Türkiye de oyun satışları yılın ikinci yarısına hızlı girdi!
EKONOMİOyunfor tarafından açıklanan veriler baz alındığında Temmuz ayında oyun satışları Haziran ayına göre %3, 2023'ün Temmuz ayına göre ise %7 artış gösterdi. PC ve mobil oyun alışverişleri diğer aylara kıyasla artış gösterirken konsol oyunlarında satış hacmi sabit kaldı. Mobil oyunlar, Temmuz ayında en fazla artış gösteren kategori oldu.
En çok oyun içi satış yapılan 10 oyun
Temmuz ayında alışveriş hacminin büyük bir kısmı FPS oyunlarından geldi ve oyuncuların rekabetçi aksiyon oyunlarına olan ilgisini devam etti. Ayrıca, en çok alışveriş yapılan ilk 10 oyundan altısının PC kategorisinde yer aldığı gözlemlendi; platformun halen oyun endüstrisinde önemli bir oyuncu kitlesi ve satın alma gücüne sahip olduğu görüldü. Mobil oyunlarda ise Free Fire önceki aya göre satışlarını arttırdı.
1. Free Fire
2. Counter Strike 2
3. PUBG Mobile
4. Valorant
5. Honor of Kings
6. League of Legends
7. World of Warcraft
8. Metin2
9. Call of Duty: Modern Warfare 3
10. Mobile Legends
En çok satılan hediye kartları
1. App Store & iTunes Hediye Kartı
2. Xbox Hediye Kartı
3. Steam Cüzdan Kodu Hediye Kartı
4. Roblox Robux Hediye Kartı
5. Google Play Hediye Kartı
İllere göre dağılım
Oyun alışverişlerinde Temmuz ayında en çok alışveriş İstanbul’da gerçekleşti. İstanbul’u; İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa takip etti. Bir önceki aya göre Antalya'da oyun alışverişleri geriledi.
Yaş aralığına göre dağılım
Haziran ayında toplam oyun alışverişlerinin önemli bir kısmı 21-30 yaş aralığındaki oyuncular tarafından yapıldı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
İlginizi Çekebilir