Gayrimenkul hizmetlerinde alanının öncü kuruluşlarından olan JLL Türkiye, 2021 yılı Pazarlama Vizyonu Raporu’nu yayınladı. Raporda, JLL Türkiye pandeminin etkisiyle AVM’lerin yeni bir yaşam alanına dönüştüğü ortaya koyuyor. JLL Türkiye’nin 2021 yılı Pazarlama Vizyonu Raporu’nda pandemi ile hayatımıza giren kavramlar, iletişimde öne çıkması gereken noktalar, alışveriş merkezlerinin yeni düzeni, tüketicinin dönüşümünde JLL'in rolü ve hizmet anlayışı gibi başlıklar yer alıyor. Raporda, değişen yaşam şekliyle birlikte yaşamın parçası online hizmetler, sosyal mesafe kavramının alışveriş alışkanlıklarındaki yeri, doğaya ve doğala duyulan ilgi gibi konulara dikkat çekiliyor.2021 Yılında Pandemi ile Hayatımıza Giren KavramlarPandemiyle hemen hemen herkesin yaşam şekli değişti ve daha önce aşina olmadığımız dijital yayın, online market, sanal etkinlik ve sosyal medya canlı yayınları gibi kavramlar günlük rutinimiz haline geldi. JLL Türkiye Pazarlama Direktörü Miray Kanık, pandeminin ilk aylarında tüketicinin online konser, online sergi gibi kavramlara tamamen yabancı olduğunu ve online alışveriş yoğunluğunun şimdiki kadar fazla olmadığını belirtti. Kanık, sözlerini “2021 yılında çevrimiçi eğitim, HES kodu, Digital Nomad mesai kavramı, organik tarım ve evde üretim, sanal turlar, online sağlık danışmanlığı & evde spor kavramı ve online görüşme platformları Zoom, Teams gibi mecralar hayatımıza girdi” diyerek sürdürdü.Tüketicinin Alışveriş Merkezlerinden Beklentisi DeğiştiSon 1,5 yıllık süreçte tüketim alışkanlıkları ve ihtiyaçlarla beraber tüketicinin alışveriş merkezleri ile olan ilişkisi ve beklentisi de kökten değişim gösterdi. Bu doğrultuda AVM'lerin iletişim kanallarında da koronavirüs önlemlerine yönelik stratejiler izlenmeye başlandı. Pandemiyle beraber mağaza içi ve ortak alanlarda hijyen kontrollerinin daha da sıkılaştırılması ve sosyal mesafeye uygun, açık alanlar ile ilgili iletişim başlıkları önem kazandığını söyleyen JLL Türkiye Eş CEO’su Tarkan Ander; “Temiz hava, düzenli temizlik, ortak alanların mesafeli oturma düzenine göre oluşturulduğu konularının sık sık altının çizilmesi gerekiyor” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunun yanı sıra, belirli aralıklarla müşteri memnuniyetinin ölçümü, dijital kanalların düzenli kullanılması, kişiye özel iletişim yöntemi ve dijitalleşmenin artırılması yönünde çalışmalar da yapılabilir.”Sadece Alışveriş Merkezi Değil Yaşam AlanıJLL Türkiye Pazarlama Vizyonu Raporu’na göre alışveriş merkezlerindeki alternatif kullanım konseptlerinin tarım alanı, kütüphane, gösteri salonları, sanat alanları, çalışma alanı, eğitim kurumu gibi farklı şekillerde olması bekleniyor. Sadece alışveriş ihtiyacının karşılandığı bir yer olma özelliğinin ötesine geçen AVM'lerin pandemi dönemiyle birlikte artık yaşam alanı olarak kullanılacağı da raporda göze çarpan konulardan bir tanesi. JLL Türkiye Eş CEO’su Dora Şahintürk, alışveriş merkezlerindeki alanların kullanımının gözden geçirilmesi ve atıl alanların alternatif kullanımlara hızlıca uyumlandırılmasına dikkat çekerek alışveriş merkezlerinin sadece alışveriş ihtiyacının karşılandığı bir alan değil yaşam alanı olarak konumlanmasının 2021 yılının en dikkat çeken öngörüleri arasında bulunduğunu belirtti ve ekledi: “Salgın sonrası dönemde alışveriş merkezlerinin, daha fazla açık alan barındırması ve yeşil alanlarla daha entegre olacak şekilde dönüşmesi, dikkat edilmesi gereken konular arasında yer alıyor.” Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Gayrimenkul hizmetlerinde alanının öncü kuruluşlarından olan JLL Türkiye, 2021 yılı Pazarlama Vizyonu Raporu’nu yayınladı. Raporda, JLL Türkiye pandeminin etkisiyle AVM’lerin yeni bir yaşam alanına dönüştüğü ortaya koyuyor.
JLL Türkiye’nin 2021 yılı Pazarlama Vizyonu Raporu’nda pandemi ile hayatımıza giren kavramlar, iletişimde öne çıkması gereken noktalar, alışveriş merkezlerinin yeni düzeni, tüketicinin dönüşümünde JLL'in rolü ve hizmet anlayışı gibi başlıklar yer alıyor. Raporda, değişen yaşam şekliyle birlikte yaşamın parçası online hizmetler, sosyal mesafe kavramının alışveriş alışkanlıklarındaki yeri, doğaya ve doğala duyulan ilgi gibi konulara dikkat çekiliyor.
2021 Yılında Pandemi ile Hayatımıza Giren Kavramlar
Pandemiyle hemen hemen herkesin yaşam şekli değişti ve daha önce aşina olmadığımız dijital yayın, online market, sanal etkinlik ve sosyal medya canlı yayınları gibi kavramlar günlük rutinimiz haline geldi. JLL Türkiye Pazarlama Direktörü Miray Kanık, pandeminin ilk aylarında tüketicinin online konser, online sergi gibi kavramlara tamamen yabancı olduğunu ve online alışveriş yoğunluğunun şimdiki kadar fazla olmadığını belirtti. Kanık, sözlerini “2021 yılında çevrimiçi eğitim, HES kodu, Digital Nomad mesai kavramı, organik tarım ve evde üretim, sanal turlar, online sağlık danışmanlığı & evde spor kavramı ve online görüşme platformları Zoom, Teams gibi mecralar hayatımıza girdi” diyerek sürdürdü.
Tüketicinin Alışveriş Merkezlerinden Beklentisi Değişti
Son 1,5 yıllık süreçte tüketim alışkanlıkları ve ihtiyaçlarla beraber tüketicinin alışveriş merkezleri ile olan ilişkisi ve beklentisi de kökten değişim gösterdi. Bu doğrultuda AVM'lerin iletişim kanallarında da koronavirüs önlemlerine yönelik stratejiler izlenmeye başlandı. Pandemiyle beraber mağaza içi ve ortak alanlarda hijyen kontrollerinin daha da sıkılaştırılması ve sosyal mesafeye uygun, açık alanlar ile ilgili iletişim başlıkları önem kazandığını söyleyen JLL Türkiye Eş CEO’su Tarkan Ander; “Temiz hava, düzenli temizlik, ortak alanların mesafeli oturma düzenine göre oluşturulduğu konularının sık sık altının çizilmesi gerekiyor” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunun yanı sıra, belirli aralıklarla müşteri memnuniyetinin ölçümü, dijital kanalların düzenli kullanılması, kişiye özel iletişim yöntemi ve dijitalleşmenin artırılması yönünde çalışmalar da yapılabilir.”
Sadece Alışveriş Merkezi Değil Yaşam Alanı
JLL Türkiye Pazarlama Vizyonu Raporu’na göre alışveriş merkezlerindeki alternatif kullanım konseptlerinin tarım alanı, kütüphane, gösteri salonları, sanat alanları, çalışma alanı, eğitim kurumu gibi farklı şekillerde olması bekleniyor.
Sadece alışveriş ihtiyacının karşılandığı bir yer olma özelliğinin ötesine geçen AVM'lerin pandemi dönemiyle birlikte artık yaşam alanı olarak kullanılacağı da raporda göze çarpan konulardan bir tanesi. JLL Türkiye Eş CEO’su Dora Şahintürk, alışveriş merkezlerindeki alanların kullanımının gözden geçirilmesi ve atıl alanların alternatif kullanımlara hızlıca uyumlandırılmasına dikkat çekerek alışveriş merkezlerinin sadece alışveriş ihtiyacının karşılandığı bir alan değil yaşam alanı olarak konumlanmasının 2021 yılının en dikkat çeken öngörüleri arasında bulunduğunu belirtti ve ekledi: “Salgın sonrası dönemde alışveriş merkezlerinin, daha fazla açık alan barındırması ve yeşil alanlarla daha entegre olacak şekilde dönüşmesi, dikkat edilmesi gereken konular arasında yer alıyor.”
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın