I ME CE’den yeni sergi: MIZIKÇISIN SEN
AJANSI ME CE direktörlüğünde gerçekleşen seramik sanatçısı LÜTFÜ’nün MIZIKÇISIN SEN sergisi, 27 Mayıs’tan 27 Haziran’a kadar Meşrutiyet Caddesi NO: 67’deki Passage Petit-Champs’ta görülebilir. MIZIKÇISIN SEN, 2019 yılındaki I ME CE 1.0 sergisinden bu yana LÜTFÜ’nün tasarladığı işlerin üretimine geniş bir zaman ayıran ve seramikte “hata payı”na yer veren bir sergi. Bu sergi, insanlığın ortak hafızasında yer etmiş plastik ördek ve sarı mutfak bezini odağa alıyor. Nesnelere atadığımız sınıfsal özellikler tartışılırken kimlik, tanımlamanın dışına çıkma isteği ve bu istekle baş etme çabası sanatçının doğduğu ve büyüdüğü ev bağlamında hikâyeleşiyor. Sergiye giriş anından itibaren başlayan hikâye; patavatsız, plastikten seramiğe dönüşmüş bir ördeğin oyun bozanlığını gözler önüne seriyor. Bu anlatıya tanıklık etmek ve onu anlamaya çalışmak rolü de izleyicinin. Sergileme tasarımı izleyiciyi bu oyunun bir parçası haline getirmeye hizmet ediyor. Materyaller arasında geçiş yapmaktan çekinmeyen LÜTFÜ, plastik ördek ve sarı mutfak bezine yüklenen karakteristik özellikleri yeniden tanımlayarak izleyiciye alternatif bir bakış açısı sunuyor. Seramik, sarı mutfak bezi ve Amerikan bezi gibi malzemelerin bir arada kullanıldığı MIZIKÇISIN SEN’de yer alan on iki sanat eseri bir oda bütünlüğünde yerleşime sahip. Serginin akademik perspektifine dair metin ise AICA üyesi Ecem Arslanay tarafından kaleme alındı. Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
I ME CE direktörlüğünde gerçekleşen seramik sanatçısı LÜTFÜ’nün MIZIKÇISIN SEN sergisi, 27 Mayıs’tan 27 Haziran’a kadar Meşrutiyet Caddesi NO: 67’deki Passage Petit-Champs’ta görülebilir.
MIZIKÇISIN SEN, 2019 yılındaki I ME CE 1.0 sergisinden bu yana LÜTFÜ’nün tasarladığı işlerin üretimine geniş bir zaman ayıran ve seramikte “hata payı”na yer veren bir sergi.
Bu sergi, insanlığın ortak hafızasında yer etmiş plastik ördek ve sarı mutfak bezini odağa alıyor. Nesnelere atadığımız sınıfsal özellikler tartışılırken kimlik, tanımlamanın dışına çıkma isteği ve bu istekle baş etme çabası sanatçının doğduğu ve büyüdüğü ev bağlamında hikâyeleşiyor.
Sergiye giriş anından itibaren başlayan hikâye; patavatsız, plastikten seramiğe dönüşmüş bir ördeğin oyun bozanlığını gözler önüne seriyor. Bu anlatıya tanıklık etmek ve onu anlamaya çalışmak rolü de izleyicinin. Sergileme tasarımı izleyiciyi bu oyunun bir parçası haline getirmeye hizmet ediyor.
Materyaller arasında geçiş yapmaktan çekinmeyen LÜTFÜ, plastik ördek ve sarı mutfak bezine yüklenen karakteristik özellikleri yeniden tanımlayarak izleyiciye alternatif bir bakış açısı sunuyor.
Seramik, sarı mutfak bezi ve Amerikan bezi gibi malzemelerin bir arada kullanıldığı MIZIKÇISIN SEN’de yer alan on iki sanat eseri bir oda bütünlüğünde yerleşime sahip.
Serginin akademik perspektifine dair metin ise AICA üyesi Ecem Arslanay tarafından kaleme alındı.
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
İlginizi Çekebilir