Günümüz insanlarının en çok ilgisini çeken gelecek trendleri: Otomobil, yemek, sağlık ve ölümsüzlük
GÜNDEMKaspersky, Safer Tomorrow çevrimiçi platformuna gönderilen soruların analizine dayanarak insanların en çok ilgilendiği gelecek trendlerini derledi. Şubat ayı başındaki lansmanından bu yana geleceğin beklentilerine cevap arayan bir yapay sinir ağı tarafından desteklenen platform, tüm dünyadaki kullanıcılardan 7 binden fazla talep aldı. Otomobillerin, yiyeceklerin, sağlığın ve ölümsüzlüğün geleceğine dair sorular en popüler talepler oldu.
Kaspersky, Safer Tomorrow çevrimiçi platformuna gönderilen soruların analizine dayanarak insanların en çok ilgilendiği gelecek trendlerini derledi. Şubat ayı başındaki lansmanından bu yana geleceğin beklentilerine cevap arayan bir yapay sinir ağı tarafından desteklenen platform, tüm dünyadaki kullanıcılardan 7 binden fazla talep aldı. Otomobillerin, yiyeceklerin, sağlığın ve ölümsüzlüğün geleceğine dair sorular en popüler talepler oldu.
Kaspersky, toplumun ve teknolojinin olası gelişim yönü hakkında farkındalık yaratmak için Safer Tomorrow projesini oluşturdu. Küresel siber güvenlik şirketi, teknolojik ilerlemenin insanlığa sonsuz olanaklar sunacağına inanıyor ve dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için teknolojiyi güvence altına almaya kararlı. Şirket ayrıca yarına dair mevcut bilgiler ne kadar çok insana ulaşırsa, gelecek hakkında o kadar kendilerini emin hissedeceklerine ve gelecekteki fırsatlar için o kadar hazırlıklı olacaklarına inanıyor.
Kullanıcılar arasında en popüler sorular otomobillerle ilgili olanlardı: ‘Geleceğin otomobilleri nasıl olacak’, ‘insanlar 3 boyutlu yazıcılarla otomobil yapacak mı’ ve ‘uçan arabalar ne zaman gerçek olacak’ gibi sorular geleceğe en çok merak edilen konu oldu. Yiyeceklerle ilgili sorular da çok çeşitliydi. Bazıları ‘gelecekte yiyecekler daha sağlıklı olacak mı’ diye sorarken, bir kullanıcı ‘kediler yiyecek çalmayı bırakacak mı’ diye merak etti. 'Kanser gelecekte ölümcül bir hastalık olmaya devam edecek mi', 'tüm hastalıkları ne zaman iyileştireceğiz' gibi sağlığa dair sorular ve ölümsüzlüğün sırrı da en çok merak edilenler arasında yer aldı. İnsanlar ölümsüz olup olamayacaklarını, zihinlerini ne zaman bir bilgisayara yükleyip dijital ölümsüzlüğe ulaşabileceklerini merak ediyordu.
İnsanların sordukları diğer popüler sorular paranın, yapay zekanın, işlerin ve ekolojinin geleceğine dairdi. Aynı zamanda, bazıları ‘aşkı ne zaman bulacağım’ ve ‘ne kadar yaşayacağım’ gibi kişisel sorulara yanıt aradı. Bir dizi insan ayrıca Douglas Adams tarafından yazılan Otostopçunun Galaksi Rehberi kitaplarında evren ve her şeye cevap olarak geçen 42'nin anlamını sordu.
Kaspersky Küresel Pazarlama Başkan Yardımcısı Andrew Winton, şunları ifade etti: "Kaspersky, yarının teknolojisinin herkese sunabileceği fırsatlar konusunda daima heyecan duyuyor. Safer Tomorrow projesiyle bu tutkuyu dünyanın her yerinden insanlarla paylaşmak ve geleceğin getireceği fırsatlar etrafında ilgi uyandırmak istedik. Platformumuzdaki fütüristik sorularına yanıt arayan çok sayıda kullanıcıdan bu kadar canlı geri bildirim geldiğini görmek, geleceğin birçok kişinin zihnini meşgul eden ve bugün güvence altına alınmaya değer bir şey olduğunu gösteriyor.”
Küresel reklam ajansı BBDO'nun şubesi tarafından platform için özel olarak geliştirilen sinir ağı, en yeni makine öğrenimi mimarisini ve tekniklerini kullanıyor. Algoritma, talepleri analiz etmek ve yüz binlerce ilgili kaynaktan toplanan verilere dayalı tahminler sağlamak için eğitildi. Kullandığı referanslar bilim kurgu kitapları ve dergileri, seçilmiş medya ve blogları içeriyor. Ayrıca 30 yıl sonra dünyanın nasıl görüneceğine dair fütüristik bir görüntü sağlayan Kaspersky’nin ödüllü etkileşimli projesi Earth 2050’den alınan içgörüleri de kullanıyor.
Dünyanın herhangi bir yerinde bulunan herkes, www.safertomorrow.online adresinden kurgulanan sinir ağına gelecek hakkında soru sorabiliyor ve yanıtını anında yanıt alabiliyor.
Safer Tomorrow projesi, yeni günü ilk karşılayan ve gelecekle tanışan ilk yerlerden olan Yeni Zelanda'nın Wairarapa kıyısındaki Castlepoint İstasyonunda duran geçici bir reklam panosunu da içeriyordu. Projenin başından itibaren LED ekranda bir dizi gelecek tahmini görüntülendi ve pano Şubat ayı sonuna kadar projenin çevrimiçi platformunda 7/24 canlı olarak yayınlandı.
İlginizi Çekebilir