© Sektorel 2021

ToptanTR 3.39 trilyon TL’ye koşan e-ticaret sektöründe

Bu yıl 3.39 trilyon TL’ye koşan e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren oyuncular da yükselişleriyle dikkat çekiyor. Onlardan biri olan ToptanTR, yılın altı ayında gösterdiği başarılı performansla öne çıkıyor.

2024’ün Ocak – Haziran döneminde yüzde 50’lik büyüme yakaladıklarını belirten ToptanTR'nin Kurucu Ortağı ve CEO'su Sezgin Şener, “Bu büyüme oranı, sektörümüzdeki güçlü konumumuzu ve müşteri odaklı yaklaşımımızın etkinliğini bir kez daha gösterdi. Yeni müşteri kazanımı ve mevcut müşterilerle daha derin ilişkiler kurarak pazar payını genişletme stratejimiz şirketimize büyüme getirdi” diyor.

Dijitalleşmenin etkisiyle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de e-ticaret sektörü hızla büyüyor.  E-ticaret, hem işletmelerin global ölçekte faaliyet göstermesine olanak tanıyor hem de tüketicilere evlerinden çıkmadan geniş bir ürün yelpazesine ulaşma imkanı sunuyor. Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan ‘Türkiye’de E-Ticaretin Görünümü Raporu, 2023 yılında Türkiye’nin e-ticaret hacminin bir önceki yıla göre yüzde 115,15 artarak 1,85 trilyon TL’ye ulaştığını gösteriyor. İşlem sayısının ise yüzde 22,25 artarak 5,87 milyar adede çıktığı göze çarpıyor. Bu büyümenin arkasında yatan temel nedenler arasında internet erişiminin artması, mobil cihazların yaygınlaşması ve dijital ödeme sistemlerinin gelişmesi bulunuyor. 2019-2023 yılları arasında yıllık bileşik büyüme oranı yüzde 92,17 olarak gerçekleşen e-ticaret hacminin bu yıl sonunda ise 3,39 trilyon TL’ye, işlem sayısının da 6,67 milyar adede ulaşacağı öngörülüyor. Sektördeki büyümede atılım içinde olan oyuncuların payı büyük. ToptanTR de, 2024 yılının ilk altı ayında gösterdiği etkileyici performans ile e-ticaret sektöründe başarı elden platformlardan. Öyle ki geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50’lik bir büyüme kaydeden platform,  bu çıkışıyla sektördeki yerini sağlamlaştırmış bulunuyor.

YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLERLE BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRECEK

Hedefleri doğrultusunda 2024 yılının, ToptanTR için büyük bir başarı yılı olacağını ve yakaladıkları rüzgarla büyümelerini sürdüreceklerini vurgulayan ToptanTR'nin Kurucu Ortağı ve CEO'su Sezgin Şener, “Bu yılın ilk altı ayında yakaladığımız yüzde 50’lik büyüme, sektörümüzdeki güçlü konumumuzu ve müşteri odaklı yaklaşımımızın etkinliğini bir kez daha göstermiş oldu. Bu başarıyı, değerli müşterilerimize ve emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza ithaf ediyoruz" diyor.

ToptanTR’nin, yeni müşteri kazanımı ve mevcut müşterilerle daha derin ilişkiler kurarak pazar payını genişletme stratejisinin şirkete büyüme getirdiğine değinen Şener, “Bu dönemde, operasyonel süreçlerindeki verimliliğimiz artırarak hizmet kalitemizi yükselttik. Bu da doğal olarak müşteri memnuniyetini artırdı.  Büyümemizi sürdürmeyi, yenilikçi çözümler sunmayı ve müşteri deneyimini daha da geliştirmeyi hedefliyoruz” diye ekliyor.

TOPTANTR HAKKINDA

Hizmet verdiği müşteri sayısını 100.000’in üzerine çıkartan ToptanTR.com, küçük ve orta ölçekli esnafa perakende devleriyle rekabet etme imkanı sunan ToptanTR Pazaryeri platformuyla aracıları ortadan kaldırarak alıcı ve üreticileri tek çatı altında buluşturuyor. Yerel esnafa, üretici garantili, faturalı ve uygun fiyatlı ürünleri, dükkanından çıkmadan, aracıların kar marjlarına katlanmak zorunda kalmadan, çok daha uygun ve rekabetçi fiyatlarla, doğrudan üreticisinden alabilme fırsatı sunan platform, üreticilere de geleneksel dağılım kanallarıyla ulaşamadıkları ya da yüksek maliyetler nedeniyle zor ulaştıkları noktalara daha düşük maliyetle ve tahsilat garantisi ile ulaşma imkanı tanıyor ve her sektörden üreticiyi ToptanTR.com içinde kendi mağazasını açarak aracısız ticaretin avantajlarından yararlanmaya çağırıyor. Bugün 81 il ve 922 ilçeye hizmet veren platform, bu yıl sonuna kadar aktif müşteri sayısını 250.000 esnaf ve kobiye çıkarmayı hedefliyor.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER