Hatay
DOLAR26.8403
EURO28.7473
ALTIN1659.1

EMITT Fuarı, 9 Şubat 2022’de Kapılarını Açacak, Dünya Turizminin Kalbi Yine İstanbul’da Atacak!

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
EMITT Fuarı, 9 Şubat 2022’de Kapılarını Açacak, Dünya Turizminin Kalbi Yine İstanbul’da Atacak!
2021 yılında küresel pandemi sebebiyle gerçekleştirilmeyen, dünyanın en büyük 5 turizm fuarı arasında yer alan Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Fuarı – EMITT, iki yıl aradan sonra, 9-12 Şubat 2022 tarihlerinde TÜYAP Kongre ve Fuar Merkezi’nde kapılarını açmaya hazırlanıyor. Dünya turizmine yön veren, sektör temsilcilerinin en önemli buluşma platformu EMITT’i düzenleyen küresel fuarcılık şirketi Hyve Group’un Bölge Direktörü Kemal Ülgen, pandemi sürecinde aldıkları erteleme kararının, fuarın yerli ve uluslararası tüm paydaşlar için daha verimli bir şekilde gerçekleşmesi sebebiyle alındığının altını çizerek “2 senelik aradan sonra 9-12 Şubat 2022 tarihlerinde TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirmeyi planladığımız 25. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nda, iş birliklerimizi her zaman olduğundan daha kapsamlı ve güçlü bir şekilde hayata geçirmeyi ve hazırlamakta olduğumuz kapsamlı programla katılımcılarımız ile ziyaretçilerimizi en iyi şekilde ağırlamayı heyecanla bekliyoruz.” dedi. Turizmde Dijital Dönüşüm ve Türkiye’yi Zirveye Taşıyacak Yaklaşımlar, EMITT’in Geniş Kapsamlı 25. Yıl Etkinlik Programında Masaya YatırılacakDünyanın en çok turist çeken ülkeleri arasında 6. sırada bulunan ve yaşanan küresel pandeminin hemen öncesinde, 2019 senesinde 51,7 milyon turist ağırlayan ve turizmden 34,5 milyar dolar gelir sağlayan Türkiye’yi zirveye taşıyacak yaklaşımlar için bir ortak akıl platformu misyonu taşıyan EMITT’te bu yıl 4 ana tema altında; turizm ekonomisi, sektörü yönlendiren trendler, öne çıkan destinasyonlar ve önümüzdeki on yıla damga vuracak teknolojik inovasyonlar, düzenlenecek olan panel ve etkinliklerde gündem maddelerini oluşturacak. Küresel pandemi sırasında ve sonrasında tüm sektörlerde yaşanan dijital dönüşümün turizm sektörüne yansımaları, sektör paydaşlarının satışlarını ve satış kanallarını dijitalleştirme eğilimleri, online dünyada bilinirlik ve satışları artırabilmek için en yeni teknolojiler ile stratejiler, konunun uzmanları tarafından tüm detaylarıyla EMITT Fuarı’nda analiz edilecek. 1 Milyar Dolarlık Sağlık Turizmi Sektörü, İlk Kez EMITT Fuarı’nda Boy Gösterecek9-12 Şubat 2022’de TÜYAP’ta düzenlenecek 25. EMITT Fuarı, bir ilke ev sahipliği yaparak sağlık turizmi profesyonellerine yer vermeye başlayacak. Yabancı alıcılara ve ziyaretçilere sağladığı turizm ürün ve iş birliği imkanlarını çeşitlendiren EMITT Fuarı, Türkiye’nin sağlık turizminin de dünyaya açılan kapısı olmayı hedefliyor. Şehir hastanelerinin inşasıyla birlikte sağlık altyapısı yenilenen Türkiye; Amerikalı, Avrupalı ve Ortadoğulu turistler için sağlık turizminin yeni merkezi haline geliyor. Bu alanda daha hızlı atılım yapmak ve Türkiye’nin küreselde alanda pazar payını artırmak için iş birliklerinin hızlı ve profesyonel bir biçimde oluşturulması önem kazanıyor. 2019 yılında 880 bin turistin sağlık amaçlı Türkiye’ye geldiğini belirten EMITT Fuar Direktörü Hacer Aydın, “Türkiye’nin küresel bir sağlık turizm merkezi olması hedefi; uzun süredir gündemde olan, planlı bir biçimde ilerlenen, önemli yatırımların yapıldığı bir ulusal ajanda. Son yıllarda, özellikle Avrupa’nın yaşlanan sağlık altyapısının da katkısı ile; Türkiye, Ortadoğu ve Avrupa başta olmak üzere, dünya için önemli bir sağlık turizmi noktası haline gelmeye başladı.” dedi. Aydın, bu alanda Türkiye’nin marka değerini artırmasının her anlamda çok önemli olduğunu söyledi. Özellikle döviz girdisi açısından sağlık turizminin önemli katkı sunacağı belirten Aydın, TÜİK verilerine göre 2019’da sağlık turizmi harcamasının 1 milyar 65 milyon dolar ile toplam turizm gelirinden aldığı payın yüzde 3,09 olduğunun altını çizdi. EMITT, 2019 Yılında Toplam Ziyaretçi Sayısını 29, Yabancı Ziyaretçi Sayısını ise 87 ArtırmıştıTüm dünyada ve Türkiye’de turizm sektörünün gelişim alanlarının tespit edilmesi ve bilgi alışverişini sağlayarak turizmin trendlerinin belirlendiği EMITT fuarı, 25’inci yılında sağlık turizmi temsilcilerini de ağırlayarak Türkiye’ye sağlık turizmi alanında da ivme kazandırmayı hedefliyor. En son 2019 yılında gerçekleştirilen fuar; 103 ülkeden 1000’e yakın katılımcı ve 200 tur operatörünü 44.321 ziyaretçi ile buluşturmuş, 4 bin 476 randevulu iş görüşmesine ev sahipliği yaparak ülke ekonomisine belirgin bir katkıda bulunmuş, Türkiye’nin ve küresel turizm sektörünün buluşma noktası olma misyonunu da güçlendirerek sürdürmüştü. Rakamların 2022’de Pozitif Yönde İlerlemesi BekleniyorTüm dünyayı etkileyen COVID-19 kaynaklı pandemiye karşı 2021 yılıyla birlikte aşılama faaliyetlerinin küresel çapta artırılması sebebiyle turizm ve seyahat faaliyetleri, 2020 yılının Ocak-Ağustos dönemine göre büyük bir artış gösterdi. Turizm Bakanlığı verilerine göre 2021 yılı Ocak-Ağustos döneminde Türkiye’ye gelen toplam turist sayısı 14 milyon kişiye yükseldi. Bu sayı, 2020 yılı Ocak-Ağustos döneminde ise 7,25 milyondu. Bakanlığın rakamlarına göre bir önceki yıl ile karşılaştırıldığında gelen turist sayısında 93,1’lik bir artış gerçekleşti. Türkiye’nin turizm gelirinin, 2021 yılının ilk altı ayında 33’lük büyük bir yükseliş göstererek 4,10 milyar dolardan 5,45 milyar dolara ulaşması, sektördeki süratli gelişimin altını rakamsal olarak çizerken; 9-12 Şubat 2022’de gerçekleştirilecek olan Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Fuarı – EMITT’in, Türkiye ekonomisine ve turizm sektörüne sağlayabileceği büyük katkının ölçeğini de açıkça ortaya koymuş oldu. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Sururi Çorabatır, sektörün bu yıl geçen yıla göre özellikle aşılanma oranlarının artmasıyla daha iyi bir sezon yaşadığını söyledi. Turist ve gelir rakamlarının 2020 yılının üzerinde seyrettiğini belirten Çorabatır, geçen yıl salgın nedeniyle açılamayan otellerin bulunduğunu, bu yıl ise otellerin açık kaldığını belirterek şöyle konuştu: “Akdeniz bölgesinin kendisine özgü müşteri profili var. Ege bölgesinde de belli doluluklar yaşandı. Çeşme, Bodrum, Fethiye ve Marmaris yangın çıkana kadar önemli gelişmeler gösterdi. Kapadokya, Denizli bölgesi de iyi bir göstergeye ulaştı. Önümüz kış, hem kayak hem termal otellerimizle ilgili taleplerin olacağını tahmin ediyoruz. Kıyı bölgelerinde sezonun uzadığını görmekteyiz. Tabii her şey vaka sayısına ve aşılanma oranına bağlı.” Bu yılı hiçbir dönemle mukayese etmediklerini söyleyen Çorabatır, sektör olarak gelecek yıllara odaklandıklarını dile getirdi. Çorabatır, “Dünyada seyahat endüstrisinin durakladığı bir süreçte Türkiye olarak gerek Güvenli Turizm Sertifika Programı gerek Turizm Geliştirme Ajansı gerekse sektör temsilcileri olarak elimizden gelen çabayı gösterdik ve göstermeye devam ediyoruz. Vaka sayıları düştüğü, aşılanma arttığı takdirde 2022’de çok güzel bir sezon yaşayacağımızı tahmin ediyorum” diye konuştu. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, T.C İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda 25.’si gerçekleştirilecek olan EMITT Fuarı; KOSGEB’in desteğiyle ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ile Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) iş ortaklığında, kapılarını açacak.Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

2021 yılında küresel pandemi sebebiyle gerçekleştirilmeyen, dünyanın en büyük 5 turizm fuarı arasında yer alan Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Fuarı – EMITT, iki yıl aradan sonra, 9-12 Şubat 2022 tarihlerinde TÜYAP Kongre ve Fuar Merkezi’nde kapılarını açmaya hazırlanıyor.

 

Dünya turizmine yön veren, sektör temsilcilerinin en önemli buluşma platformu EMITT’i düzenleyen küresel fuarcılık şirketi Hyve Group’un Bölge Direktörü Kemal Ülgen, pandemi sürecinde aldıkları erteleme kararının, fuarın yerli ve uluslararası tüm paydaşlar için daha verimli bir şekilde gerçekleşmesi sebebiyle alındığının altını çizerek “2 senelik aradan sonra 9-12 Şubat 2022 tarihlerinde TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirmeyi planladığımız 25. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nda, iş birliklerimizi her zaman olduğundan daha kapsamlı ve güçlü bir şekilde hayata geçirmeyi ve hazırlamakta olduğumuz kapsamlı programla katılımcılarımız ile ziyaretçilerimizi en iyi şekilde ağırlamayı heyecanla bekliyoruz.” dedi.

 

Turizmde Dijital Dönüşüm ve Türkiye’yi Zirveye Taşıyacak Yaklaşımlar, EMITT’in Geniş Kapsamlı 25. Yıl Etkinlik Programında Masaya Yatırılacak

Dünyanın en çok turist çeken ülkeleri arasında 6. sırada bulunan ve yaşanan küresel pandeminin hemen öncesinde, 2019 senesinde 51,7 milyon turist ağırlayan ve turizmden 34,5 milyar dolar gelir sağlayan Türkiye’yi zirveye taşıyacak yaklaşımlar için bir ortak akıl platformu misyonu taşıyan EMITT’te bu yıl 4 ana tema altında; turizm ekonomisi, sektörü yönlendiren trendler, öne çıkan destinasyonlar ve önümüzdeki on yıla damga vuracak teknolojik inovasyonlar, düzenlenecek olan panel ve etkinliklerde gündem maddelerini oluşturacak. Küresel pandemi sırasında ve sonrasında tüm sektörlerde yaşanan dijital dönüşümün turizm sektörüne yansımaları, sektör paydaşlarının satışlarını ve satış kanallarını dijitalleştirme eğilimleri, online dünyada bilinirlik ve satışları artırabilmek için en yeni teknolojiler ile stratejiler, konunun uzmanları tarafından tüm detaylarıyla EMITT Fuarı’nda analiz edilecek.

 

1 Milyar Dolarlık Sağlık Turizmi Sektörü, İlk Kez EMITT Fuarı’nda Boy Gösterecek

9-12 Şubat 2022’de TÜYAP’ta düzenlenecek 25. EMITT Fuarı, bir ilke ev sahipliği yaparak sağlık turizmi profesyonellerine yer vermeye başlayacak. Yabancı alıcılara ve ziyaretçilere sağladığı turizm ürün ve iş birliği imkanlarını çeşitlendiren EMITT Fuarı, Türkiye’nin sağlık turizminin de dünyaya açılan kapısı olmayı hedefliyor. Şehir hastanelerinin inşasıyla birlikte sağlık altyapısı yenilenen Türkiye; Amerikalı, Avrupalı ve Ortadoğulu turistler için sağlık turizminin yeni merkezi haline geliyor. Bu alanda daha hızlı atılım yapmak ve Türkiye’nin küreselde alanda pazar payını artırmak için iş birliklerinin hızlı ve profesyonel bir biçimde oluşturulması önem kazanıyor. 2019 yılında 880 bin turistin sağlık amaçlı Türkiye’ye geldiğini belirten EMITT Fuar Direktörü Hacer Aydın, “Türkiye’nin küresel bir sağlık turizm merkezi olması hedefi; uzun süredir gündemde olan, planlı bir biçimde ilerlenen, önemli yatırımların yapıldığı bir ulusal ajanda. Son yıllarda, özellikle Avrupa’nın yaşlanan sağlık altyapısının da katkısı ile; Türkiye, Ortadoğu ve Avrupa başta olmak üzere, dünya için önemli bir sağlık turizmi noktası haline gelmeye başladı.” dedi. Aydın, bu alanda Türkiye’nin marka değerini artırmasının her anlamda çok önemli olduğunu söyledi. Özellikle döviz girdisi açısından sağlık turizminin önemli katkı sunacağı belirten Aydın, TÜİK verilerine göre 2019’da sağlık turizmi harcamasının 1 milyar 65 milyon dolar ile toplam turizm gelirinden aldığı payın yüzde 3,09 olduğunun altını çizdi.

 

EMITT, 2019 Yılında Toplam Ziyaretçi Sayısını 29, Yabancı Ziyaretçi Sayısını ise
 87 Artırmıştı

Tüm dünyada ve Türkiye’de turizm sektörünün gelişim alanlarının tespit edilmesi ve bilgi alışverişini sağlayarak turizmin trendlerinin belirlendiği EMITT fuarı, 25’inci yılında sağlık turizmi temsilcilerini de ağırlayarak Türkiye’ye sağlık turizmi alanında da ivme kazandırmayı hedefliyor. En son 2019 yılında gerçekleştirilen fuar; 103 ülkeden 1000’e yakın katılımcı ve 200 tur operatörünü 44.321 ziyaretçi ile buluşturmuş, 4 bin 476 randevulu iş görüşmesine ev sahipliği yaparak ülke ekonomisine belirgin bir katkıda bulunmuş, Türkiye’nin ve küresel turizm sektörünün buluşma noktası olma misyonunu da güçlendirerek sürdürmüştü.

 

Rakamların 2022’de Pozitif Yönde İlerlemesi Bekleniyor

Tüm dünyayı etkileyen COVID-19 kaynaklı pandemiye karşı 2021 yılıyla birlikte aşılama faaliyetlerinin küresel çapta artırılması sebebiyle turizm ve seyahat faaliyetleri, 2020 yılının Ocak-Ağustos dönemine göre büyük bir artış gösterdi. Turizm Bakanlığı verilerine göre 2021 yılı Ocak-Ağustos döneminde Türkiye’ye gelen toplam turist sayısı 14 milyon kişiye yükseldi. Bu sayı, 2020 yılı Ocak-Ağustos döneminde ise 7,25 milyondu. Bakanlığın rakamlarına göre bir önceki yıl ile karşılaştırıldığında gelen turist sayısında 93,1’lik bir artış gerçekleşti. Türkiye’nin turizm gelirinin, 2021 yılının ilk altı ayında 33’lük büyük bir yükseliş göstererek 4,10 milyar dolardan 5,45 milyar dolara ulaşması, sektördeki süratli gelişimin altını rakamsal olarak çizerken; 9-12 Şubat 2022’de gerçekleştirilecek olan Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Fuarı – EMITT’in, Türkiye ekonomisine ve turizm sektörüne sağlayabileceği büyük katkının ölçeğini de açıkça ortaya koymuş oldu.

 

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Sururi Çorabatır, sektörün bu yıl geçen yıla göre özellikle aşılanma oranlarının artmasıyla daha iyi bir sezon yaşadığını söyledi. Turist ve gelir rakamlarının 2020 yılının üzerinde seyrettiğini belirten Çorabatır, geçen yıl salgın nedeniyle açılamayan otellerin bulunduğunu, bu yıl ise otellerin açık kaldığını belirterek şöyle konuştu: “Akdeniz bölgesinin kendisine özgü müşteri profili var. Ege bölgesinde de belli doluluklar yaşandı. Çeşme, Bodrum, Fethiye ve Marmaris yangın çıkana kadar önemli gelişmeler gösterdi. Kapadokya, Denizli bölgesi de iyi bir göstergeye ulaştı. Önümüz kış, hem kayak hem termal otellerimizle ilgili taleplerin olacağını tahmin ediyoruz. Kıyı bölgelerinde sezonun uzadığını görmekteyiz. Tabii her şey vaka sayısına ve aşılanma oranına bağlı.” Bu yılı hiçbir dönemle mukayese etmediklerini söyleyen Çorabatır, sektör olarak gelecek yıllara odaklandıklarını dile getirdi. Çorabatır, “Dünyada seyahat endüstrisinin durakladığı bir süreçte Türkiye olarak gerek Güvenli Turizm Sertifika Programı gerek Turizm Geliştirme Ajansı gerekse sektör temsilcileri olarak elimizden gelen çabayı gösterdik ve göstermeye devam ediyoruz. Vaka sayıları düştüğü, aşılanma arttığı takdirde 2022’de çok güzel bir sezon yaşayacağımızı tahmin ediyorum” diye konuştu.

 

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, T.C İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda 25.’si gerçekleştirilecek olan EMITT Fuarı; KOSGEB’in desteğiyle ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ile Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) iş ortaklığında, kapılarını açacak.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
İFM’nin hedefi 10 yılda ilk 10’a girmekÖnceki Haber

İFM’nin hedefi 10 yılda ilk 10’a girmek

Garanti BBVA’nın kadın girişimciliğine yönelik bütünsel destek programı 15 yaşındaSonraki Haber

Garanti BBVA’nın kadın girişimciliğine y...

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar