Hem çağın getirdiği yenilikler hem de pandemi nedeniyle iş yapış şekillerinin gelişmesi esnek çalışabilmeyi ve paralelinde bir işyerinde çalışırken dahi kendi işinizi yapabilme imkanını yaratıyor. Ticari işlemlerde e-ticarete olan ilgi katlanarak artıyor. Dijital şirket altyapılarının oluşması ve e-ticaret pazar yerleri ile temel al-sat işlemlerinin tek aracılı bir yapıya dönüşmesine dikkat çeken WorqCompany Kurucu Ortağı Cem Baytok ''zaman içinde herkes kendi mikro işletmesinin sahibi olacak ve bir gün herkesin işletme vergi numarası olacak'' diyor. Pazar yerlerindeki işletme sayısı 331 arttı, bu gelen fırtınanın habercisi... Ticaret Bakanlığı'nın e-ticaret bilgi platformu üzerinden yayınladığı istatistikler çarpıcı rakamlar ortaya koydu. 2019 yılından günümüze pazar yerlerinde faaliyet gösteren işletme sayısının 331'lik artışla 57.394'ten 247.654'e çıktığı belirlendi. Ayrıca e-ticaret faaliyetinde bulunan toplam işletme sayısının da 275'lik artışla 68.457'den 256.861'e çıktığı rakamlara yansıdı. Bu verilerin gelecekte bu alanda yaşanacakların habercisi olduğuna dikkat çeken Cem Baytok ''bir gün herkes işletme vergi mükellefi de olacak'' değerlendirmesinde bulundu. Dijital ekonomi, geleneksel ekonomiyi baştan aşağı yeniden şekillendirecek. Hizmet, aracılık ve tedarik zincirlerindeki al-sat işlemleri basitleşirken; en uzak noktadaki satıcı için dahi sınırların ortadan kalktığı, başka ülkelerdeki alıcılara erişmenin ve ticari işlemi uçtan uca sonuçlandırmanın kolay hale geldiği bir düzen oluştu. Bugün Denizli’deki bir genç veya İstanbul Kartal’da bordrolu çalışan bir kadın ikinci iş olarak, yerelde tedarik ettiği ürünleri, Amazon ve Etsy gibi uluslararası pazar yeri platformları aracılığı ile ihraç edip ayda birkaç bin doların üzerinde net kar elde edebiliyor. Ticari sınırların kalkabildiği bir dünyada, milyonlarca insan için mikro girişimcilik alternatif ve sürdürülebilir bir iş ve geçim kaynağı olma yolunda. Herkes kendi mikro işletmesinin sahibi olacak ''Tüketici alışkanlıklarının değişmesi , tedarik zincirlerinin pazar yerleri ile tek aracılı yapıya dönmesi beraberinde herkesin kendi mikro işletmesinin sahibi olacağı bir ekonomiyi doğuruyor. Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre e-ticaret bilgi platformunun kullanıcılarının yaş aralığına göre dağılımında 25-34 yaş arası olanlar başı çekiyor. 18-24 yaş arası grubun oranı da azımsanmayacak kadar yüksek. Çağın getirdiği değişimlere yaşı daha genç olanlar daha hızlı uyum sağlıyor ve bunun yansıması e-ticarette de kendini gösteriyor.Artan nüfus ve sonucunda ortaya çıkan genç ve kadın işsizliğinin çözümü, yaşadığımız dijital dönüşümü doğru okuyup, yüzbinler için yeni ve alternatif iş ve kazanç ortamları yaratmaktan geçiyor. Büyük yatırımların devlet ve özel sektör eliyle, lojistik ve endüstriyel üretime odaklanırken, mikro girişimci için iş yapmayı kolaylaştıran platformların da yerel ürün ve hizmetleri dünyanın tamamına satabileceği bir ekonominin doğuşunu gözlemliyoruz. Gelecek 20 yıl içinde, çevik ve iş yapmayı kolaylaştıran ülkeler, kalkınma ve refah artışında tartışmasız ön sıralarda yer alacak. Bu nedenle Dünya Bankası, “iş yapma kolaylığı” endeksi ile ülke performanslarını sürekli takip ediyor. Ticari faaliyet için vergi mükellefi olmak gerekli Veriler bize önemli bir bilgi daha sunuyor. E-ticaret faaliyetinde bulunan işletmelerin 72'sinin aracı hizmet sağlayıcıyla çalışıyor olması dikkat çekici. Bu da pazar yerlerinin önemini ortaya koyuyor. Fiziki satış noktası veya kendi web sitesi olmadan sadece pazar yerleri üzerinden satış yapmak isteyen işletmeler için bu minimum maliyet anlamına geliyor. Sadece pazar yerleri üzerinden satış yapabilmek için bile işletme vergi mükellefi olmak zorunlu olduğundan mikro işletmelerin sayısı hızla artıyor ve artmaya da devam edecek. Minimum maliyetle şirket kurulumu mümkün Mevcut işini bırakmadan dahi, kendi işini kurabilme esnekliği ideal bir söylem olsa da; bugün şirket kurulum ve devamındaki muhasebe, vergi, sözleşme ve diğer uyum süreçlerinin karmaşıklığı ve bilgi kirliliği içinde yapılan hataların maddi ve manevi maliyetleri girişimcinin önünde en büyük engel. WorqCompany bu soruna, güvenilir, sürdürülebilir ve yenilikçi bir çözüm getiriyor. Sadece işine odaklanmak isteyenler için, arka ofis hizmetlerinin tamamını kuruluşundan muhasebesine, e-faturasından, temel bankacılık hizmetlerine kadar tüm ihtiyaçları kademeli şekilde tek platformda sağlıyor. WorqCompany geleceğin neo-bankası olarak girişimcilere bu hizmeti dijital çağın gerektirdiği şekilde sunuyor. Şahıs işletmesinden, limited şirkete kadar her iş modeline uygun Girişimcilerin operasyonel arka ofis yüklerini azaltmak için platformda kurulan her şirket dijital finans yönetimi ve muhasebe süreç destek altyapılarından faydalanıyor. İş modeli, girişimcilerin başka hiçbir platform gerekmeksizin şirketlerini aynı noktadan kurup, kuruluş sonrasında da yine aynı noktadan hizmet almasını sağlıyor. Şirket açılışlarındaki vergi yoklamaları dahi WorqCompany ekipleri tarafından yerine getiriliyor ve girişimcilik önündeki en büyük engellerden biri olan karmaşık süreç ve yüksek maliyet faktörünü ortadan kaldırıyor. Aynı zamanda tüm temel hizmetler WorqCompany içinden sağlanıyor olduğu için bir ölçek ekonomisi de oluşmuş oluyor ve ölçek ekonomisinin avantajı, girişimcilere sağlanan paketlerin fiyatlarına da olumlu yönde yansıyor. Partner banka, teknoloji şirketi, bulut servis sağlayıcıları ve diğer destek hizmetleri ile maliyetler daha da rekabetçi hale getiriliyor. Çağa uygun şekilde dijital şirketleşme ve dijital finans yönetimi için WorqCompany tarafından yaratılan yazılımlar, girişimcilerin finansal sağlık analizi ve her türlü raporlamaya ulaşabilmesini sağlıyor ve karar verme süreçlerini kolaylaştırıyor. İçeriden direkt olarak sağlanan hizmetlerin yanı sıra platform tarafından sunulan bir ekosisteme üye olmak girişimciler için yeni iş ortaklıkları imkanı tanıyarak tabana yayılmış bir kuluçka merkezi avantajı yaratıyor. Platform gerektiği yerde kendi iş ortaklıkları sayesinde girişimcilerin ihtiyacı olan tamamlayıcı hizmetleri de sağlıyor ve e-fatura entegrasyonundan sanal pazaryeri entegrasyonuna uçtan uca bir hizmet modeli sunuyor. Büyüyen işletmeler de, Venture Capital gibi yeni sermaye kaynaklarına erişim ve hazırlık için de gerekli altyapıyı baştan ve düzgün bir şekilde kuruyor. Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Hem çağın getirdiği yenilikler hem de pandemi nedeniyle iş yapış şekillerinin gelişmesi esnek çalışabilmeyi ve paralelinde bir işyerinde çalışırken dahi kendi işinizi yapabilme imkanını yaratıyor. Ticari işlemlerde e-ticarete olan ilgi katlanarak artıyor. Dijital şirket altyapılarının oluşması ve e-ticaret pazar yerleri ile temel al-sat işlemlerinin tek aracılı bir yapıya dönüşmesine dikkat çeken WorqCompany Kurucu Ortağı Cem Baytok ''zaman içinde herkes kendi mikro işletmesinin sahibi olacak ve bir gün herkesin işletme vergi numarası olacak'' diyor.
Pazar yerlerindeki işletme sayısı 331 arttı, bu gelen fırtınanın habercisi...
Ticaret Bakanlığı'nın e-ticaret bilgi platformu üzerinden yayınladığı istatistikler çarpıcı rakamlar ortaya koydu. 2019 yılından günümüze pazar yerlerinde faaliyet gösteren işletme sayısının 331'lik artışla 57.394'ten 247.654'e çıktığı belirlendi. Ayrıca e-ticaret faaliyetinde bulunan toplam işletme sayısının da 275'lik artışla 68.457'den 256.861'e çıktığı rakamlara yansıdı.
Bu verilerin gelecekte bu alanda yaşanacakların habercisi olduğuna dikkat çeken Cem Baytok ''bir gün herkes işletme vergi mükellefi de olacak'' değerlendirmesinde bulundu. Dijital ekonomi, geleneksel ekonomiyi baştan aşağı yeniden şekillendirecek. Hizmet, aracılık ve tedarik zincirlerindeki al-sat işlemleri basitleşirken; en uzak noktadaki satıcı için dahi sınırların ortadan kalktığı, başka ülkelerdeki alıcılara erişmenin ve ticari işlemi uçtan uca sonuçlandırmanın kolay hale geldiği bir düzen oluştu. Bugün Denizli’deki bir genç veya İstanbul Kartal’da bordrolu çalışan bir kadın ikinci iş olarak, yerelde tedarik ettiği ürünleri, Amazon ve Etsy gibi uluslararası pazar yeri platformları aracılığı ile ihraç edip ayda birkaç bin doların üzerinde net kar elde edebiliyor. Ticari sınırların kalkabildiği bir dünyada, milyonlarca insan için mikro girişimcilik alternatif ve sürdürülebilir bir iş ve geçim kaynağı olma yolunda.
Herkes kendi mikro işletmesinin sahibi olacak
''Tüketici alışkanlıklarının değişmesi , tedarik zincirlerinin pazar yerleri ile tek aracılı yapıya dönmesi beraberinde herkesin kendi mikro işletmesinin sahibi olacağı bir ekonomiyi doğuruyor. Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre e-ticaret bilgi platformunun kullanıcılarının yaş aralığına göre dağılımında 25-34 yaş arası olanlar başı çekiyor. 18-24 yaş arası grubun oranı da azımsanmayacak kadar yüksek. Çağın getirdiği değişimlere yaşı daha genç olanlar daha hızlı uyum sağlıyor ve bunun yansıması e-ticarette de kendini gösteriyor.
Artan nüfus ve sonucunda ortaya çıkan genç ve kadın işsizliğinin çözümü, yaşadığımız dijital dönüşümü doğru okuyup, yüzbinler için yeni ve alternatif iş ve kazanç ortamları yaratmaktan geçiyor. Büyük yatırımların devlet ve özel sektör eliyle, lojistik ve endüstriyel üretime odaklanırken, mikro girişimci için iş yapmayı kolaylaştıran platformların da yerel ürün ve hizmetleri dünyanın tamamına satabileceği bir ekonominin doğuşunu gözlemliyoruz. Gelecek 20 yıl içinde, çevik ve iş yapmayı kolaylaştıran ülkeler, kalkınma ve refah artışında tartışmasız ön sıralarda yer alacak. Bu nedenle Dünya Bankası, “iş yapma kolaylığı” endeksi ile ülke performanslarını sürekli takip ediyor.
Ticari faaliyet için vergi mükellefi olmak gerekli
Veriler bize önemli bir bilgi daha sunuyor. E-ticaret faaliyetinde bulunan işletmelerin 72'sinin aracı hizmet sağlayıcıyla çalışıyor olması dikkat çekici. Bu da pazar yerlerinin önemini ortaya koyuyor. Fiziki satış noktası veya kendi web sitesi olmadan sadece pazar yerleri üzerinden satış yapmak isteyen işletmeler için bu minimum maliyet anlamına geliyor. Sadece pazar yerleri üzerinden satış yapabilmek için bile işletme vergi mükellefi olmak zorunlu olduğundan mikro işletmelerin sayısı hızla artıyor ve artmaya da devam edecek.
Minimum maliyetle şirket kurulumu mümkün
Mevcut işini bırakmadan dahi, kendi işini kurabilme esnekliği ideal bir söylem olsa da; bugün şirket kurulum ve devamındaki muhasebe, vergi, sözleşme ve diğer uyum süreçlerinin karmaşıklığı ve bilgi kirliliği içinde yapılan hataların maddi ve manevi maliyetleri girişimcinin önünde en büyük engel.
WorqCompany bu soruna, güvenilir, sürdürülebilir ve yenilikçi bir çözüm getiriyor. Sadece işine odaklanmak isteyenler için, arka ofis hizmetlerinin tamamını kuruluşundan muhasebesine, e-faturasından, temel bankacılık hizmetlerine kadar tüm ihtiyaçları kademeli şekilde tek platformda sağlıyor. WorqCompany geleceğin neo-bankası olarak girişimcilere bu hizmeti dijital çağın gerektirdiği şekilde sunuyor.
Şahıs işletmesinden, limited şirkete kadar her iş modeline uygun
Girişimcilerin operasyonel arka ofis yüklerini azaltmak için platformda kurulan her şirket dijital finans yönetimi ve muhasebe süreç destek altyapılarından faydalanıyor. İş modeli, girişimcilerin başka hiçbir platform gerekmeksizin şirketlerini aynı noktadan kurup, kuruluş sonrasında da yine aynı noktadan hizmet almasını sağlıyor. Şirket açılışlarındaki vergi yoklamaları dahi WorqCompany ekipleri tarafından yerine getiriliyor ve girişimcilik önündeki en büyük engellerden biri olan karmaşık süreç ve yüksek maliyet faktörünü ortadan kaldırıyor. Aynı zamanda tüm temel hizmetler WorqCompany içinden sağlanıyor olduğu için bir ölçek ekonomisi de oluşmuş oluyor ve ölçek ekonomisinin avantajı, girişimcilere sağlanan paketlerin fiyatlarına da olumlu yönde yansıyor. Partner banka, teknoloji şirketi, bulut servis sağlayıcıları ve diğer destek hizmetleri ile maliyetler daha da rekabetçi hale getiriliyor. Çağa uygun şekilde dijital şirketleşme ve dijital finans yönetimi için WorqCompany tarafından yaratılan yazılımlar, girişimcilerin finansal sağlık analizi ve her türlü raporlamaya ulaşabilmesini sağlıyor ve karar verme süreçlerini kolaylaştırıyor. İçeriden direkt olarak sağlanan hizmetlerin yanı sıra platform tarafından sunulan bir ekosisteme üye olmak girişimciler için yeni iş ortaklıkları imkanı tanıyarak tabana yayılmış bir kuluçka merkezi avantajı yaratıyor. Platform gerektiği yerde kendi iş ortaklıkları sayesinde girişimcilerin ihtiyacı olan tamamlayıcı hizmetleri de sağlıyor ve e-fatura entegrasyonundan sanal pazaryeri entegrasyonuna uçtan uca bir hizmet modeli sunuyor. Büyüyen işletmeler de, Venture Capital gibi yeni sermaye kaynaklarına erişim ve hazırlık için de gerekli altyapıyı baştan ve düzgün bir şekilde kuruyor.
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın