29 Eylül, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO)’nun girişimiyle dünyadaki gıda israfına dikkat çekmek amacıyla "Küresel Gıda Kaybı ve İsrafı Farkındalık Günü" olarak kutlanıyor. Türkiye’nin önde gelen gıda üreticilerinden Banvit BRF, bu önemli günde üretiminin yüzde 100’ünü tüketime sunduğuna dikkat çekerek, sürdürülebilirlik çalışmalarını odağında tuttuğunu belirtiyor... FAO verilerine göre, 3 milyar kişi sağlıklı gıdaya erişemiyor. Her 100 kişiden 11’i açlıkla mücadele ediyor ve her gün 25 bin insan açlık nedeniyle ölüyor. Dünyada bu kadar çok insanın sağlıklı bir gıdaya erişememesinin en önemli nedenlerinden biri gıda israfı. Üretilen gıdanın neredeyse 1,5 milyar tonu her yıl israf ediliyor. Oysa bu israfın sadece dörtte birinin önüne geçilmesi, açlık çeken yaklaşık 830 milyon insanın beslenmesine yetiyor. FAO Gıda Kaybı Endeksi’ndeki küresel gıda kaybı tahminlerine göre gıdanın 13,8’i tarımsal işletmeler seviyesinde kayboluyor. Yani tüketime sunulmadan bu gıdalar ne yazık ki israf ediliyor. Konuyla ilgili değerlendirme yapan Banvit BRF CEO’su Tolga Gündüz, “Dünya nüfusunun 2050 yılına kadar 9,8 milyara yükselmesi bekleniyor. Artan nüfusun gıda ve su ihtiyacını karşılayabilmek için dünyamız bu kaynaklara sahip mi? Ne yapılması gerekiyor? Yanıtı; tasarruf ve israfın azaltılması yönünde akılcı, düşük maliyetli ve hızlı aksiyon alınabilecek önlemler almak. Türkiye’nin önde gelen gıda üreticilerinden biri olarak üretim süreçlerimizi sürdürülebilirlik perspektifinde optimize ediyoruz. Ürettiğimiz ürünlerin yüzde 100’ünü tüketime sunmaktan büyük bir mutluluk ve gurur duyuyoruz. Çocuklarımıza bırakacağımız en değerli mirasımız olan yaşanabilir bir dünya için bugün olduğu gibi bundan sonra da Banvit BRF olarak çalışmalarımıza ara vermeden devam etmeyi hedefliyoruz ” dedi. Faaliyetlerini, büyük önem taşıyan gıda israfının azaltılması konusunu odağına alarak yürüten Banvit BRF, üretiminin 100’ünü tüketime sunuyor. Bu kapsamda; kesimhane tesislerindeki randıman kayıplarını minimize eden Banvit BRF, Bandırma, Elazığ ve İzmir üretim kampüslerinde, üretim sürecinde oluşan tüm hayvansal atıklarla, buna ilave olarak oluşabilecek bazı özel ürün iadeleri ve AR-Ge ürün deneme sürecinde oluşan az miktardaki deneme ürünlerin geri kazanılmasını sağlayan Rendering Tesisleri’ne sahip bulunuyor. Bu tesislerde üretilen hayvansal unları ise özellikle balık yemi ve pet gıdası üreten firmalara satarak, evcil hayvanların beslenmesine de katkı sağlıyor. Ayrıca Bandırma ve İzmir Kampüslerinde faaliyet gösteren piliç kesimhaneleri, İzmir hindi kesimhanesi ve İzmir yem fabrikası için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca verilen “Sıfır Atık” belgelerine sahip olan Banvit BRF, aynı belgeyi bu yılın sonuna kadar Elazığ’daki piliç kesimhanesi için de almayı hedefliyor. Canlı faaliyetler ve yem üretim sürecinde ise broiler kümeslerindeki hayvan refahı uygulamalarıyla birlikte havalandırma, altlık yönetimi, iklimlendirme, ışıklandırma gibi fiziki şartları daha da iyileştirilerek yem tüketimi optimum hale getirildi. Yem geri dönüşüm oranında verimlilik artarken ve daha az yemle daha fazla verim alınmaya başlandı. Tüm bunlara ek olarak pazarlama çalışmaları kapsamında ise ürünlerin raf ömürlerini uzatacak uygulamaların yanı sıra 2021 yılında IQF teknolojisi kullanarak perakende kanalı için üretilen, kilitli aç-kapa ambalaj özelliğine sahip ilk ürünler olan piliç baget, bonfile göğüs, ızgara tava ve kanat tüketicilere sunuldu. -40 derecede tek tek dondurulan, böylece lezzetleri de korunan ürünler, derin dondurucuda birbirine yapışmadan kolaylıkla saklanabiliyor. Kilitli aç-kapa ambalajı sayesinde tüketiciler ihtiyaçları kadar ürünü poşetten alıp, kalan ürünleri bir sonraki kullanımlarına kadar derin dondurucuda güvenle saklayabiliyorlar. Ambalaj tasarımında kullanılan kilitli aç-kapa poşet özelliği ile ürünler evlere girdikten sonra da gıda israfının azaltılmasına katkı sağlanıyor. Gıda israfı konusunda bilinçlendirmeye de önem veren Banvit BRF, 2007 – 2016 yılları arasında gerçekleştirdiği “Akıllı Çocuk Sofrası” isimli sosyal sorumluluk projesinin de yeni fazı için projelendirme çalışmaları yapıyor. İlk etapta Balıkesir ili genelinde eğitim gören ilköğretim kademesindeki öğrenciler ve ailelerine bilinçli gıda tüketimi ve gıda israfının azaltılması ile sürdürülebilirlik konularının aktarılacağı projenin 2021 – 2022 eğitim döneminde hayata geçirilmesi ve ilerleyen dönemlerde yaygınlaştırılması hedefleniyor.Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
29 Eylül, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO)’nun girişimiyle dünyadaki gıda israfına dikkat çekmek amacıyla "Küresel Gıda Kaybı ve İsrafı Farkındalık Günü" olarak kutlanıyor. Türkiye’nin önde gelen gıda üreticilerinden Banvit BRF, bu önemli günde üretiminin yüzde 100’ünü tüketime sunduğuna dikkat çekerek, sürdürülebilirlik çalışmalarını odağında tuttuğunu belirtiyor...
FAO verilerine göre, 3 milyar kişi sağlıklı gıdaya erişemiyor. Her 100 kişiden 11’i açlıkla mücadele ediyor ve her gün 25 bin insan açlık nedeniyle ölüyor. Dünyada bu kadar çok insanın sağlıklı bir gıdaya erişememesinin en önemli nedenlerinden biri gıda israfı. Üretilen gıdanın neredeyse 1,5 milyar tonu her yıl israf ediliyor. Oysa bu israfın sadece dörtte birinin önüne geçilmesi, açlık çeken yaklaşık 830 milyon insanın beslenmesine yetiyor. FAO Gıda Kaybı Endeksi’ndeki küresel gıda kaybı tahminlerine göre gıdanın 13,8’i tarımsal işletmeler seviyesinde kayboluyor. Yani tüketime sunulmadan bu gıdalar ne yazık ki israf ediliyor.
Konuyla ilgili değerlendirme yapan Banvit BRF CEO’su Tolga Gündüz, “Dünya nüfusunun 2050 yılına kadar 9,8 milyara yükselmesi bekleniyor. Artan nüfusun gıda ve su ihtiyacını karşılayabilmek için dünyamız bu kaynaklara sahip mi? Ne yapılması gerekiyor? Yanıtı; tasarruf ve israfın azaltılması yönünde akılcı, düşük maliyetli ve hızlı aksiyon alınabilecek önlemler almak. Türkiye’nin önde gelen gıda üreticilerinden biri olarak üretim süreçlerimizi sürdürülebilirlik perspektifinde optimize ediyoruz. Ürettiğimiz ürünlerin yüzde 100’ünü tüketime sunmaktan büyük bir mutluluk ve gurur duyuyoruz. Çocuklarımıza bırakacağımız en değerli mirasımız olan yaşanabilir bir dünya için bugün olduğu gibi bundan sonra da Banvit BRF olarak çalışmalarımıza ara vermeden devam etmeyi hedefliyoruz ” dedi.
Faaliyetlerini, büyük önem taşıyan gıda israfının azaltılması konusunu odağına alarak yürüten Banvit BRF, üretiminin 100’ünü tüketime sunuyor. Bu kapsamda; kesimhane tesislerindeki randıman kayıplarını minimize eden Banvit BRF, Bandırma, Elazığ ve İzmir üretim kampüslerinde, üretim sürecinde oluşan tüm hayvansal atıklarla, buna ilave olarak oluşabilecek bazı özel ürün iadeleri ve AR-Ge ürün deneme sürecinde oluşan az miktardaki deneme ürünlerin geri kazanılmasını sağlayan Rendering Tesisleri’ne sahip bulunuyor. Bu tesislerde üretilen hayvansal unları ise özellikle balık yemi ve pet gıdası üreten firmalara satarak, evcil hayvanların beslenmesine de katkı sağlıyor.
Ayrıca Bandırma ve İzmir Kampüslerinde faaliyet gösteren piliç kesimhaneleri, İzmir hindi kesimhanesi ve İzmir yem fabrikası için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca verilen “Sıfır Atık” belgelerine sahip olan Banvit BRF, aynı belgeyi bu yılın sonuna kadar Elazığ’daki piliç kesimhanesi için de almayı hedefliyor.
Canlı faaliyetler ve yem üretim sürecinde ise broiler kümeslerindeki hayvan refahı uygulamalarıyla birlikte havalandırma, altlık yönetimi, iklimlendirme, ışıklandırma gibi fiziki şartları daha da iyileştirilerek yem tüketimi optimum hale getirildi. Yem geri dönüşüm oranında verimlilik artarken ve daha az yemle daha fazla verim alınmaya başlandı.
Tüm bunlara ek olarak pazarlama çalışmaları kapsamında ise ürünlerin raf ömürlerini uzatacak uygulamaların yanı sıra 2021 yılında IQF teknolojisi kullanarak perakende kanalı için üretilen, kilitli aç-kapa ambalaj özelliğine sahip ilk ürünler olan piliç baget, bonfile göğüs, ızgara tava ve kanat tüketicilere sunuldu. -40 derecede tek tek dondurulan, böylece lezzetleri de korunan ürünler, derin dondurucuda birbirine yapışmadan kolaylıkla saklanabiliyor. Kilitli aç-kapa ambalajı sayesinde tüketiciler ihtiyaçları kadar ürünü poşetten alıp, kalan ürünleri bir sonraki kullanımlarına kadar derin dondurucuda güvenle saklayabiliyorlar. Ambalaj tasarımında kullanılan kilitli aç-kapa poşet özelliği ile ürünler evlere girdikten sonra da gıda israfının azaltılmasına katkı sağlanıyor.
Gıda israfı konusunda bilinçlendirmeye de önem veren Banvit BRF, 2007 – 2016 yılları arasında gerçekleştirdiği “Akıllı Çocuk Sofrası” isimli sosyal sorumluluk projesinin de yeni fazı için projelendirme çalışmaları yapıyor. İlk etapta Balıkesir ili genelinde eğitim gören ilköğretim kademesindeki öğrenciler ve ailelerine bilinçli gıda tüketimi ve gıda israfının azaltılması ile sürdürülebilirlik konularının aktarılacağı projenin 2021 – 2022 eğitim döneminde hayata geçirilmesi ve ilerleyen dönemlerde yaygınlaştırılması hedefleniyor.
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Yorum Yazın