© Sektorel 2021

Otomotiv sektöründeki yedek parça krizini 3D yazıcı bitiriyor

Yedek parça üretiminin azalması nedeniyle ister ithal, ister yerli üretim olsun otomobiller tamir için kontak kapatırken, yedek parçalar ise 3 kat fazla fiyata alıcı buluyor. Hem servis süresinin uzaması hem de yedek parça fiyatlarının yükselmesi otomobil sahiplerini zor durumda bırakırken, çözüm ise 3D yazıcıdan çıkıyor. Zaxe Genel Müdürü Emre Akıncı, “ABD, Almanya ve Japonya’da tamirciler 3D yazıcıları kullanarak otomobillerin yedek parçalarını üretiyor. 3D yazıcı ile otomobil parçası üretmek hem ucuz, hem hızlı, hem de çok kaliteli olduğu için Türkiye’de de çok yakında bu yöntemin benimsenmesini bekliyoruz.” dedi. Otomotiv sektörü Covid-19 nedeniyle zor günler yaşıyor. Çip krizi nedeniyle otomotiv devleri birbiri ardına üretime ara verirken, tedarikçi firmalar da yaşanan hammadde sorunları nedeniyle yedek parça üretemiyor. Bu sebepten ötürü Türkiye’de otomobiller için servislerde bekleme süresi 2 katına kadar çıktı. Ödenen yedek parça ücreti de 3’e katlandı. Bu durum en çok otomobil sahiplerini zor durumda bırakıyor. Türkiye’de satılan her 10 otomobilden 6’sı ithal olduğu için, otomobillerin yedek parçalarında gerçekleşen fiyat artışı da doğrudan tüketiciyi vuruyor. Milyonluk araçlar sıra bekliyor Yaşanan yedek parça sıkıntısı tüketicileri ve servisleri mağdur ederken krizin önüne geçmenin en etkili çözümü ise 3D yazıcılar ile otomobil yedek parçalarını basmaktan geçiyor. Günümüzde otomobillerin motor, yürüyen aksam ve konsol parçalarını 3D yazıcılardan orijinal parça kalitesinde ve orijinal parça maliyetinin 10’da 1’i fiyatına ister evde ister serviste basmak ve kullanmak mümkün. 3D yazıcıların otomotiv sektörünün hem üretim hem de yedek parça sorunu için devrede olduğunu anlatan Zaxe Genel Müdürü Emre Akıncı, “Eğer 2 milyon TL’lik bir bütçe ayırarak satın aldığınız otomobiliniz aracın hareketini sağlayan 100 Euro’luk bir parça bulunamadığı için kullanılamıyorsa ya da serviste 3 hafta boyunca bekliyorsa, tüketici büyük bir sorun yaşıyor demektir” dedi. Sorunun çözümünün orijinal parçayı hem pahalı hem de çok geç bir sürede elde etmek değil, 3D yazıcı kullanarak kısa sürede orijinal parçanın kalitesinde hem de 10’da 1’i fiyatına basmak olduğunu anlatan Akıncı, şu ifadeleri kullandı: Yedek parçalar çok pahalı “Günümüzde bir otomobil, bilgisayar donanımlı, yüksek mukavemete sahip parçalardan oluşan bir teknik ve dijital mühendislik birleşiminden oluşuyor. Eğer aracın en küçük bir parçası dahi bozulsa; bu son derece hassas otomobiller güvenlik nedeniyle hareket etmiyor. Bu durumda da servise gidip parça değişimi talep etmek gerekiyor. Ama Covid-19’un yarattığı üretim sıkıntısı nedeniyle yedek parça bulmak mümkün olmuyor. O durumda da milyon TL’lik araçlar, servislerde tamir sırası bekliyor ve tüketiciler normal fiyatın 3 katına varan yüksek ücretler ödemek zorunda kalıyor. Bugün Ay’da, Mars’ta ve Dünya’nın yörüngesinde istasyon kurmak için ABD, Çin, Almanya, Japonya gibi ülkelerin kullandığı 3D yazıcılar, otomotiv sektörünün sorunlarını çözmek için görev alıyor. İster motorda, ister bilgisayarlı konsolda, ister de yürüyen aksamda istenen bir metal, plastik ya da cam parçayı 3D yazıcı ile kolayca basmak ve aracı tekrar hareket eder hale getirmek mümkün. Bu hem zamandan hem de paradan büyük tasarruf sağlıyor. “ABD, Almanya ve Japonya’da tamirciler 3D yazıcıları kullanarak otomobillerin yedek parçalarını üretiyor. 3D yazıcı ile otomobil parçası üretmek hem ucuz, hem hızlı, hem de çok kaliteli olduğu için Türkiye’de de çok yakında bu yöntemin benimsenmesini bekliyoruz.” dedi. Bu işe girenler kazanacak Her teknolojik akımda olduğu gibi 3D teknolojisinde de otomotiv sanayi ve yedek parça konusunda bu işe ilk adım atacak şirket ve kullanıcıların kârlı çıkacağını anlatan Emre Akıncı, “Sadece kendi otomobillerini tamir edecek parçaları değil, piyasada bulunamayan diğer araçların parçalarını da üreterek bir gelir sağlamak da mümkün. 3D yazıcıyı bir fabrika olarak görüp, buna uygun şekilde ekonomik planlarını yapanlar, bugünden başlayarak geleceğin en çok kazananları arasında bulunacak. Bugün dünya devi markalar da 3D yazıcı ile yedek parça üretip 15 saatte teslim etmeye dönük faaliyetleri başlatıyorlar. Bu işlere zamanında eğilen firmalar ve kişiler değişimi başından yakalama fırsatı bulacaklar” ifadelerini kullandı. Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

Yedek parça üretiminin azalması nedeniyle ister ithal, ister yerli üretim olsun otomobiller tamir için kontak kapatırken, yedek parçalar ise 3 kat fazla fiyata alıcı buluyor. Hem servis süresinin uzaması hem de yedek parça fiyatlarının yükselmesi otomobil sahiplerini zor durumda bırakırken, çözüm ise 3D yazıcıdan çıkıyor. Zaxe Genel Müdürü Emre Akıncı, “ABD, Almanya ve Japonya’da tamirciler 3D yazıcıları kullanarak otomobillerin yedek parçalarını üretiyor. 3D yazıcı ile otomobil parçası üretmek hem ucuz, hem hızlı, hem de çok kaliteli olduğu için Türkiye’de de çok yakında bu yöntemin benimsenmesini bekliyoruz.” dedi.

Otomotiv sektörü Covid-19 nedeniyle zor günler yaşıyor. Çip krizi nedeniyle otomotiv devleri birbiri ardına üretime ara verirken, tedarikçi firmalar da yaşanan hammadde sorunları nedeniyle yedek parça üretemiyor. Bu sebepten ötürü Türkiye’de otomobiller için servislerde bekleme süresi 2 katına kadar çıktı. Ödenen yedek parça ücreti de 3’e katlandı. Bu durum en çok otomobil sahiplerini zor durumda bırakıyor. Türkiye’de satılan her 10 otomobilden 6’sı ithal olduğu için, otomobillerin yedek parçalarında gerçekleşen fiyat artışı da doğrudan tüketiciyi vuruyor.

Milyonluk araçlar sıra bekliyor

Yaşanan yedek parça sıkıntısı tüketicileri ve servisleri mağdur ederken krizin önüne geçmenin en etkili çözümü ise 3D yazıcılar ile otomobil yedek parçalarını basmaktan geçiyor. Günümüzde otomobillerin motor, yürüyen aksam ve konsol parçalarını 3D yazıcılardan orijinal parça kalitesinde ve orijinal parça maliyetinin 10’da 1’i fiyatına ister evde ister serviste basmak ve kullanmak mümkün. 3D yazıcıların otomotiv sektörünün hem üretim hem de yedek parça sorunu için devrede olduğunu anlatan Zaxe Genel Müdürü Emre Akıncı, “Eğer 2 milyon TL’lik bir bütçe ayırarak satın aldığınız otomobiliniz aracın hareketini sağlayan 100 Euro’luk bir parça bulunamadığı için kullanılamıyorsa ya da serviste 3 hafta boyunca bekliyorsa, tüketici büyük bir sorun yaşıyor demektir” dedi. Sorunun çözümünün orijinal parçayı hem pahalı hem de çok geç bir sürede elde etmek değil, 3D yazıcı kullanarak kısa sürede orijinal parçanın kalitesinde hem de 10’da 1’i fiyatına basmak olduğunu anlatan Akıncı, şu ifadeleri kullandı:

Yedek parçalar çok pahalı

“Günümüzde bir otomobil, bilgisayar donanımlı, yüksek mukavemete sahip parçalardan oluşan bir teknik ve dijital mühendislik birleşiminden oluşuyor. Eğer aracın en küçük bir parçası dahi bozulsa; bu son derece hassas otomobiller güvenlik nedeniyle hareket etmiyor. Bu durumda da servise gidip parça değişimi talep etmek gerekiyor. Ama Covid-19’un yarattığı üretim sıkıntısı nedeniyle yedek parça bulmak mümkün olmuyor. O durumda da milyon TL’lik araçlar, servislerde tamir sırası bekliyor ve tüketiciler normal fiyatın 3 katına varan yüksek ücretler ödemek zorunda kalıyor. Bugün Ay’da, Mars’ta ve Dünya’nın yörüngesinde istasyon kurmak için ABD, Çin, Almanya, Japonya gibi ülkelerin kullandığı 3D yazıcılar, otomotiv sektörünün sorunlarını çözmek için görev alıyor. İster motorda, ister bilgisayarlı konsolda, ister de yürüyen aksamda istenen bir metal, plastik ya da cam parçayı 3D yazıcı ile kolayca basmak ve aracı tekrar hareket eder hale getirmek mümkün. Bu hem zamandan hem de paradan büyük tasarruf sağlıyor. “ABD, Almanya ve Japonya’da tamirciler 3D yazıcıları kullanarak otomobillerin yedek parçalarını üretiyor. 3D yazıcı ile otomobil parçası üretmek hem ucuz, hem hızlı, hem de çok kaliteli olduğu için Türkiye’de de çok yakında bu yöntemin benimsenmesini bekliyoruz.” dedi.

Bu işe girenler kazanacak

Her teknolojik akımda olduğu gibi 3D teknolojisinde de otomotiv sanayi ve yedek parça konusunda bu işe ilk adım atacak şirket ve kullanıcıların kârlı çıkacağını anlatan Emre Akıncı, “Sadece kendi otomobillerini tamir edecek parçaları değil, piyasada bulunamayan diğer araçların parçalarını da üreterek bir gelir sağlamak da mümkün. 3D yazıcıyı bir fabrika olarak görüp, buna uygun şekilde ekonomik planlarını yapanlar, bugünden başlayarak geleceğin en çok kazananları arasında bulunacak. Bugün dünya devi markalar da 3D yazıcı ile yedek parça üretip 15 saatte teslim etmeye dönük faaliyetleri başlatıyorlar. Bu işlere zamanında eğilen firmalar ve kişiler değişimi başından yakalama fırsatı bulacaklar” ifadelerini kullandı.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER