VODAFONE BUSINESS, OSBÜK İLE DİJİTAL DÖNÜŞÜM STRATEJİLERİNİ MASAYA YATIRDI
GÜNDEMVodafone Business, sponsorluğunu üstlendiği ‘OSB’lerde Dijital Dönüşüm Stratejileri’ ortak akıl toplantısında organize sanayi bölgelerinin dijital dönüşüm sürecini, sanayide sürdürülebilirliği ve eksik oldukları konularda sağlanabilecek destekleri Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu ile birlikte masaya yatırdı.
29 Eylül 2021- İşletmelerin dijital iş ortağı Vodafone Business, Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) ile başlattığı iş birliği çerçevesinde organize sanayi bölgelerinin tüm ihtiyaçlarına kulak veriyor. İlki ‘OSB’lerde Dijital Dönüşüm Stratejileri’ başlığı altında gerçekleştirilen ve moderatörlüğünü Prof. Dr. Emre Alkin’in yaptığı ortak akıl toplantısına Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Ayşe Fıçı ve OSBÜK temsilcilerinin yanı sıra, Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi, Ankara Sanayi Odası 1. Organize Sanayi Bölgesi, Antalya Organize Sanayi Bölgesi, Doğu Marmara Makina İmalatçıları İhtisas Organize Sanayi Bölgesi, Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi, Kayseri Organize Sanayi Bölgesi, Konya Organize Sanayi Bölgesi, Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi, İTOB Organize Sanayi Bölgesi ve OSTİM Organize Sanayi Bölgesi’nin temsilcileri katıldı.
OSB’lerde Dijital Dönüşüm Stratejileri’nin konuşulduğu ortak akıl toplantısında, OSB’ler ve OSB’lerdeki firmaların dijital dönüşümün neresinde olduğu, bugüne kadar nelerin başarıldığı, yol haritalarının net olup olmadığı, hangi alanlarda eksik oldukları ve nelere ihtiyaçlarının olduğu, OSB’lerin Endüstri 4.0 vizyonunun nasıl olması gerektiği, dijitalleşme ile gelen üretimde verimlilik uygulamalarının rekabet avantajına nasıl dönüştürüleceği, sanayide sürdürülebilirlik için dijitalleşme ve teknolojinin nasıl daha iyi kullanılabileceği, teknoloji dönüşümünde istihdam ve çalışan bilgi birikiminin yeterli olup olmadığı, online satış/ihracat için OSB’lerdeki firmaların ne gibi desteklere ihtiyaçlarının olduğu, OSB yönetimlerinin, bölge firmalarının e-ticaret ve e-ihracat hacimlerinin artırılmasına yönelik strateji ve hedeflerinin neler olabileceği konuları tartışıldı.
Ayşe Fıçı: “OSB’lerin dijitalleşme sıçramasını yapabilmesi için gerekli yol haritasını belirlemek en büyük hedefimiz”
Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Ayşe Fıçı, şunları söyledi: “Artan rekabet ve dijitalleşme çağı içinde ekonominin lokomotifi olan OSB’lerin yeni dönem stratejilerini beraber tartışacak olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Türkiye ekonomisine yön veren tüm sektörler dijital dönüşümü odağına almış durumda. Zira bu yolculukta geride kalmamak, teknoloji yatırımlarını doğru zamanda yapmak gerekiyor. Biz de bu dönüşüm yolculuğunda Vodafone Business olarak işletmelere özel çözümler üretip, her zaman güvenecekleri teknoloji danışmanı olarak yanlarında yer alıyoruz. Organize sanayi bölgelerinin doğru dijital yatırımları yapması ve gittikçe artan bu dönüşüm içinde rekabet avantajı kazanabilmesi için Vodafone Business olarak her türlü stratejik ortaklığı yapmaya hazırız. Ortak akıl toplantılarının sonucunda OSB’lerin dijitalleşme sıçramasını yapabilmesi için gerekli yol haritasını belirlemek en büyük hedefimiz.”
Vodafone hakkında
Avrupa ve Afrika'nın lider telekomünikasyon şirketlerinden biri olarak faaliyet gösteriyoruz. Amacımız, “daha iyi bir gelecek için insanları birbirine bağlayarak” kapsayıcı ve sürdürülebilir bir dijital toplum yaratmak. Uzmanlığımız ve ölçeğimiz, toplumda olumlu bir değişim yaratmak açısından bize eşsiz bir fırsat sunuyor. Şebekelerimiz; aileleri, arkadaşları, işletmeleri ve kamu kurumlarını birbiriyle bağlantıda tutarken, COVID-19’un da açıkça gösterdiği gibi, şirket olarak gerek ekonomilerde sürekliliğin sağlanmasında gerekse eğitim ve sağlık gibi kritik sektörlerin işleyişinde hayati rol oynuyoruz.
Avrupa'nın en büyük mobil ve sabit ağ operatörü, dünyanın ise lider IoT (Nesnelerin İnterneti) sağlayıcısı konumundayız. Afrika'daki M-Pesa teknoloji platformumuz, 50 milyon insanın mobil ödemelere ve finansal hizmetlere erişimini sağlıyor. 21 ülkede mobil ve sabit ağlar işletiyor, 49 ülkede daha mobil ağlarda iş ortaklıkları yürütüyoruz. 30 Haziran 2021 itibarıyla, 300 milyondan fazla mobil müşterimiz, 28 milyondan fazla sabit genişbant müşterimiz, 22 milyondan fazla TV müşterimiz bulunuyor. Ayrıca, 130 milyon IoT cihazına bağlantı sağladık.
Doğum ve ebeveyn izni politikalarımızla çeşitliliği ve dahiliyeti destekliyor; bağlantı çözümlerimizle kadınların güçlenmesini sağlıyor; kadınların, kız çocuklarının ve genel olarak tüm toplumun eğitime ve dijital becerilere erişimini mümkün kılıyoruz. Irk, etnik köken, engellilik hali, yaş, cinsel yönelim, cinsiyet kimliği, inanç, kültür veya din ayrımı yapmaksızın tüm bireylere saygı duyuyoruz.
Gezegenimiz üzerindeki etkimizi azaltmak üzere önemli adımlar atıyoruz. Buna göre, 2025 yılına kadar sera gazı emisyonlarımızı %50 azaltmayı ve 2040 itibarıyla sıfırlamayı, kullandığımız elektriğin %100'ünü 2025 yılına kadar Avrupa’da ve tüm operasyonlarımızda yenilenebilir kaynaklardan temin etmeyi ve yedek olarak ayrılan şebeke ekipmanlarımızın %100'ünü tekrar kullanmayı, yeniden satmayı veya geri dönüştürmeyi hedefliyoruz.
İlginizi Çekebilir