© Sektorel 2021

Goodyear’dan en iddialı süper otomobillere özel bir lastik: Eagle F1 SuperSport RS

Sınırları zorlayan ve pist dışında kullanıma uygun bir süper otomobil yaratıyorsanız, bu zorlu görevle başa çıkabilecek bir lastiğe ihtiyacınız var demektir.   Baş döndürücü hızlara ulaşan Brabham BT62 modelinin pist dışında kullanıma uygun versiyonu olan BT62R modelini geliştiren Brabham Automotive de benzer bir durumla karşı karşıya kaldı. 1 milyon dolar fiyat etiketi ve 710 PS beygir gücüne sahip BT62, katıldığı ilk dayanıklılık yarışını Goodyear lastikleriyle birinci sırada tamamladı.   Brabham Automotive'in Goodyear'a olan güveni yalnızca bu iki markanın Kasım 2019'daki zaferinde değil, aynı zamanda Formula 1'de onlarca yıllık iş birliğine dayanıyor. Sir Jack Brabham, Goodyear lastikleriyle kullandığı, kendi üretimi olan Brabham-Repco ile 1966 yılında Formula 1 Dünya Şampiyonasını kazanarak tarihe adını yazdırmıştı.   2019 yılında katıldığı ilk yarışta BT62'yi zafere taşıyan Sir Jack'in oğlu David Brabham, aynı zamanda Brabham Automotive'in sportif direktörlüğünü de yürütüyor. BT62 ve BT62R modellerinin sürücüleri ve sahipleri de bu tutkuyu yaşatırken, bu mirasın korunmasına katkıda bulunuyor.   Goodyear Ar-Ge İş Ortağı Helmut Fehl, bir BT62R sahibinin beklentilerini şöyle özetliyor: "Brabham BT62R sürücüsü, aracının her şeyinden en yüksek performans bekler ve buna lastikler de dahildir. Öncelik, yarış pistindeki performanstadır. Sürüş performansı ve sürücünün lastiklerinin sağladığı his büyük öneme sahiptir."   BT62R gibi yarış ruhu taşıyan bir makinenin beklentilerini karşılayacak bir lastik sağlamak, özellikle de aracın pist dışında kullanıma uygun olması söz konusuysa, sıradan bir iş değildir. Ancak Goodyear bu göreve hazır. Goodyear'ın Ultra Ultra Yüksek Performanslı (UUHP) ürün ailesinin son üyesi olan Goodyear Eagle F1 SuperSport RS tüm beklentileri karşıladı. Goodyear bu lastikleri otoyollar ve çevre yollarının yanı sıra pist zemininde, özellikle de Nürburgring Nordschleife'de test etti. Yaklaşık iki yıl süren bu özenli test süresince, lastiğin Brabham Automotive'in beklentilerini tam olarak karşıladığı kanıtlandı.   Brabham BT62R gibi araçlar, mekanik ve aerodinamik yol tutuşun birleşimiyle çok büyük yanal G kuvveti oluşturduğundan, özel lastikler gerektirir. Bunun yol sürüşü için gerekli konforla dengelenmesinin son derece önemli olduğunu ifade eden Fehl, şunları söylüyor: "Hiper otomobillerin sahiplerinin 80'i pist performansına odaklanırken, Eagle F1 SuperSport RS, bu araçları pistte kullanan sürücüler için mükemmel bir seçim. Performansın sınırlarını zorlayan BT62R, aerodinamik özellikleri sayesinde yarış arabalarıyla çok benzer ihtiyaçlara sahip olsa da bu modelin sahipleri piste gidebilmek ya da günlük kullanım için uygun olan bir lastiğe ihtiyaç duyuyor."   Eagle F1 SuperSport RS bu performans ihtiyaçlarını karşılamayı nasıl başarıyor? Fehl: "İç ve dış kısmında farklı malzemelerin kullanıldığı bu lastik, kendini yarışlarda kanıtlamış lastik malzemelerini ileri teknolojiyle bir araya getiriyor. Yarış lastiklerimizle aynı Race Pro malzemelerinin kullanılmasıyla, bundan daha fazla yol tutuşu sağlayan bir lastik düşünmek çok zor." Hem pist hem de günlük sürüşe uygun lastik geliştirmek oldukça zorlu bir iş. Lastiklerin günlük kullanım için gerekli yasal zorunlulukları karşılaması için ıslak zeminde yol tutuş, gürültü, yuvarlanma direnci ve diğer gereksinimleri karşılaması gerekiyor.   Goodyear OE Tüketici Lastikleri Kıdemli Teknik Proje Müdürü Roman Görl, bu lastiğin tüm bu ihtiyaçlara nasıl yanıt verebildiğini şöyle açıklıyor: "Pistlerde kendini kanıtlamış malzemelerin yanı sıra Bridge Assist Teknolojisine sahip son derece akıllı bir diş deseniyle birinci kanala köprüler eklenerek blok kararlılığı ve eğilme direnci sağlanıyor. Diş deseninde ayrıca, UUHP ürün grubundaki diğer lastiklere kıyasla daha az kanal var ve desen derinlikleri daha düşük. Bu da diş bloklarının aşırı yük altında oynamasını önleyerek daha yumuşak ve yapışkan bir malzeme kullanılabilmesine olanak tanıyor. Bu da daha hassas bir sürüş deneyimi sağlarken, lastiğin aşırı ısı üretmesinin önlenmesine yardımcı oluyor. Lastik üzerindeki dişlerin yüksek hızlarda deforme olmasını önleyen Powerline Üst Katman teknolojisi de yüksek hızlarda kararlı bir sürüş sağlıyor."   Sorunun tek bir otomobile uygun bir lastik üretmekten ibaret olmadığını ifade eden Görl, şunları söylüyor: "Eagle F1 SuperSport RS, Goodyear'ın Avrupa pazarı için ürettiği yol lastikleri arasında en yüksek performanslı ürün. Brabham BT62R gibi ekstrem araçların sahiplerinin istediği tam olarak böyle bir lastik. Pistte çok yüksek hızlara ulaşması gereken ve en üst düzey performansı hedefleyen araçlar için mükemmel bir seçim olan bu ürün, Brabham gibi üreticilerin pist performansına odaklanan süper otomobillerine en uygun lastik. Ayrıca Binek araç lastiklerinin yasal gereksinimlerine uygun lastiklerden üst düzey performans bekleyen sürücüler için Goodyear Eagle F1 SuperSport RS mükemmel bir seçim. Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

Sınırları zorlayan ve pist dışında kullanıma uygun bir süper otomobil yaratıyorsanız, bu zorlu görevle başa çıkabilecek bir lastiğe ihtiyacınız var demektir.

 

Baş döndürücü hızlara ulaşan Brabham BT62 modelinin pist dışında kullanıma uygun versiyonu olan BT62R modelini geliştiren Brabham Automotive de benzer bir durumla karşı karşıya kaldı. 1 milyon dolar fiyat etiketi ve 710 PS beygir gücüne sahip BT62, katıldığı ilk dayanıklılık yarışını Goodyear lastikleriyle birinci sırada tamamladı.

 

Brabham Automotive'in Goodyear'a olan güveni yalnızca bu iki markanın Kasım 2019'daki zaferinde değil, aynı zamanda Formula 1'de onlarca yıllık iş birliğine dayanıyor. Sir Jack Brabham, Goodyear lastikleriyle kullandığı, kendi üretimi olan Brabham-Repco ile 1966 yılında Formula 1 Dünya Şampiyonasını kazanarak tarihe adını yazdırmıştı.

 

2019 yılında katıldığı ilk yarışta BT62'yi zafere taşıyan Sir Jack'in oğlu David Brabham, aynı zamanda Brabham Automotive'in sportif direktörlüğünü de yürütüyor. BT62 ve BT62R modellerinin sürücüleri ve sahipleri de bu tutkuyu yaşatırken, bu mirasın korunmasına katkıda bulunuyor.

 

Goodyear Ar-Ge İş Ortağı Helmut Fehl, bir BT62R sahibinin beklentilerini şöyle özetliyor: "Brabham BT62R sürücüsü, aracının her şeyinden en yüksek performans bekler ve buna lastikler de dahildir. Öncelik, yarış pistindeki performanstadır. Sürüş performansı ve sürücünün lastiklerinin sağladığı his büyük öneme sahiptir."

 

BT62R gibi yarış ruhu taşıyan bir makinenin beklentilerini karşılayacak bir lastik sağlamak, özellikle de aracın pist dışında kullanıma uygun olması söz konusuysa, sıradan bir iş değildir. Ancak Goodyear bu göreve hazır. Goodyear'ın Ultra Ultra Yüksek Performanslı (UUHP) ürün ailesinin son üyesi olan Goodyear Eagle F1 SuperSport RS tüm beklentileri karşıladı.

Goodyear bu lastikleri otoyollar ve çevre yollarının yanı sıra pist zemininde, özellikle de Nürburgring Nordschleife'de test etti. Yaklaşık iki yıl süren bu özenli test süresince, lastiğin Brabham Automotive'in beklentilerini tam olarak karşıladığı kanıtlandı.

 

Brabham BT62R gibi araçlar, mekanik ve aerodinamik yol tutuşun birleşimiyle çok büyük yanal G kuvveti oluşturduğundan, özel lastikler gerektirir. Bunun yol sürüşü için gerekli konforla dengelenmesinin son derece önemli olduğunu ifade eden Fehl, şunları söylüyor: "Hiper otomobillerin sahiplerinin 80'i pist performansına odaklanırken, Eagle F1 SuperSport RS, bu araçları pistte kullanan sürücüler için mükemmel bir seçim.

Performansın sınırlarını zorlayan BT62R, aerodinamik özellikleri sayesinde yarış arabalarıyla çok benzer ihtiyaçlara sahip olsa da bu modelin sahipleri piste gidebilmek ya da günlük kullanım için uygun olan bir lastiğe ihtiyaç duyuyor."

 

Eagle F1 SuperSport RS bu performans ihtiyaçlarını karşılamayı nasıl başarıyor? Fehl: "İç ve dış kısmında farklı malzemelerin kullanıldığı bu lastik, kendini yarışlarda kanıtlamış lastik malzemelerini ileri teknolojiyle bir araya getiriyor. Yarış lastiklerimizle aynı Race Pro malzemelerinin kullanılmasıyla, bundan daha fazla yol tutuşu sağlayan bir lastik düşünmek çok zor." Hem pist hem de günlük sürüşe uygun lastik geliştirmek oldukça zorlu bir iş. Lastiklerin günlük kullanım için gerekli yasal zorunlulukları karşılaması için ıslak zeminde yol tutuş, gürültü, yuvarlanma direnci ve diğer gereksinimleri karşılaması gerekiyor.

 

Goodyear OE Tüketici Lastikleri Kıdemli Teknik Proje Müdürü Roman Görl, bu lastiğin tüm bu ihtiyaçlara nasıl yanıt verebildiğini şöyle açıklıyor: "Pistlerde kendini kanıtlamış malzemelerin yanı sıra Bridge Assist Teknolojisine sahip son derece akıllı bir diş deseniyle birinci kanala köprüler eklenerek blok kararlılığı ve eğilme direnci sağlanıyor. Diş deseninde ayrıca, UUHP ürün grubundaki diğer lastiklere kıyasla daha az kanal var ve desen derinlikleri daha düşük. Bu da diş bloklarının aşırı yük altında oynamasını önleyerek daha yumuşak ve yapışkan bir malzeme kullanılabilmesine olanak tanıyor. Bu da daha hassas bir sürüş deneyimi sağlarken, lastiğin aşırı ısı üretmesinin önlenmesine yardımcı oluyor. Lastik üzerindeki dişlerin yüksek hızlarda deforme olmasını önleyen Powerline Üst Katman teknolojisi de yüksek hızlarda kararlı bir sürüş sağlıyor."

 

Sorunun tek bir otomobile uygun bir lastik üretmekten ibaret olmadığını ifade eden Görl, şunları söylüyor: "Eagle F1 SuperSport RS, Goodyear'ın Avrupa pazarı için ürettiği yol lastikleri arasında en yüksek performanslı ürün. Brabham BT62R gibi ekstrem araçların sahiplerinin istediği tam olarak böyle bir lastik. Pistte çok yüksek hızlara ulaşması gereken ve en üst düzey performansı hedefleyen araçlar için mükemmel bir seçim olan bu ürün, Brabham gibi üreticilerin pist performansına odaklanan süper otomobillerine en uygun lastik. Ayrıca Binek araç lastiklerinin yasal gereksinimlerine uygun lastiklerden üst düzey performans bekleyen sürücüler için Goodyear Eagle F1 SuperSport RS mükemmel bir seçim.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER