Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunun farklı programları kapsamında (TÜBİTAK) en çok proje üreten ve projesi en çok kabul gören üniversite olan Ege Üniversitesi (EÜ), başarılı akademisyenleri ile adından söz ettirmeye devam ediyor. Egeli bilim insanlarının yürüttükleri “Renkli Zihinler: Doğada Spor, Bilim ve Sanat” başlıklı proje, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları projeleri kapsamında Türkiye’de kabul edilen 92 projeden biri olurken, İzmir’de kabul edilen 4 projeden biri olarak hayata geçirildi.
Uzman öğretmen Bahar Yolcu Tetik yürütücülüğünde, uzman, araştırmacı, eğitmen ve rehber olarak Ege Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nden Doç. Dr. Olcay Kiremitçi, Arş. Gör. Berkcan Boz, Dokuz Eylül Üniversitesi Necati Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi öğretim üyeleri Doç. Dr. Murat Kangalgil ve Doç. Dr. Tuğbay İnan, EÜ Botanik Bahçesi ve Herbaryum Araştırma ve Uygulama Merkezi öğretim üyesi Doç. Dr. Hasan Yıldırım, EÜ Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Zafer Derin, rehber kadrosunda ise, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı’nda yüksek lisans öğrencilerinden Burcu Özdemir ve Ege ESER, Ege Üniversitesi Botanik Bahçesi ve Herbaryum Araştırma ve Uygulama Merkezi’nden Doktora Öğrencisi Tuğkan Özdöl’ün görev aldığı proje ile Konak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Konak Şehit Ömer Halisdemir Bilim ve Sanat Merkezi ile Ege Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi, Bornova Belediyesi kamu kurumları işbirliğinde bulunalarak, kamu kurumları arasındaki işbirliği de güçlendirildi.
Projenin amacı hakkında bilgi veren Doç. Dr. Kiremitçi, “Proje kapsamında, Bilim ve Sanat Merkezleri’nde eğitim gören üstün zekalı/yetenekli öğrenciler 5 gün boyunca doğada spor, bilim ve sanat ile ilişkili etkinliklere katıldı. Proje sayesinde, bilim, doğa ve sanat ile bütünleştirilmiş spor etkinlikleri yoluyla çoklu zeka alanlarının gelişimine destek sağlandı. Bu kapsamda, üstün yetenekli öğrencilerin doğadaki bilimsel olgu ve olayları aktif yaşayan ve yapan konumunda somut olarak deneyimleyerek kavraması ve anlamlandırması sağlandı. Öğrenciler farklı doğa ortamlarında deneysel çalışma, problem çözme, araştırma-inceleme, beyin fırtınası, proje tabanlı öğrenme gibi öğretim teknikleri yoluyla bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanda çok yönlü etkinliklere katıldı” dedi.
Proje kapsamında farklı alanlarda çok sayıda akademik ve uygulamalı etkinlik düzenlendiğini belirten Doç. Dr. Kiremitçi, “ Öğrencilerimiz, projede yer alan ‘Doğada Spor ve İnsan’, ‘Doğa Sporlarının Bilimsel Temelleri (Koşu, Magnus Etkisi, Bisiklet)‘, ‘Doğa Yürüyüşü ve Doğal Flora İncelemesi’, ‘Keşifler Doğada (Herbaryum Çalışması)’, ‘Fotosafari (İğne Deliği Kamerası ile Doğal Floranın Fotoğraflanması’), ‘Eski Anadolu'da (Prehistorik Dönem) Spor, Bilim, Sanat (Yeşilova Höyüğü Gezisi)’, ‘Doğa Tarihinin Sürekliliği (Tabiat Tarihi Müzesi)’, ‘Ülkemiz Bitki Zenginliği ve Dünya Florası Örnekleri (Botanik Bahçe ve Herbaryum Araştırma ve Uygulama Merkezi Gezisi)’, ‘Sabah Sporu ile Güne Merhaba (Çocuk Yogası ve Nefes Egzersizleri)’, ‘Spor Bilim ve Sanat Temalı Dijital Oryantiring (Artırılmış gerçeklik ve Algoritmik Düşünce)’, ‘Permakültür Eğitimi’, ‘Doğadan Gelen Müzik (Doğada bulduğumuz malzemeler ile enstürman yapımı)’, ‘Yeryüzü Sanatı (Doğada bulunan materyaller ile doğaya zarar vermeden kalıcı olmayan bir iz bırakmak)’, ‘Atıktan Bilime (Kinetik Heykel)’, ‘Atıktan Spora (Spor Ekipmanları)’, ‘Atıktan Sanata (Duvar Süsleme)’ başlıkları altında farklı alanlardaki etkinliklerimize katılarak, farklı doğa ortamlarında deneysel çalışma imkanı buldular. Projede ayrıca, öğrencilerin problem çözme becerileri, çoklu zeka alanları, spora ve doğaya karşı tutumlarının ölçümlerine yönelik ön ve son testler gerçekleştirilerek, üstün yetenekli/zekalı öğrencilerin proje boyunca kaydettiği gelişimler takip edildi” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın