Çocuk ya da büyük herkese mutluluk vadeden ve Nielsen verilerine göre Türkiye’nin bir numaralı yumuşak şeker markası[1] olan HARIBO, marka gücünü 2020’de de devam ettirdi ve pandeminin en yoğun hissedildiği 2020 yılını daha da güçlenerek tamamladı. Tatlı atıştırmalık dendiğinde akla gelen ilk 3 markadan biri, yumuşak şeker dendiğinde ise akla gelen ilk marka olan HARIBO[2]; Nielsen verilerine göre pandemiye rağmen pazar payını yüzde 50’ye ulaştırdı.
Çocuk ya da büyük herkese mutluluk vadeden ve Nielsen verilerine göre Türkiye’nin bir numaralı yumuşak şeker markası[1] olan HARIBO, marka gücünü 2020’de de devam ettirdi ve pandeminin en yoğun hissedildiği 2020 yılını daha da güçlenerek tamamladı. Tatlı atıştırmalık dendiğinde akla gelen ilk 3 markadan biri, yumuşak şeker dendiğinde ise akla gelen ilk marka olan HARIBO[2]; Nielsen verilerine göre pandemiye rağmen pazar payını yüzde 50’ye ulaştırdı.
Dünyanın en büyük şekerleme üreticilerinden biri olan HARIBO, son 12 ayda Türkiye’deki her 3 kişiden 2’si tarafından tercih edilerek pandemi sürecinin mutluluk anlarından biri oldu. Hızlı tüketim ürünleri arasında plansız alışverişin çok fazla gözüktüğü yumuşak şeker kategorisinin Türkiye’deki bir numaralı markası olan HARIBO, marka gücünü 2020 yılında da artırarak pandemi döneminde büyümesini sürdürdü. Tüketicilerin özellikle evde kaldığı zamanlarda kendilerine yarattığı çocuksu mutluluk anlarının önemli bir oyuncusu haline gelen HARIBO, 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 50 oranında büyüdü ve içinde bulunduğu yumuşak şeker kategorisini büyütmedeki payı %57 oldu.[3]
2021 YIL SONUNA KADAR CİROMUZU YÜZDE 40 BÜYÜTMEYİ HEDEFLİYORUZ
Yumuşak şeker kategorisinin 2020 yılında, geçen yıla göre yüzde 35 büyüyerek 495 Milyon TL’ye ulaştığını ifade eden HARIBO Gelişen Pazarlar ve Türkiye Başkanı Kostas Vlachos şunları söyledi: “Tatlı atıştırmalık dendiğinde akla gelen ilk 3 markadan biri, yumuşak şeker dendiğinde ise akla ilk gelen marka olan HARIBO olarak, pandemi koşullarında geçen 2020 yılında pazar liderliğimizi pekiştirdik ve pazar payımızı önceki yıla göre 4 puan artırdık.[4] Ciro bazında ise geçen yıla göre yüzde 50’lik bir büyüme göstererek 2020 yılında Türkiye pazarında 220 Milyon TL’ye ulaştık.”
Hem sektör hem de HARIBO’nun pazar payı büyümesinin 2021 yılında da devam edeceğini öngördüklerini belirten Vlachos, “Pandemi koşullarına rağmen yumuşak şeker sektörü büyümeye ve evlerdeki yerini korumaya devam ediyor. 2021 Nisan ayı itibariyle HARIBO olarak pazar payımızı yüzde 50’ye ulaştırdık. 2021 yıl sonuna kadar ciromuzu yüzde 40 büyütmeyi hedefliyoruz. Aynı zamanda 2021 yıl sonuna kadar 10 Milyon Euro yatırım hedefimiz bulunuyor” dedi.
2021 YILINDA YÜZDE 15 ARTAN İHRACAT HEDEFİ
Pandeminin 2020 yılında her ülkeyi ve pazarı farklı etkilediğini belirten Vlachos, 2020 yılında yüzde 25 oranında ihracat artışı gösterdiklerini belirterek; “Müslüman ülkeler, Japonya, Kore, Endonezya gibi Asya Pasifik ülkeleri, ABD ve bazı Avrupa ülkelerinin de bulunduğu 60’a yakın ülkeye gerçekleştirdiğimiz ihracatı 2021 yılında yüzde 15 artırmayı hedefliyoruz” dedi.
[1] Nielsen’in Nisan 2020 – Nisan 2021 arası yumuşak şeker kategorisi, ciro pazar payı verileri esas alınmıştır.
[2] Global Brandtracking 2020 Raporu’na göre.
[3] Nielsen’in 2019 ve 2020 yumuşak şeker kategorisi, karşılaştırmalı satış verileri esas alınmıştır.
[4] Nielsen’in 2019 ve 2020 yumuşak şeker kategorisi, karşılaştırmalı ciro pazar payı verileri esas alınmıştır.
Detaylı bilgi için;
Communication Partner
Gizem Özer / Kıdemli Marka Yönetmeni
*Nielsen’in Nisan 2021 yumuşak şeker kategorisi, ciro satış verileri esas alınmıştır.
Yorum Yazın