Zeki Müren hep bu güzel koyda denize girerdi.” sözleriyle anlatıyor ve her bir kareye, anılarda canlanacak anlamlar kazandırıyor.  Serginin küratörü Bihter Sabanoğlu ise bir araya gelen eserlerin yansımasını, “Fotoğraflar bir zamanlar ulaşılması güç, ama terk etmesi daha güç o kentin tüm bileşenleri hakkında bir tanıklık. Bu, kaybedilene bir güzelleme olmaktan çok, sayfalarında anıların, birbirinden alabildiğine farklı insan hayatlarının, doğal ve suni elementlerin, güneşin, kirecin, taşın, ahşabın istiflendiği bir günlük.” diyerek özetliyor.  Sergi alanında ayrıca tasarımcı Sema Topaloğlu, “Reflective Garden” yerleştirmesinde yansıma için cam ve aydınlatmadan oluşan bir bahçe ile yer alıyor.   Hem ışığı yayan hem de yansıtan cam ve pirinçten bir dizi aydınlatma armatürü ile tasarlanan eserde bitkileri karşılayan bu ışıklar insan yapımı bir "biyolüminesans" yaratıyor. Bu bitki ışıkları, Bodrum’un doğal topoğrafyasından etkilenerek Akgöz Peyzaj Tasarım'dan peyzaj mimarı Zeynep Akgöze tarafından tasarlanan sazlık alanda düzenlendi. Bu alanda bir zeytin ağacı ve Türkiye'nin Ege Bölgesi'ne özgü farklı bitki türleri de bulunuyor. Topaloğlu'nun bitki ışıkları ve Akgöze'nin peyzajı, kentsel ortamlar için sanat ve tasarımın bir sentezi olarak yeni bir “Reflective Garden” türü öneriyor.  Bodrum’da hayata geçirdiği Yalıkavak, Gölköy ve Hebil projeleriyle Bodrum’un bugünkü yüzünün tanıklarından biri olan Nef, ‘Dönüşümler’ sergisiyle 16. Contemporary İstanbul’da sanatın bir parçası oluyor. Bodrum’u ve doğasını en iyi şekilde yaşayabilmek için doğayla uyum içinde yaşam alanları yaratan Nef Reserve Gölköy projesi; az kat, düşük yoğunluk, küçük ölçü düzeni yaklaşımıyla tasarlandı. Nakil yöntemi kullanılarak bölgedeki ağaçları koruma altına alan bir çalışma ile tasarlanan Nef Reserve Gölköy, doğal yapı korunarak Emre Arolat’ın çağdaş mimarisiyle buluşuyor. Emre Arolat Nef Reserve Gölköy’ü “Bu proje, denizden bakıldığı zaman çok dikkat çeken bir görüntü yerine olabildiğince içinde yer aldığı doğal örüntü ile hemhal olmayı hedefleyen bir yönelimle ele alındı.” diyerek anlatıyor. Dönüşümler, 7-10 Ekim 2021 tarihleri arasında 16. Contemporary İstanbul’da sanatseverler tarafından ziyaret edilebilir.Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

Fotoğraf sanatçısı ve mimar Sıtkı Kösemen’in 1973-1989 yılları arasında Bodrum’da çektiği fotoğraflardan oluşan ve kentin tüm bileşenlerine tanıklık eden ‘Dönüşümler’ adlı sergisi Contemporary İstanbul 16. edisyonunda yer alıyor.

 

Mimari tasarım ögelerini, sanatsal bir bakış açısı ve çevreci bir yaklaşımla hayata geçirerek modern yaşam alanları yaratan Nef, Bodrum ve sanat tutkusunu Sıtkı Kösemen’in ‘Dönüşümler’ sergisinde bir araya getiriyor. Nef Reserve projeleriyle Bodrum’u geçmişten geleceğe özünde taşıdığı değerleri ile yaşatmayı önemseyen Nef, sanatın farkındalık gücünü, sanatçı Sıtkı Kösemen’in sergisinde bir kez daha gözler önüne seriyor.

 

‘Dönüşümler’ sergisi Sıtkı Kösemen’in 1973-1989 yılları arasında çektiği Bodrum fotoğraflarından oluşuyor. Küratörlüğünü Bihter Sabanoğlu’nun yaptığı ve Nef’in katkılarıyla gerçekleşen sergide fotoğraf sanatçısının 21 eseri bulunuyor. Geçmişle bugünü buluşturan eserler, Sıtkı Kösemen’in bakış açısıyla zamandan bağımsız bir şekilde ortaya konulan bir Bodrum günlüğünü yansıtıyor. 

 

Sanatçı, eserlere konu olan zamanları, “ODTU Mimarlık Fakültesi 1. sınıf öğrencisi iken Bodrum'a âşık olmuştuk. Otobüs ile Ankara'dan yaptığımız yolculuklar 12 saat sürerdi. Plaj olarak en çok vakit geçirilen yer Kale’nin yanındaki beton dalgakıran veya Bardakçı Koyu. O zaman Bardakçı’ya yol yoktu. Küçük motorlar sizi Bardakçı’ya götürürdü. Malum Bardakçı’nın en popüler siması Zeki Müren hep bu güzel koyda denize girerdi.” sözleriyle anlatıyor ve her bir kareye, anılarda canlanacak anlamlar kazandırıyor. 

 

Serginin küratörü Bihter Sabanoğlu ise bir araya gelen eserlerin yansımasını, “Fotoğraflar bir zamanlar ulaşılması güç, ama terk etmesi daha güç o kentin tüm bileşenleri hakkında bir tanıklık. Bu, kaybedilene bir güzelleme olmaktan çok, sayfalarında anıların, birbirinden alabildiğine farklı insan hayatlarının, doğal ve suni elementlerin, güneşin, kirecin, taşın, ahşabın istiflendiği bir günlük.” diyerek özetliyor. 

 

Sergi alanında ayrıca tasarımcı Sema Topaloğlu, “Reflective Garden” yerleştirmesinde yansıma için cam ve aydınlatmadan oluşan bir bahçe ile yer alıyor.   Hem ışığı yayan hem de yansıtan cam ve pirinçten bir dizi aydınlatma armatürü ile tasarlanan eserde bitkileri karşılayan bu ışıklar insan yapımı bir "biyolüminesans" yaratıyor. Bu bitki ışıkları, Bodrum’un doğal topoğrafyasından etkilenerek Akgöz Peyzaj Tasarım'dan peyzaj mimarı Zeynep Akgöze tarafından tasarlanan sazlık alanda düzenlendi. Bu alanda bir zeytin ağacı ve Türkiye'nin Ege Bölgesi'ne özgü farklı bitki türleri de bulunuyor. Topaloğlu'nun bitki ışıkları ve Akgöze'nin peyzajı, kentsel ortamlar için sanat ve tasarımın bir sentezi olarak yeni bir “Reflective Garden” türü öneriyor. 

 

Bodrum’da hayata geçirdiği Yalıkavak, Gölköy ve Hebil projeleriyle Bodrum’un bugünkü yüzünün tanıklarından biri olan Nef, ‘Dönüşümler’ sergisiyle 16. Contemporary İstanbul’da sanatın bir parçası oluyor. Bodrum’u ve doğasını en iyi şekilde yaşayabilmek için doğayla uyum içinde yaşam alanları yaratan Nef Reserve Gölköy projesi; az kat, düşük yoğunluk, küçük ölçü düzeni yaklaşımıyla tasarlandı. Nakil yöntemi kullanılarak bölgedeki ağaçları koruma altına alan bir çalışma ile tasarlanan Nef Reserve Gölköy, doğal yapı korunarak Emre Arolat’ın çağdaş mimarisiyle buluşuyor. Emre Arolat Nef Reserve Gölköy’ü “Bu proje, denizden bakıldığı zaman çok dikkat çeken bir görüntü yerine olabildiğince içinde yer aldığı doğal örüntü ile hemhal olmayı hedefleyen bir yönelimle ele alındı.” diyerek anlatıyor.

 

Dönüşümler, 7-10 Ekim 2021 tarihleri arasında 16. Contemporary İstanbul’da sanatseverler tarafından ziyaret edilebilir.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Tasarı bu haliyle yasalaşmamalıdırÖnceki Haber

Tasarı bu haliyle yasalaşmamalıdır

“Masalların dili; yarı rüya dilidir”Sonraki Haber

“Masalların dili; yarı rüya dilidir”

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar