Almanya, Japonya, Hindistan, Güney Amerika, Birleşik Krallık gibi dünyanın dört bir yanından züccaciye sektörünün 50 dev satın almacısı Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER)’nin 16-19 Mayıs tarihleri arasında Antalya Pine Beach Belek’te gerçekleştirdiği “13. Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları-Marka Zirvesi” için bir araya geliyor.
120’den fazla yerli ve yabancı satın almacı firmanın, yaklaşık 5 binin üzerinde görüşmek yapacağı organizasyonda yaklaşık 2 milyar dolarlık ticaret hacminin oluşması bekleniyor.
12 milyar dolarlık büyüklüğü bulunan züccaciye sektörü, en çok dış ticaret fazlası veren 5 sektör olmasının yanı sıra en çok markalaşan 2 sektörden de bir tanesi. İhracat sıralamasında dünyanın ilk 10 ihracatçısı konumunda olan sektör, iç pazarda da markalaşarak büyümeye devam ediyor. 2024 yılı için 7 milyar dolar ihracat hedefi bulunan sektörün en büyük temsilcisi ZÜCDER, yurt içi ve yurt dışı satışları canlı tutmak adına 13 yıldır “13. Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Zirvesi” düzenliyor. Bu yıl ilki 16-19 Mayıs tarihleri arasında Pine Beach Belek Antalya’da gerçekleşecek organizasyona Almanya, Japonya, Hindistan, Güney Amerika, Birleşik Krallık gibi dünyanın dört bir yanından züccaciye sektörünün 50 dev satın almacısı geliyor. 120’den fazla yerli ve yabancı satın almacı firmanın, yaklaşık 5 binin üzerinde görüşmek yapacağı organizasyonda yaklaşık 2 milyar dolarlık ticaret hacminin oluşması bekleniyor. Zirve hakkında bilgi veren ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, “Düzenlediğimiz zirveler her yıl ihracatımıza yüzde 20’lik bir katkı sunuyor. Zirvelerimize genellikle Almanya, Hindistan, Japonya, Suudi Arabistan, Mısır gibi dünyanın farklı ülkelerinden 50 ülkeden 120’den fazla yerli ve yabancı satın almacı firma, yaklaşık 5 binin üzerinde görüşmek yapmak üzere bir araya geliyor. Dünyanın en büyük ihracatçı ülkeleri arasında 8. sıradayız. Kilogram başına ihracatımızı 3,38 dolardan 3,75 dolara çıkardık. En çok ihracat yaptığımız ülkelere baktığımızda da ihracatımızın yüzde 58’ini AB ülkelerine gerçekleştiriyoruz. Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa da en çok ihracat yaptığımız ilk 3 ülkedir. Markalaşma, ürün kalitesi konusunda Türk ürünleri iyi bir konumda. Avrupa’daki konumumuz Türk ürünlerinin kalitesini ve algısını gösteriyor. Camda dünya ikincisi, dünya beşincisi şirketlerimiz var. Porselende, çelikte, plastikte çok önemli firmalarımız bulunuyor” dedi.
Suudi Arabistan pazarı canlandı
Pandemide sektörün yüzde 35 büyüdüğünü sözlerine ekleyen Mesut Öksüz, aynı zamanda hareketlenen Suudi Arabistan pazarının ihracatı canlı tutmakta yardımcı olduğunu da belirtti. “Suudi Arabistan, bu sıkıntılı ortamda nefes almamızı sağladı. Güney Afrika pazarına 10 yıldır yoğunlaştık. İhracat rakamlarımıza da yansıdı. Afrika pazarı geleceğin pazarı konumuna gelecek” diyen Öksüz, Çin’in güçlenen konumuna da dikkat çekti. Çin’in pandemi sonrasında pazara hızlı bir geri dönüş yaptığını belirten Mesut Öksüz, artan rekabet karşısında sanayicilere finansal koşulların sağlanması ve yatırımların artması gerektiğini ifade etti. Taksitin kalkması nedeniyle iç pazarda daralma olduğuna işaret eden Mesut Öksüz, “8’e kadar çıkan taksitlerin kalkması nedeniyle satış adetlerinde bir düşme söz konusu. Maksimum 3 taksit yapabiliyoruz. Geçtiğimiz günlerde Anneler Günü’yle iç pazara bir can pazarı oldu. Burada üreticilerimizin de indirim ve kampanyalarını da es geçmemek gerekiyor. Taksit sayısı nedeniyle 2 bin, 2 bin 500 TL’lik sepet ortalamaları yakaladık. Taksit olsaydı 8-10 bin TL’lik sepet ortalamaları söz konusu olacaktı” dedi.
Yorum Yazın