Türkiye’nin yeni nesil online süpermarketi istegelsin Mart ayı datalarını paylaştı. Pandemiyle birlikte artan un, maya, sirke gibi ürünlerin satışı 2021'de yüzde 35 civarı azalırken, kedi ve köpek ürünlerinin satışında ise yüzde 300 ile yüzde 800 arasında bir artış gözlendi. Bu senenin en çok satılan ürünleri sırasıyla, havuç, maydanoz ve su oldu. Hafta sonu verilen siparişler ise geçen seneye oranla yüzde 15’lik bir artış gösterdi.
Türkiye’nin yeni nesil online süpermarketi istegelsin Mart ayı datalarını paylaştı. Pandemiyle birlikte artan un, maya, sirke gibi ürünlerin satışı 2021'de yüzde 35 civarı azalırken, kedi ve köpek ürünlerinin satışında ise yüzde 300 ile yüzde 800 arasında bir artış gözlendi. Bu senenin en çok satılan ürünleri sırasıyla, havuç, maydanoz ve su oldu. Hafta sonu verilen siparişler ise geçen seneye oranla yüzde 15’lik bir artış gösterdi.
7 binden fazla çeşit ürünüyle Türkiye’nin en kapsamlı online süpermarketi istegelsin, Mart ayı datalarını açıkladı. Mart ayında toplam 9 bin 677 farklı ürün satıldı. Kedi ve köpek ürünlerinin satışındaki artış ise dikkat çekti. Pandemiyle birlikte artan un, maya, sirke gibi ürünlerin satışı 2021'de yüzde 35 civarı azalırken, kedi ve köpek ürünlerinin satışında ise yüzde 300 ile yüzde 800 arasında bir artış gözlendi.
Satılan ürün sayısı yüzde 308 arttı
2021'de satışı en çok artan ana kategoriler evcil hayvanlar ve anne bebek bakım kategorileri oldu. Hazır yemek kategorisinin satışlarında ise bu dönemde yüzde 10'luk bir azalma görüldü. Geçen yıl en çok satan ürünler sırasıyla maden suyu, patates ve limon olurken, bu yıl bu sıralama değişti. Bu senenin en çok satılan ürünleri sırasıyla, havuç, maydanoz ve su oldu. Satılan toplam ürün sayısı geçen seneye göre yüzde 308 artış gösterdi. Bu sene siparişlerde bir sepette ortalama 18 ürün bulundu, geçen seneye göre yüzde 8’lik bir artış yaşandığı görüldü. Sepet tutarı geçen yıla göre yüzde 25 artarken, ortalama sepet tutarı 174 TL oldu.
Hafta sonu siparişleri arttı
Salgın kapsamında alınan önlemler nedeniyle gelen hafta sonu kısıtlamaları oranlara da yansıdı. Hafta sonu verilen siparişler geçen seneye oranla yüzde 15 artış gösterdi. 2021'de en çok sipariş verilen günler salı ve pazar olurken, en az sipariş verilen gün çarşamba oldu. 2021'de siparişlerin yüzde 43'ü öğle, yüzde 33'ü ise akşam verildi. Geçen seneye göre öğle siparişleri yüzde 17, akşam siparişleri yüzde 19 artarken; gece siparişleri ise yüzde 70 azaldı. Siparişlerin yüzde 41'i akşam saatlerinde müşterilere teslim edildi. Akşam teslimatları geçen seneye göre yaklaşık yüzde 30 arttı.
Kadın kullanıcılar daha aktif
Kullanıcı profiline bakıldığında ise 2021’de müşterilerin yüzde 54'ünün kadın, yüzde 46'sının erkek olduğu görüldü. 2020'de bu oran eşitti. Bu sene en çok sipariş verilen ilçeler sırasıyla Çankaya, Kadıköy ve Ümraniye oldu. Geçen yıl ise Kadıköy, Çankaya'nın önündeydi.
Yorum Yazın