Turizm tesislerinde verimlilik ve hizmet kalitesi güvenlik teknolojileri ile artıyor
AJANSTuristik belde ve şehir otelleri, yeni nesil akıllı güvenlik teknolojileriyle daha az insan kaynağı kullanarak, daha kapsamlı güvenliğe sahip oluyor. Konuk ağırlama sektörüne özel güvenlik ihtiyaçlarına uçtan uca çözüm sunan Sensormatic, misafirlerin konforlu ve güvenli bir konaklama deneyimi yaşamalarını sağlıyor
İlkbaharla birlikte konuk ağırlama sektöründe misafir trafiği artarken, gerek turistik yerleşkelerde gerekse şehir otellerinde yıl boyu temel ihtiyaç değişmiyor: Daha az insan müdahalesiyle daha konforlu ve güvenli bir konaklama deneyimi yaşatmak. Misafirlerin memnuniyetini sağlarken, turizm sektörüne ilişkin yasal yönetmeliklerle tam uyum sağlanması ve yerleşke içindeki tüm güvenlik önlemlerinin dört dörtlük olması gerekiyor.
Rahat ve konforlu bir ortamda, güvenle vakit geçirmek isteyen on binlerce misafiri ağırlayan konaklama tesislerinde güvenliği en verimli biçimde sağlamak için akıllı teknolojiler ön plana çıkıyor. Misafirler davranışlarının kontrol altında olmasını istemeseler de, güvende olduklarını hissetmek istiyorlar.
Otelin konumuna, gelen misafir profiline, ortalama konaklama süresine ve misafir hacmine göre kurgulanması gereken en etkin güvenlik sistemini tasarlayan Sensormatic, yaşanabilecek her türlü olumsuzluk ve riski en aza indirecek, uygun maliyetli, uzaktan kolaylıkla kontrol edilebilen, sürdürülebilir teknolojilerin kurulum ve entegrasyonunu gerçekleştiriyor. Turizm sektöründe güvenlik, konfor ve gizlilik ekseninde şekilleniyor. Projelerde ilk olarak tesisin ya da binanın risk analizini yapılarak ihtiyaçlar belirleniyor. Çevre güvenlik, geçiş kontrol, personel devam kontrol (PDKS), video izleme, yangın algılama ve anons sistemlerinin entegre şekilde çalıştığı çözümler sunuluyor.
“Tesis ihtiyacına en uygun çözümleri sunuyoruz”
Sensormatic Pazarlama Direktörü Pelin Yelkencioğlu, "Yaşadığımız pandemi süreci, herkese teknolojinin sahip olduğumuz en önemli güçlerden biri olduğunu ve değişen durumlara karşı çözüm geliştirme yeteneği sunduğunu gösterdi. Dolayısıyla bu güç, şimdi turizm ve konaklama sektörünün de hizmetinde. Otel ve tesis yöneticilerinin, misafirlerinin hijyen ve güvenlik beklentilerini karşılamak için teknolojik altyapılarını gözden geçirmeleri ve en yeni çözümlerle bu süreci kontrol altında tutmaları önem taşıyor. Konu güvenlik olunca her kurumun farklı ihtiyaçları olduğunu biliyoruz. Bu yüzden her zaman kendimizi müşterilerimizin yerine koyarak onların ihtiyaçlarını en iyi şekilde anlamaya gayret ediyoruz. Bu ihtiyaçları kapsamlı şekilde değerlendirdikten sonra çıkan sonuca göre onlara en uygun çözümü sunuyoruz” diye konuştu.
Çevre güvenliğinde akıllı sistemler
Bir turizm tesisinde en önemli konulardan biri, çevre güvenliğini sağlamaktır. Çevre güvenlikte kullanılabilecek etkin güvenlik çözümlerinden biri Uzaktan Video İzleme Çözümleri. Bir tesiste güvenlik kameraları olayları kesintisiz şekilde kayıt altına alıyor, operatörler ise bu kayıtların yalnızca yüzde 4’ünü izleyebiliyor. Bu noktada Uzaktan Video İzleme Çözümleri, operatörlerin gözden kaçırabileceği tüm detayları yakalayan akıllı bir sistem olarak öne çıkıyor. Bu sistemler diğer güvenlik sistemleri ile entegre edilerek daha proaktif bir çevre güvenlik çözümü tasarlanmış oluyor. İlgili alanda bulunan kameralar ile entegrasyon sağlanarak ihlalin yapıldığı bölgenin görüntüleri kontrol merkezi monitörlerine otomatik olarak yansıtılarak, ilgili görevlinin veya operatörün görüntüleri anlık görmesine olanak tanıyor.
Otomatik ve beklemeden geçiş
Plaka tanıma sistemi sayesinde tesise gelen müşterilerin plakaları önceden sisteme tanımlanarak otomatik ve beklemeden geçiş yapılabiliyor. Bariyer ve bollard çözümleriyle en yüksek güvenlikte giriş kontrol sağlanabiliyor. Söz konusu sistem, yalnızca misafirleri tanımak için değil, istenmeyen durumlarda ve uyarı yapılması gereken durumlarda uzaktan anons hizmeti olarak da kullanabiliyor. Örneğin; yanlış bir alana park yapılmasında video analiz sistemi alarm üretiyor ve ilgili personel uyarı amaçlı anons yapabiliyor.
Mahremiyet ve gizlilik önemli
İş veya tatil amaçlı otelde konaklayan kişilerin güvenliğinin yanı sıra mahremiyetini de sağlamak otel yönetiminin öncelikli görevleri arasında yer alıyor. Yerleşke içinde kaydedilen görüntülerin saklandığı odaların iyi korunması ve bu görüntülere ulaşacak insanların yetkilendirilmesinin doğru yapılması gerekiyor. Otel misafirlerinin kendilerini güvende hissetmeleri için vazgeçilmez bir unsur olan gizlilik, Sensormatic’in gelişmiş yetkilendirme ve denetim sistemleriyle sağlanıyor
Tesiste yoğunluk kontrol altında
Belirli bir alandaki insan sayısını takip etmek için kullanılan ‘Yoğunluk Ölçüm Çözümü’ konaklama tesislerdeki restoran, aktivite merkezi, spor salonu, hamam ve sauna gibi noktaların girişine kurularak, ekran üzerinden anlık yoğunluk bilgisini ekrana getiriyor. Bu çözümle kapı girişinde içerideki kişi sayısı hakkında bilgi verilebiliyor. Bu şekilde misafirler yoğunluğu canlı olarak görerek aktivitelerini planlayabiliyorlar.
Temassız teknolojiler
Temassız geçişin giderek önem kazandığı bu dönemde iris tanıma cihazları, temassız parmak izi okuma cihazları, yüz tanıma cihazları, cep telefonlarıyla yapılan mobil geçiş sayesinde temas en aza indirilebiliyor
Yangına en hızlı müdahale
Yine bir turizm tesisinin güvenliği için alınacak tedbirlerin en başında yangın algılama sistemi geliyor. Kullanılacak akıllı adresli yangın algıma sistemleriyle olası bir yangının sadece hangi bölgede değil, kat bazında bir harita üzerinde, hangi odadan, hangi dedektörden geldiğini anında anlamak mümkün oluyor. Otel odalarına yerleştirilecek adresli siren ve flaşörlerle yangın çıkması durumunda öncelikli olarak acil boşaltılması gereken odalarda alarm çalıyor, olası panik ve rahatsızlık en aza indiriliyor. Alınacak bir alarm sinyali üzerine birçok güvenlik senaryosu otomatik olarak tetikleniyor. Örneğin; normal bir zamanda kapalı durması gereken bir kapı, yangın anında otomatik olarak açılarak tahliyeye yardımcı oluyor.
Acil anons sistemi de yangın algılama çözümünün ayrılmaz bir parçası... Normal zamanda müşteri memnuniyetini artıracak amaçlar için kullanılan sistem, acil durumda otomatik olarak tahliye mesajlarını yayınlamaya başlıyor.
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
İlginizi Çekebilir