© Sektorel 2021

Pandemi sonrası Dünya’da ilk kez gerçekleştirilen kozmetik fuarı BeautyEurasia ikinci gününde de ziyaretçi akınına uğradı

Hyve Group tarafından organize edilen ve Avrasya’nın en büyük kozmetik fuarı olan 16. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı BeautyEurasia, ikinci gününde de ziyaretçi akınına uğradı. İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarın ikinci gün etkinlikleri kapsamında sektörün geleceği, trendler ve e-ticaret konuşuldu. Keyo Digital Kurucu Ortağı Mustafa Kemal Sözkesen moderatörlüğünde “E-Ticaret, Mağazaları Ele Geçirir mi?” adlı konferans gerçekleşti. Konferansa; Ticimax Dijital Pazarlama Yöneticisi Pınar Keleş, Note Cosmetics Genel Müdür Yardımcısı Burak Günenç, Smart Digital E - Ticaret Danışmanlık Kurucusu Sibel Dervişoğlu konuşmacı olarak katıldı.  Ticimax Dijital Pazarlama Yöneticisi Pınar Keleş e-ticaret konusunda şunları söyledi: “Firmanız varsa, satacak ürününüz varsa ve bunları kime satacağınızı biliyorsanız, bizim de verdiğimiz destekle birlikte e-ticaret ortamınız hazır demektir. Hem sistemi ve altyapıyı kuruyoruz hem de e-ticaret konusunda farkındalık sağlamak için gerekli eğitimleri veriyoruz. Sonuçta e-ticaret kurulumu 2 saatlik bir süreç. Ne kadar zamanda satışa hazır olabiliriz, açabiliriz diye soranlar oluyor. Bu konu, mağaza sahibinin kendisine bağlı. Ürün fotoğrafları, tanıtım için metinler, ürün bilgileri gibi gerekli materyaliniz varsa bir günde mağazanızı açabilirsiniz”. Note Cosmetics Genel Müdür Yardımcısı Burak Günenç, e-ticaret ve pandemi dönemindeki durumlarıyla ilgili önemli noktaların altını çizdi: “Operasyona 2014’te başlamamıza rağmen Nisan raporlarına göre şu anda 9 pazar payımız var. Özellikle renkli kozmetik açısından bakarsak geride bıraktığımız süreç çok zordu. Pandemi bizi çok zorladı. Özellikle maske zorunluluğu normal olarak bizi çok etkiledi. Online olarak kendimizi geliştiriyorduk ama pandemi süreci bu faaliyetlerimizi doğal olarak hızlandırdı. Bizim müşterilerimiz ürünleri  denemek istiyor. Bu durum başta probleme yol açsa da bir takım çözümler geliştirdik. Sahada çalışan arkadaşlarımızla (güzellik uzmanlarımızla) yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bunun yanında renk konusunda sanal (virtual) deneyim yaşatan dijital bir çözüm ürettik. Pandemi sürecinde evlerinde kalan insanlarımız için bu çözümler oldukça etkili oldu. En büyük hedefimiz dijitalde gelişmek. 2020 sonrasında tüm yatırımımız dijital tarafa yönelik oldu ve böyle devam edecek. E-ticaretimizi büyütmek istiyoruz. Online satış rakamlarımız 7-8’lerden 20’lere ulaştı. Bunu 40’lara çekmek istiyoruz. Bence e-ticaret mağazaları ele geçirmez, offline mağazalar her zaman varlığını sürdürecektir. Fakat offline mağazaların da mutlaka e-ticarete geçeceğini düşünüyorum. Zamanla tüm mağazalar mutlaka dijitalleşeceklerdir.” Smart Digital E - Ticaret Danışmanlık Kurucusu Sibel Dervişoğlu’ysa Türkiye’de online mağazacılık ve e-ticaretle ilgili “Önceden bir mağaza sahibi olmanız için çok ciddi bir yatırım yapmanız gerekiyordu. AVM’de kko-üçücük bir mağaza açmak bile çok zordu. Fakat şimdi metrekare hesabı yapmadan bir mağaza açabiliyorsunuz. Mağazacılık kültürü bizde her zaman devam edecektir. Toplumumuz bu insan ilişkilerini seviyor. Ama daha çok showroom görevi göreceklerdir diye düşünüyorum. Mağazacılık dijitalle ortak bir şekilde, hedef kitlenin daha hızlı ulaşabileceği bir hale evriliyor. Evlerde kaldığımız süreçte daha önce online alışveriş yapmamış 20 milyon kişi bu deneyimi ilk kez yaşadı. E-ticarette çok hızlı bir büyüme var. E-ticarette 2025 yılı için öngörülen rakam, şu andaki rakamın 3’e katlanacağı yönünde.” ifadelerini kullandı. Fuar yerli yabancı sektör profesyonellerine yeni iş ve iş birliği fırsatları sunarken VIP Alım Heyeti (Hosted Buyer) Programı çerçevesinde katılımcı firmalar Fransa, Almanya, Lübnan, Mısır, Kolombiya, İspanya, Gürcistan, Bulgaristan, Azerbaycan, Uruguay, Bosna Hersek, Bahreyn, Hindistan, Polonya, Hollanda, Filistin, Sırbistan, Malezya, Ukrayna, Gana, Tunus ve Fas’ın da aralarında bulunduğu 55 ülkeden 150’ye yakın davetli satın almacıyla hem fuar alanında hem de Hyve Connect Eşleştirme Programı (Matchmaking Sistemi) aracılığı ile online olarak bir araya gelmeye devam ediyor. Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

Hyve Group tarafından organize edilen ve Avrasya’nın en büyük kozmetik fuarı olan 16. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı BeautyEurasia, ikinci gününde de ziyaretçi akınına uğradı. İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarın ikinci gün etkinlikleri kapsamında sektörün geleceği, trendler ve e-ticaret konuşuldu.

Keyo Digital Kurucu Ortağı Mustafa Kemal Sözkesen moderatörlüğünde “E-Ticaret, Mağazaları Ele Geçirir mi?” adlı konferans gerçekleşti. Konferansa; Ticimax Dijital Pazarlama Yöneticisi Pınar Keleş, Note Cosmetics Genel Müdür Yardımcısı Burak Günenç, Smart Digital E - Ticaret Danışmanlık Kurucusu Sibel Dervişoğlu konuşmacı olarak katıldı. 

Ticimax Dijital Pazarlama Yöneticisi Pınar Keleş e-ticaret konusunda şunları söyledi: “Firmanız varsa, satacak ürününüz varsa ve bunları kime satacağınızı biliyorsanız, bizim de verdiğimiz destekle birlikte e-ticaret ortamınız hazır demektir. Hem sistemi ve altyapıyı kuruyoruz hem de e-ticaret konusunda farkındalık sağlamak için gerekli eğitimleri veriyoruz. Sonuçta e-ticaret kurulumu 2 saatlik bir süreç. Ne kadar zamanda satışa hazır olabiliriz, açabiliriz diye soranlar oluyor. Bu konu, mağaza sahibinin kendisine bağlı. Ürün fotoğrafları, tanıtım için metinler, ürün bilgileri gibi gerekli materyaliniz varsa bir günde mağazanızı açabilirsiniz”.

Note Cosmetics Genel Müdür Yardımcısı Burak Günenç, e-ticaret ve pandemi dönemindeki durumlarıyla ilgili önemli noktaların altını çizdi: “Operasyona 2014’te başlamamıza rağmen Nisan raporlarına göre şu anda 9 pazar payımız var. Özellikle renkli kozmetik açısından bakarsak geride bıraktığımız süreç çok zordu. Pandemi bizi çok zorladı. Özellikle maske zorunluluğu normal olarak bizi çok etkiledi. Online olarak kendimizi geliştiriyorduk ama pandemi süreci bu faaliyetlerimizi doğal olarak hızlandırdı. Bizim müşterilerimiz ürünleri  denemek istiyor. Bu durum başta probleme yol açsa da bir takım çözümler geliştirdik. Sahada çalışan arkadaşlarımızla (güzellik uzmanlarımızla) yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bunun yanında renk konusunda sanal (virtual) deneyim yaşatan dijital bir çözüm ürettik. Pandemi sürecinde evlerinde kalan insanlarımız için bu çözümler oldukça etkili oldu. En büyük hedefimiz dijitalde gelişmek. 2020 sonrasında tüm yatırımımız dijital tarafa yönelik oldu ve böyle devam edecek. E-ticaretimizi büyütmek istiyoruz. Online satış rakamlarımız 7-8’lerden 20’lere ulaştı. Bunu 40’lara çekmek istiyoruz. Bence e-ticaret mağazaları ele geçirmez, offline mağazalar her zaman varlığını sürdürecektir. Fakat offline mağazaların da mutlaka e-ticarete geçeceğini düşünüyorum. Zamanla tüm mağazalar mutlaka dijitalleşeceklerdir.”

Smart Digital E - Ticaret Danışmanlık Kurucusu Sibel Dervişoğlu’ysa Türkiye’de online mağazacılık ve e-ticaretle ilgili “Önceden bir mağaza sahibi olmanız için çok ciddi bir yatırım yapmanız gerekiyordu. AVM’de kko-üçücük bir mağaza açmak bile çok zordu. Fakat şimdi metrekare hesabı yapmadan bir mağaza açabiliyorsunuz. Mağazacılık kültürü bizde her zaman devam edecektir. Toplumumuz bu insan ilişkilerini seviyor. Ama daha çok showroom görevi göreceklerdir diye düşünüyorum. Mağazacılık dijitalle ortak bir şekilde, hedef kitlenin daha hızlı ulaşabileceği bir hale evriliyor. Evlerde kaldığımız süreçte daha önce online alışveriş yapmamış 20 milyon kişi bu deneyimi ilk kez yaşadı. E-ticarette çok hızlı bir büyüme var. E-ticarette 2025 yılı için öngörülen rakam, şu andaki rakamın 3’e katlanacağı yönünde.” ifadelerini kullandı.

Fuar yerli yabancı sektör profesyonellerine yeni iş ve iş birliği fırsatları sunarken VIP Alım Heyeti (Hosted Buyer) Programı çerçevesinde katılımcı firmalar Fransa, Almanya, Lübnan, Mısır, Kolombiya, İspanya, Gürcistan, Bulgaristan, Azerbaycan, Uruguay, Bosna Hersek, Bahreyn, Hindistan, Polonya, Hollanda, Filistin, Sırbistan, Malezya, Ukrayna, Gana, Tunus ve Fas’ın da aralarında bulunduğu 55 ülkeden 150’ye yakın davetli satın almacıyla hem fuar alanında hem de Hyve Connect Eşleştirme Programı (Matchmaking Sistemi) aracılığı ile online olarak bir araya gelmeye devam ediyor.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER