© Sektorel 2021

VODAFONE SATIŞ NOKTALARI 

Müşterilerine en iyi dijital deneyimi yaşatmayı hedefleyen Vodafone, tüm fiziksel satış noktalarını aynı zamanda birer dijital hizmet merkezine dönüştürdü. Vodafone mağazalarına gelen müşteriler, mağaza çalışanlarının akıllı telefonlarındaki QR kod üzerinden kişisel dijital asistan TOBi’ye erişerek 800’e yakın işlem yapabiliyor. 

   

11 Kasım 2021 – Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, müşterilerine uçtan uca dijital deneyim yaşatacak hizmetlerine bir yenisini daha ekledi. Tüm fiziksel satış noktalarını aynı zamanda birer dijital hizmet merkezine dönüştüren Vodafone, fiziksel mağazalarına gelen müşterilerine işlemlerini Yapay Zekâ tabanlı kişisel dijital asistan TOBi üzerinden gerçekleştirme imkânı veriyor. Mağaza çalışanlarının akıllı telefonlarında kurulu olan özel bir mobil uygulama üzerinden TOBi’ye erişen müşteriler, mobil ödeme açma ve kapama, online mağaza ve süpermarket, ek paket satın alma gibi yaklaşık 800 farklı işlem için bu akıllı asistanı kullanabiliyor. 

 

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şunları söyledi:

 

“Yeni nesil perakendecilik konusunda birçok projeyi hayata geçiriyoruz. ‘Dijital ile perakende ölecek mi’ sorusuna cevabımız, ikisinin birlikte en iyi çalışma yöntemini bulması ve birbirinin en avantajlı alanlarından faydalanarak müşterilere en iyi deneyimi sağlaması. Bu yönde attığımız adımlardan biri TOBi ile mağazalarımızı buluşturmak oldu. Bu şekilde tüm fiziksel satış noktalarımızı aynı zamanda birer dijital hizmet merkezine dönüştürdük. Hatta, her bir mağaza çalışanımız aracılığıyla her bir müşterimize dijital asistan hizmeti veriyoruz, diyebiliriz. Fiziksel mağazalarımıza gelen müşterilerimiz, mağaza çalışanlarımızın akıllı telefonlarındaki QR kod üzerinden kişisel dijital asistanımız TOBi’ye erişerek 800’e yakın işlem yapabiliyor. Vodafone olarak, müşteri deneyiminde fark yaratan ürün ve hizmetler sunmaya devam edeceğiz.”

 

Nasıl uygulanıyor?

 

Mağaza çalışanlarının akıllı telefonlarında kurulu olan özel mobil uygulamada personel kodu ve mağaza kodu içeren bir QR kod bulunuyor. Müşteriler, mağazaya geldiklerinde kendi akıllı telefonları üzerinden bu QR kodu okutarak dijital süreci başlatıyor. Müşterinin telefonunda Vodafone Yanımda uygulaması yüklü değilse, önce bu uygulama yükleniyor. Vodafone Yanımda uygulaması halihazırda yüklüyse TOBi doğrudan açılıyor. Müşteriler, yapmak istedikleri işlemi TOBi üzerinden gerçekleştirebiliyor. İşlemin ardından işlemin yapıldığı mağaza ve yönlendirmeyi gerçekleştiren personel bilgisi raporlanıyor.

 

Ayda 8 milyona yakın sohbet 

 

Vodafone’un Yapay Zekâ tabanlı kişisel asistanı TOBi’nin en büyük özelliği, kullanıcılarını çok iyi anlayıp onlara kişiselleşmiş bir asistan deneyimi sunması. Vodafone Yanımda uygulaması üzerinden erişilen TOBi, Vodafone müşterilerinin aldığı veya almak istediği hizmetler konusunda onlara asistanlık yaparak hayatlarını kolaylaştırıyor. Vodafone müşterileri, TOBi ile yazışarak, fatura detayları, mevcut tarifeleri, tarife değişikliği ya da ek paket satın alma işlemleri, mevcut kampanyaların tarihleri, kalan kullanımları ve kullanım detayları gibi birçok konuda bilgi alabiliyor. TOBi, Vodafone’un bireysel müşterileriyle 800'e yakın konuda ayda 8 milyona yakın sohbet gerçekleştiriyor.

 

 

 

Vodafone hakkında

Avrupa ve Afrika'nın lider telekomünikasyon şirketlerinden biri olarak faaliyet gösteriyoruz. Amacımız, “daha iyi bir gelecek için insanları birbirine bağlayarak” kapsayıcı ve sürdürülebilir bir dijital toplum yaratmak.  Uzmanlığımız ve ölçeğimiz, toplumda olumlu bir değişim yaratmak açısından bize eşsiz bir fırsat sunuyor. Şebekelerimiz; aileleri, arkadaşları, işletmeleri ve kamu kurumlarını birbiriyle bağlantıda tutarken, COVID-19’un da açıkça gösterdiği gibi, şirket olarak gerek ekonomilerde sürekliliğin sağlanmasında gerekse eğitim ve sağlık gibi kritik sektörlerin işleyişinde hayati rol oynuyoruz.

Avrupa'nın en büyük mobil ve sabit ağ operatörü, dünyanın ise lider IoT (Nesnelerin İnterneti) sağlayıcısı konumundayız. Afrika'daki M-Pesa teknoloji platformumuz, 50 milyon insanın mobil ödemelere ve finansal hizmetlere erişimini sağlıyor. 21 ülkede mobil ve sabit ağlar işletiyor, 49 ülkede daha mobil ağlarda iş ortaklıkları yürütüyoruz. 30 Haziran 2021 itibarıyla, 300 milyondan fazla mobil müşterimiz, 28 milyondan fazla sabit genişbant müşterimiz, 22 milyondan fazla TV müşterimiz bulunuyor. Ayrıca, 130 milyon IoT cihazına bağlantı sağladık.

Doğum ve ebeveyn izni politikalarımızla çeşitliliği ve dahiliyeti destekliyor; bağlantı çözümlerimizle kadınların güçlenmesini sağlıyor; kadınların, kız çocuklarının ve genel olarak tüm toplumun eğitime ve dijital becerilere erişimini mümkün kılıyoruz. Irk, etnik köken, engellilik hali, yaş, cinsel yönelim, cinsiyet kimliği, inanç, kültür veya din ayrımı yapmaksızın tüm bireylere saygı duyuyoruz. 

Gezegenimiz üzerindeki etkimizi azaltmak üzere önemli adımlar atıyoruz. Buna göre, 2025 yılına kadar sera gazı emisyonlarımızı %50 azaltmayı ve 2040 itibarıyla sıfırlamayı, kullandığımız elektriğin %100'ünü 2025 yılına kadar Avrupa’da ve tüm operasyonlarımızda yenilenebilir kaynaklardan temin etmeyi ve yedek olarak ayrılan şebeke ekipmanlarımızın %100'ünü tekrar kullanmayı, yeniden satmayı veya geri dönüştürmeyi hedefliyoruz. 

Daha fazla bilgi için www.vodafone.com adresini ziyaret edebilir, @VodafoneGroup Twitter hesabımızı takip edebilir ve www.linkedin.com/company/vodafone adresinden LinkedIn bağlantısı kurabilirsiniz. 

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER