Mart ayında oyun alışverişlerinde %10 artış yaşandı
TEKNOLOJİDijital oyun mağazası Oyunfor’un açıkladığı aylık verilere göre 2021’in Mart ayında oyun alışverişlerinde geride bıraktığımız Şubat ayına göre %10’luk bir artış yaşandığı görülürken geçtiğimiz yılın Mart ayına oranla da %10’luk bir artış yaşandığı gözlemlendi. 2021’in Şubat ayında düşmeye başlayan oyun alışverişleri Mart ayında tekrar yükselişe geçerken bunda en büyük etken PC platformu üzerinden yapılan satışlar oldu.
Dijital oyun mağazası Oyunfor’un açıkladığı aylık verilere göre 2021’in Mart ayında oyun alışverişlerinde geride bıraktığımız Şubat ayına göre %10’luk bir artış yaşandığı görülürken geçtiğimiz yılın Mart ayına oranla da %10’luk bir artış yaşandığı gözlemlendi. 2021’in Şubat ayında düşmeye başlayan oyun alışverişleri Mart ayında tekrar yükselişe geçerken bunda en büyük etken PC platformu üzerinden yapılan satışlar oldu.
Uluslararası 85 oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası Oyunfor, 2021’in Mart ayına dair oyun satış verilerini açıkladı. Bu veriler doğrultusunda oyun alışverişlerinde önceki aya kıyasla %10’luk bir artış yaşanırken geçtiğimiz yılın Mart ayına kıyasla da %10’luk bir büyüme yaşandığı görüldü. Oyunfor yetkililerinin aktardığı bilgilere göre, bu artışta en büyük etken PC kategorisinde yapılan satışlar.
Mart ayında en çok oynanan oyun, Çin merkezli oyun devi Tencent tarafından yayınlandığı günden beri tüm dünyada fırtınalar estiren ve uzun süredir Oyunfor’un ¨en çok oynanan oyunlar¨ listesinde ilk sırayı kimseye kaptırmayan PUBG Mobile oldu. Listede mobil oyun kategorisinde yer almayan üç oyundan ikisinin 2011 yılında Tencent tarafından satın alınan Riot Games’e ait olması (Valorant, LoL) dikkat çekerken, bir ay aradan sonra tekrar listeye giren Metin2’nin ise -2006 yılında yayınlanmış olmasına rağmen- günümüzde hala popülerliğini koruması ülkemizdeki oyuncuların sevdikleri oyunlara olan sadakatini bir kez daha gözler önüne sermiş oldu. Metin2 ile beraber PC kategorisinde yer alan League of Legends ve Valorant gibi free-to-play oyunların oyun içi satışlarındaki artış, mart ayında oyun alışverişlerinde yaşanan %10’luk büyümeyi tetikleyen ana faktör olarak öne çıktı.
Mart ayında en çok oynanan 10 oyun:
1. PUBG Mobile
2. Garena Free Fire (Mobile)
3. Valorant
4. Call of Duty Mobile
5. Mobile Legends
6. Lords Mobile
7. LifeAfter (Mobile)
8. Rules of Survival (Mobile)
9. League of Legends
10. Metin2
Oyun satışlarının kategori olarak dağılımı:
Aralık 2020 Ocak 2021 Şubat 2021 Mart 2021
PC %19 %17 %19 %21
Konsol %27 %26 %25 %24
Mobil %54 %57 %56 %55
İzmir, aylar sonra en çok oyun alışverişi yapan ikinci şehir oldu
Mart ayında en çok oyun alışverişi, beklenildiği gibi İstanbul’da gerçekleşti. İstanbul’u; İzmir, Ankara, Bursa ve Antalya takip ederken İzmir’in aylar sonra Ankara’yı geçerek en çok oyun alışverişi yapan ikinci şehir olması ise dikkat çeken veriler arasında.
Oyun satışlarının illere göre dağılımı:
Aralık 2020 Ocak 2021 Şubat 2021 Mart 2021
1. İstanbul İstanbul İstanbul İstanbul
2. İzmir Ankara Ankara İzmir
3. Ankara İzmir İzmir Ankara
4. Bursa Bursa Bursa Bursa
5. Antalya Antalya Antalya Antalya
Oyun satışlarının yaşlara göre dağılımı:
Aralık 2020 Ocak 2020 Şubat 2021 Mart 2021
18-21 Yaş %9 %9 %10 %9
21-30 Yaş %43 %44 %45 %45
30+ Yaş %48 %47 %45 %46
Oyun satışlarının cinsiyete göre dağılımı:
Aralık 2020 Ocak 2020 Şubat 2021 Mart 2021
Kadınlar %29 %29 %30 %31
Erkekler %71 %71 %70 %69
İlgili kişi:
Özgün Berk
0544 617 61 36
pr@ozgunberk.com
İlginizi Çekebilir