© Sektorel 2021

Lenovo, güçlü stratejisi ve inovasyon yatırımları ile 2022 yılına rekor kırarak girdi

Teknolojinin öncüsü Lenovo, 2021 yılının son çeyrek sonuçlarıyla ciroda ilk kez bir çeyreği 20 milyar dolar ile kapatarak tarihi bir rekora imza attı. Lenovo, strateji ve inovasyon yatırımları doğrultusunda sürdürülebilir kârlılık artışı sağlamaya devam ederken, net gelirini önceki yıla kıyasla 62 artırarak, 640 milyon dolara ulaştı. LenovoTürkiye de globaldeki güçlü performansını sürdürerek, 2021 yılını da geçen sene olduğu gibi Türkiye PC pazarının lideri olarak tamamladı.

 

Lenovo Türkiye PC pazarının lideri

Lenovo, 2021 yılında, toplam bilgisayar pazarında  26,7toplam kurumsal PC pazarında 40,1 ,  KOBİ PC pazarında 39,5 toplam tüketici PC pazarında  19,1, toplam dizüstü bilgisayar pazarında 28,7 ve toplam masaüstü bilgisayar pazarında 21,7 pay ile birinci sırada,  Türkiye PC pazarının lideri olarak tamamladı. 2021 yılında TR PC pazarı 6 büyürken, Lenovo Türkiye, 11,2 büyüdü. 

20 milyar dolarlık tarihi rekor

Dünyanın ve Türkiye’nin lider teknoloji şirketlerinden Lenovo, rekor düzeyde kârlılık ve ciro rakamlarına ulaşarak ilk kez bir çeyreği 20 milyar dolar ciro ile kapattı. Net gelir üst üste 6. çeyrekte 50'nin üstünde artış gösterirken, 2021 yılının son çeyreğinde önceki yılın aynı dönemine göre 62'lik bir büyümeyle 640 milyon dolarlık rekor bir net gelir sağlandı. Net gelir marjında elde edilen 1 puanlık artış ise, grubun net gelir marjını önümüzdeki üç yılda iki katına çıkarma hedefini korumasını sağladı. Vergi öncesi gelir önceki yıla göre 45 artışla 855 milyon dolar ile rekor kırarken, grup cirosu güçlü büyüme trendini sürdürerek bir önceki yıla kıyasla 17 artış kaydederek 20,1 milyar dolarla rekor seviyeye ulaştı. 

 

İnovasyona güçlü yatırım

Lenovo inovasyona önemli ölçüde yatırım yaparken, şirketin Ar-Ge yatırımlarını önümüzdeki üç yılda iki katına çıkarma planının bir parçası olarak, 2021 yılının son çeyreğinde gerçekleştirilen Ar-Ge giderleri bir önceki yılın aynı dönemine göre 38 artış gösterdi. ". İleriye dönük olarak, şirket 3A stratejisine (Akıllı cihazlar/IoT, Akıllı Altyapı, Akıllı Dikey Çözümler) yoğunlaşmaya devam ederken, tüm iş alanlarından sürdürülebilir büyüme ve kârlılık gelişimi fırsatlarının devam etmesiyle şirket, 2023/2024 mali yılının sonuna kadar net marjını iki katına çıkarma hedefine doğru ilerliyor. 

 

Lenovo CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Yang Yuanqing, tarihi rekor getiren sonuçlar hakkında şöyle konuştu:

"Lenovo, dijital ve akıllı dönüşüme hız vererek fırsatları değerlendirmeye devam ederken,. Bir çeyrekte daha rekor değerler elde ederek, net gelirin önceki yılın aynı dönemine göre 50'den fazla artış gösterdiği 6. çeyreği ve şirketin geçmişinde 20 milyar dolar ciro elde ettiğimiz ilk çeyreği geride bıraktık. Önümüzdeki üç yıl içinde net marjımızı ve Ar-Ge yatırımlarımızı 20/21 mali yılı seviyelerinin iki katına çıkarma hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz. Böylece, Lenovo'nun inovasyonlarının, dönüşüm stratejisinin ve güçlü faaliyetlerinin geleceğe yönelik olarak istikrarlı bir biçimde sürdürülebilir kârlılık sağlayabileceğini bir kez daha gösterdik."

 

21/22 Ç3

(milyon dolar)

20/21 3.Ç3

(milyon dolar)

Değişim

 

 

Grup Cirosu

20.127

17.245

17

 

Vergi öncesi gelir

855

591

45

 

Net Gelir (özsermaye hissedarlarına ödenecek kâr)

640

395

62

 

 

Asgari hisse başına kâr (USD cent)

5,50

3,31

2,19

 

 

Çözümler ve Hizmetler Grubu (SSG)

Çözümler ve Hizmetler Grubu, güçlü büyüme ve yüksek kâr marjları sağlayarak grubun genel kârlılığını artırıyor. Grup, hızla büyüyen bir pazarda yüksek kârlılığını ve büyümesini sürdürüyor. Teknoloji altyapısı daha karmaşık bir hale gelirken, müşteriler daha gelişmiş BT hizmetleri talep ediyor ve 2025 yılına kadar pazar büyüklüğünün bir trilyon doların üzerine çıkacağı tahmin ediliyor. 

 

2021 yılı son çeyrek performansı:

 

  • 7,1 toplam grup cirosu ve önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık 3 puanlık bir artış gösteren 22'den fazla faaliyet kârıyla önemli ölçüde üçüncü çeyrek ciro artışı (önceki yıla göre 25 artışla 1,5 milyar dolar) kaydedildi.  
  • Destek hizmetleri, önceki yıla göre 21 ciro artışı gerçekleştirdi.
  • Yönetilen Hizmetler cirosunda ise Lenovo TruScale hizmet olarak sunulan çözümlerinin desteğiyle önceki yılın aynı dönemine göre 50 artış görüldü. Diğer taraftan, “Akıllı Perakende” atılımlarının desteğiyle, “Proje Hizmetleri ve Çözümleri” önceki yıla göre 23 ciro artışı elde etti. 

Geleceğe bakış:

 

 

Altyapı Çözümleri Grubu (ISG)

 

ISG, kâra geçmeye yaklaşırken, piyasa ortalamasının üzerinde güçlü bir büyüme gösteriyor. Dünya genelinde “Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT)” altyapı modernizasyonu genişlerken, ISG için büyüme fırsatları devam ediyor. 2025 yılına kadar ICT altyapı pazarı hacminin 250 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 

 

2021 yılı son çeyrek performansı:

 

 

Geleceğe bakış:

 

  • Lenovo, tüm müşteri segmentlerinde (farklı ölçeklerde CSP, İşletme ve KOBİ) faaliyet göstermesinden, ölçek ve kârlılık ile müşterilerin güvenlik/güvenilirlik ve çeviklik/esneklik talebi arasında denge kurmak için eşsiz bir avantaj olarak faydalanacak.

 

Akıllı Cihazlar Grubu (IDG) 

IDG, güçlü ciro artışı ve daha yüksek kârlılık, bilgisayar dışı iş gruplarının katkısını artırıyor.Akıllı cihazlar pazarı, hibrit çalışmanın yeni normalinden faydalanmaya devam ederken, bilgisayar pazarının güçlü ve istikrarlı kalarak ticari ve üst kalite segmentlere kayacağı tahmin ediliyor. Akıllı telefon pazarındaki değişim, Lenovo için daha fazla büyüme fırsatı doğururken, 5G pazarına giriş, /IoT, metaverse destekli AR/VR ile akıllı ev ve akıllı işbirliği çözümleri gibi yeni çıkan akıllı cihazlar için daha fazla büyüme potansiyeli sunacak. 

 

2021 yılı son çeyrek performansı:

 

 

Geleceğe bakış

 

Lenovo, kârlılığı ve ortalama satış fiyatını artırmak için inovasyon, üst sınıf segmentler ve temel bileşenlere yatırım yapmaya devam edecek. Mobil cihazlarda portföyümüzü daha da güçlendirerek Avrupa ve Asya Pasifik bölgesinde yeni pazarlara açılacağız. Bunun yanında, IoT, metaverse, akıllı ev ve akıllı işbirliği çözümlerine yatırım yaparak, yeni fırsatları değerlendirmeye ve bilgisayar dışı ürün karmasını genişletmeye devam edeceğiz. 

 

Sürdürülebilir bir geleceğe yatırım

 

Lenovo, Ocak 2022'de piyasaya sürülen ThinkPad Z serisinde yenilikçi geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımından, kargo gönderilerinde karbon nötr uçuşların kullanılmasına kadar, tüm operasyonlarında önemli ölçüde Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ESG) hedeflerine yoğunlaşmaya devam ediyor. 

 

Ayrıca yakın zamanda gerçekleştirdiği ESG çalışmaları ve taahhütleriyle öne çıkan Lenovo:

 


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER