© Sektorel 2021

Tam Kapanma Sosyal Ticarette Doping Etkisi Yaratacak!

Türkiye’de koronavirüs tedbirleri kapsamında 29 Nisan 17 Mayıs tarihleri arasında tam kapanma önlemleri uygulanmaya başlanacak. Bu süreçte online alışveriş ihtiyaçlarının katlanarak artması bekleniyor. Paymes Kurucu Ortağı Hasan Jabbarov 20 günlük tam kapanma sürecinde sosyal ticaret alışverişlerinin 10 kat aratacağını tahmin ettiklerini ifade ediyor. “Kapanma sürecinde Anneler Günü’nün de denk gelmesi bu beklentimizi pekiştiriyor.” diyen Hasan Jabbarov; “Sosyal ticaretin 2017’den bu yana önemli bir yükseliş trendi bulunuyordu. Pandemi bu trendin katlanarak artmasını sağlıyor. Paymes olarak hiçbir özel gün, özel kampanya olmayan bir günde dahi ciromuzu 14 oranında artışla kapatabiliyoruz. Bu rakamlar sosyal ticaretin önümüzdeki 20 günde rekor kıracağını ve kısa bir zamanda da yine büyüme tahminlerinin alt üst edeceğini gösteriyor.” diyor.   2020 yılında sosyal ticaretin büyümesinde etkili olan Koronavirüs tedbirlerinin Türkiye’de 29 Nisan-17 Mayıs arasında yoğun şekilde artacak olması pazarın Türkiye’deki büyümesinin artacağını gösteriyor. We Are Social ve Hootsuite’in hazırladığı “Dijital 2021 raporuna göre; Türkiye’de 65.8 milyon internet kullanıcısı bulunurken bunlardan 60 milyonu sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. Günde ortalama 7 saat 57 dakikayı internette geçiren Türk kullanıcılar 2 saat 57 dakikasını da sosyal medya platformlarında geçiriyor.    “Kapanma dönemindeki alışverişler sosyal ticaret satıcılarını ekonomik olarak destekleyecek”   Tam kapanmayla birlikte sosyal medyada geçirilen sürenin de artacağını öngördüklerini ifade eden Paymes Kurucu Ortağı Hasan Jabbarov: “20 gün boyunca evde olmamız zaten zamanımızın büyük bir bölümünü harcadığımız sosyal medyada daha fazla zaman geçirmemizi tetikleyecek. Bu süreçte sosyal ticaretin sağladığı kolaylıkla alışverişlerimizi sosyal medya platformlarından gerçekleştireceğiz. Özellikle Anneler Günü’nün de bu sürece denk gelmesi sosyal ticarette bir doping etkisi yaratacak. Bu artış aslında sosyal medya satıcılarının da bu süreçte ekonomik olarak ayakta kalabilmelerini sağlayacak. Çoğunluğunu bireysel satıcıların oluşturduğu bu platformlardan alışveriş yaparak aile ekonomilerine toplum olarak toplu bir destek de sunabileceğiz. Paymes olarak kullanıcıların ödeme işlemlerinin 20 saniye gibi kısa sürelerde tamamlamalarını sağlayarak 20 günlük süreçte güvenli ve hızlı alışverişleri destekleyeceğiz.” diyor.   Son yıllarda popüler hale gelen sosyal ticaret, alışveriş tercihlerini ve yöntemlerini değiştirmeye devam ediyor. Pandemi sürecinde sosyal ticaret çıktıları bir önceki yıla oranla önemli ölçüde arttı. Bu artış pazarın gelecekte elde edeceği büyüme tahminlerini de önemli ölçüde farklılaştırdı. Değişen büyüme beklentileri çerçevesinde pazarın 2027 yılında 604,5 milyar dolara ulaşacağı düşünülüyor. Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

Türkiye’de koronavirüs tedbirleri kapsamında 29 Nisan 17 Mayıs tarihleri arasında tam kapanma önlemleri uygulanmaya başlanacak. Bu süreçte online alışveriş ihtiyaçlarının katlanarak artması bekleniyor. Paymes Kurucu Ortağı Hasan Jabbarov 20 günlük tam kapanma sürecinde sosyal ticaret alışverişlerinin 10 kat aratacağını tahmin ettiklerini ifade ediyor. “Kapanma sürecinde Anneler Günü’nün de denk gelmesi bu beklentimizi pekiştiriyor.” diyen Hasan Jabbarov; “Sosyal ticaretin 2017’den bu yana önemli bir yükseliş trendi bulunuyordu. Pandemi bu trendin katlanarak artmasını sağlıyor. Paymes olarak hiçbir özel gün, özel kampanya olmayan bir günde dahi ciromuzu 14 oranında artışla kapatabiliyoruz. Bu rakamlar sosyal ticaretin önümüzdeki 20 günde rekor kıracağını ve kısa bir zamanda da yine büyüme tahminlerinin alt üst edeceğini gösteriyor.” diyor.

 

2020 yılında sosyal ticaretin büyümesinde etkili olan Koronavirüs tedbirlerinin Türkiye’de 29 Nisan-17 Mayıs arasında yoğun şekilde artacak olması pazarın Türkiye’deki büyümesinin artacağını gösteriyor. We Are Social ve Hootsuite’in hazırladığı “Dijital 2021 raporuna göre; Türkiye’de 65.8 milyon internet kullanıcısı bulunurken bunlardan 60 milyonu sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. Günde ortalama 7 saat 57 dakikayı internette geçiren Türk kullanıcılar 2 saat 57 dakikasını da sosyal medya platformlarında geçiriyor. 

 

“Kapanma dönemindeki alışverişler sosyal ticaret satıcılarını ekonomik olarak destekleyecek”

 

Tam kapanmayla birlikte sosyal medyada geçirilen sürenin de artacağını öngördüklerini ifade eden Paymes Kurucu Ortağı Hasan Jabbarov: “20 gün boyunca evde olmamız zaten zamanımızın büyük bir bölümünü harcadığımız sosyal medyada daha fazla zaman geçirmemizi tetikleyecek. Bu süreçte sosyal ticaretin sağladığı kolaylıkla alışverişlerimizi sosyal medya platformlarından gerçekleştireceğiz. Özellikle Anneler Günü’nün de bu sürece denk gelmesi sosyal ticarette bir doping etkisi yaratacak. Bu artış aslında sosyal medya satıcılarının da bu süreçte ekonomik olarak ayakta kalabilmelerini sağlayacak. Çoğunluğunu bireysel satıcıların oluşturduğu bu platformlardan alışveriş yaparak aile ekonomilerine toplum olarak toplu bir destek de sunabileceğiz. Paymes olarak kullanıcıların ödeme işlemlerinin 20 saniye gibi kısa sürelerde tamamlamalarını sağlayarak 20 günlük süreçte güvenli ve hızlı alışverişleri destekleyeceğiz.” diyor.

 

Son yıllarda popüler hale gelen sosyal ticaret, alışveriş tercihlerini ve yöntemlerini değiştirmeye devam ediyor. Pandemi sürecinde sosyal ticaret çıktıları bir önceki yıla oranla önemli ölçüde arttı. Bu artış pazarın gelecekte elde edeceği büyüme tahminlerini de önemli ölçüde farklılaştırdı. Değişen büyüme beklentileri çerçevesinde pazarın 2027 yılında 604,5 milyar dolara ulaşacağı düşünülüyor.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER