© Sektorel 2021

GoDaddy, yerel işletme aramalarında daha görünür olmaya yönelik üç ipucu paylaşıyor

Tüketicilerin, yakınlarındaki işletmeleri bulmak için interneti giderek daha fazla kullandığını vurgulayan GoDaddy, küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin yerel işletme aramalarında daha görünür olmalarına yardımcı olacak üç ipucu paylaştı.  Dünyanın dört bir yanındaki girişimcilerin online dünyada başarılı olması için gerekli araç ve yardımı sunan GoDaddy (NYSE: GDDY), yerel SEO (arama motoru optimizasyonu) yöntemleri uygulamanın, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin, yerel bölgelerinde ürün ve hizmet arayan tüketiciler tarafından daha görünür olmalarına yardımcı olabileceğini belirtti. Tüketicilerin yüzde 86’sının yerel bir işletme bulmak için internete başvurduğuna ve yüzde 29’unun[1] haftada en az bir kere yerel bir işletme aradığına dikkat çeken GoDaddy, küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin arama sonuçlarında görünmelerine ve böylelikle daha fazla potansiyel müşteri çekmelerine yardımcı olacak üç ipucu paylaştı.    GoDaddy Türkiye ve MENA Kıdemli Bölge Direktörü Selina Bieber konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “BrightLocal’ın yaptığı bir araştırma geçen yıl tüketicilerin yüzde 93’ünün yerel bir işletme bulmak için interneti kullandığını gösteriyor.[2] Bu, kendi bölgelerinde ürün ve hizmet arayan çok sayıda insan olduğunu anlamına geliyor ve fiziksel bir mağazanız varsa sizin işletmeniz de bu aramaların arasında olabilir. Online işletme rehberlerine kaydolma, işletme bilgilerinin doğru ve tutarlı olduğundan emin olma, müşteri görüşleri paylaşma ve web sitesi içeriklerini yerel aramalara göre optimize etme gibi yerel SEO uygulamaları, küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin bu yerel işletme aramalarında görünmelerine ve dolayısıyla işletmeleri için daha fazla potansiyel müşteri oluşturmalarına yardımcı olabilir.  GoDaddy, web sitenizi analiz eden, işletmenizle ilgili anahtar kelime önerileri sunan ve web sitenizin zaman içindeki arama sıralamasını takip eden Web Siteleri + Pazarlama Araçlarının SEO aracı gibi size süreç boyunca rehberlik sağlayan, kullanımı kolay online pazarlama çözümleri sunuyor.”    GoDaddy’nin küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin yerel işletme arama sonuçlarında daha görünür olmalarına yardımcı olacak üç ipucu şöyle:     Online işletme rehberlerinde profil oluşturun  Görünürlüğünüzü artırmaya yardımcı olmak için yapmanız gereken ilk şey işletmenizi Google Benim İşletmem, TripAdvisor, Foursquare ve Yelp gibi online işletme listelerine kaydettirmek. Profillerinizde işletmeniz hakkında mümkün olduğunca ayrıntılı bilgi vermeye dikkat edin. İşletmenizin adı ve kategorisi, fiziksel konumunun adresi, iletişim numarası, çalışma saatleri ve web sitesi URL’si gibi bilgiler, ürün ve hizmetlerinizi arayan müşterilerin işletmenizi bulmasını kolaylaştırır. Bununla birlikte, işletmeniz hakkında paylaştığınız bilgilerin tüm platformlarda doğru ve tutarlı olduğundan emin olun. Profil oluşturmanın yeterli olmadığını, bu profilleri optimize etmeniz ve düzenli olarak güncellemeniz gerektiğini unutmayın. Profillerinize fotoğraf ve video eklemek, ilgili anahtar kelimelere yer vermek, ziyaretçi sorularını yanıtlamak ve müşteri yorumlarına geri dönüş yapmak, işletmenizin arama sonuçlarında görünme şansını artırmaya yardımcı olabilir.    Müşterilerinizi yorum bırakmaya teşvik edin ve bu yorumları gösterin  Araştırmalar, on müşteriden yedisinin online yorumlara kişisel tavsiyeler kadar güvendiğini gösteriyor.[3] Müşteri yorumları ve incelemeleri, işletmenize güvenilirlik kazandırmaya yardımcı olan güçlü bir pazarlama aracı olabilir ve arama motorlarının arama sonuçlarını hesaplarken incelemelerin kalitesini ve miktarını da göze aldığı düşünülürse, yerel SEO uygulamalarınıza dahil edilmelidir. Müşterilerinizin yorum ve inceleme yapması için, yorum bırakanlara bir sonraki alışverişlerinde belirli bir yüzde indirimi sağlamak gibi teşvikler yapabilir veya memnun müşterilerinizden işletmenizle yaşadıkları deneyimi paylaşmalarını istemeyi deneyebilirsiniz. Daha sonra bu yorumları web sitenizde ve işletmenizi kaydettirdiğiniz online rehberlerde paylaşmayı unutmayın.     Web sitenizi yerel aramalara göre optimize etmek için yerel SEO’dan faydalanın  SEO, bir web sitesinin arama motorları sonuçlarındaki görünürlüğünü genel olarak artırmaya odaklanırken, yerel SEO, daha çok işletmenizin ve/veya müşterilerinizin bulunduğu belirli bir alanı hedeflemeye odaklanır. İşletmenizi, yakındaki arama yapanlar için daha görünür bir hale getirmek için web sitenizin içeriklerine yerel aramalarda kullanılan anahtar kelimeleri eklemeyi deneyin. Örneğin, Şişli’de faaliyet gösteren bir çilingirseniz, hedef anahtar kelimeleriniz “Şişli çilingir”, “Şişli acil çilingir”, “Şişli çilingir hizmeti”, “yakınımdaki çilingirler” gibi hizmetlerinizin ve konumunuzun çeşitli varyasyonlarını içerebilir. İşletmenizin iletişim bilgilerinin, özellikle de adresinin, web sitenizde kolayca bulunabildiğinden ve görünür olduğundan emin olun. GoDaddy Hazır Web Sitesi ile web sitenize kolayca bir Bize Ulaşın bölümü ekleyebilirsiniz. Ayrıca araç, adresinizi girdiğinizde otomatik olarak konumunuzu içeren bir haritayı da web sitenize da ekliyor, böylece arama yapanların tam olarak nerede olduğunuzu bulmalarını kolaylaştırıyor.  Son olarak, mobil trafik masaüstü trafiği geride bıraktığından, mobil aramaları da dikkate almayı unutmayın. Mobil kullanıcıların yüzde 61’inin[4] mobil uyumlu web sitesine sahip işletmelerle iletişim kurma olasılığının daha yüksek olduğunu göz önüne alarak, web sitenizi tüm cihazlarda düzgün görünecek şekilde optimize ettiğinizden emin olun.  Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

Tüketicilerin, yakınlarındaki işletmeleri bulmak için interneti giderek daha fazla kullandığını vurgulayan GoDaddy, küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin yerel işletme aramalarında daha görünür olmalarına yardımcı olacak üç ipucu paylaştı. 

Dünyanın dört bir yanındaki girişimcilerin online dünyada başarılı olması için gerekli araç ve yardımı sunan GoDaddy (NYSE: GDDY), yerel SEO (arama motoru optimizasyonu) yöntemleri uygulamanın, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin, yerel bölgelerinde ürün ve hizmet arayan tüketiciler tarafından daha görünür olmalarına yardımcı olabileceğini belirtti. Tüketicilerin yüzde 86’sının yerel bir işletme bulmak için internete başvurduğuna ve yüzde 29’unun[1] haftada en az bir kere yerel bir işletme aradığına dikkat çeken GoDaddy, küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin arama sonuçlarında görünmelerine ve böylelikle daha fazla potansiyel müşteri çekmelerine yardımcı olacak üç ipucu paylaştı. 

 

GoDaddy Türkiye ve MENA Kıdemli Bölge Direktörü Selina Bieber konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “BrightLocal’ın yaptığı bir araştırma geçen yıl tüketicilerin yüzde 93’ünün yerel bir işletme bulmak için interneti kullandığını gösteriyor.[2] Bu, kendi bölgelerinde ürün ve hizmet arayan çok sayıda insan olduğunu anlamına geliyor ve fiziksel bir mağazanız varsa sizin işletmeniz de bu aramaların arasında olabilir. Online işletme rehberlerine kaydolma, işletme bilgilerinin doğru ve tutarlı olduğundan emin olma, müşteri görüşleri paylaşma ve web sitesi içeriklerini yerel aramalara göre optimize etme gibi yerel SEO uygulamaları, küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin bu yerel işletme aramalarında görünmelerine ve dolayısıyla işletmeleri için daha fazla potansiyel müşteri oluşturmalarına yardımcı olabilir.  GoDaddy, web sitenizi analiz eden, işletmenizle ilgili anahtar kelime önerileri sunan ve web sitenizin zaman içindeki arama sıralamasını takip eden Web Siteleri + Pazarlama Araçlarının SEO aracı gibi size süreç boyunca rehberlik sağlayan, kullanımı kolay online pazarlama çözümleri sunuyor.” 

 

GoDaddy’nin küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin yerel işletme arama sonuçlarında daha görünür olmalarına yardımcı olacak üç ipucu şöyle:  

 

Online işletme rehberlerinde profil oluşturun 

Görünürlüğünüzü artırmaya yardımcı olmak için yapmanız gereken ilk şey işletmenizi Google Benim İşletmem, TripAdvisor, Foursquare ve Yelp gibi online işletme listelerine kaydettirmek. Profillerinizde işletmeniz hakkında mümkün olduğunca ayrıntılı bilgi vermeye dikkat edin. İşletmenizin adı ve kategorisi, fiziksel konumunun adresi, iletişim numarası, çalışma saatleri ve web sitesi URL’si gibi bilgiler, ürün ve hizmetlerinizi arayan müşterilerin işletmenizi bulmasını kolaylaştırır. Bununla birlikte, işletmeniz hakkında paylaştığınız bilgilerin tüm platformlarda doğru ve tutarlı olduğundan emin olun. Profil oluşturmanın yeterli olmadığını, bu profilleri optimize etmeniz ve düzenli olarak güncellemeniz gerektiğini unutmayın. Profillerinize fotoğraf ve video eklemek, ilgili anahtar kelimelere yer vermek, ziyaretçi sorularını yanıtlamak ve müşteri yorumlarına geri dönüş yapmak, işletmenizin arama sonuçlarında görünme şansını artırmaya yardımcı olabilir. 

 

Müşterilerinizi yorum bırakmaya teşvik edin ve bu yorumları gösterin 

Araştırmalar, on müşteriden yedisinin online yorumlara kişisel tavsiyeler kadar güvendiğini gösteriyor.[3] Müşteri yorumları ve incelemeleri, işletmenize güvenilirlik kazandırmaya yardımcı olan güçlü bir pazarlama aracı olabilir ve arama motorlarının arama sonuçlarını hesaplarken incelemelerin kalitesini ve miktarını da göze aldığı düşünülürse, yerel SEO uygulamalarınıza dahil edilmelidir. Müşterilerinizin yorum ve inceleme yapması için, yorum bırakanlara bir sonraki alışverişlerinde belirli bir yüzde indirimi sağlamak gibi teşvikler yapabilir veya memnun müşterilerinizden işletmenizle yaşadıkları deneyimi paylaşmalarını istemeyi deneyebilirsiniz. Daha sonra bu yorumları web sitenizde ve işletmenizi kaydettirdiğiniz online rehberlerde paylaşmayı unutmayın.  

 

Web sitenizi yerel aramalara göre optimize etmek için yerel SEO’dan faydalanın 

SEO, bir web sitesinin arama motorları sonuçlarındaki görünürlüğünü genel olarak artırmaya odaklanırken, yerel SEO, daha çok işletmenizin ve/veya müşterilerinizin bulunduğu belirli bir alanı hedeflemeye odaklanır. İşletmenizi, yakındaki arama yapanlar için daha görünür bir hale getirmek için web sitenizin içeriklerine yerel aramalarda kullanılan anahtar kelimeleri eklemeyi deneyin. Örneğin, Şişli’de faaliyet gösteren bir çilingirseniz, hedef anahtar kelimeleriniz “Şişli çilingir”, “Şişli acil çilingir”, “Şişli çilingir hizmeti”, “yakınımdaki çilingirler” gibi hizmetlerinizin ve konumunuzun çeşitli varyasyonlarını içerebilir. İşletmenizin iletişim bilgilerinin, özellikle de adresinin, web sitenizde kolayca bulunabildiğinden ve görünür olduğundan emin olun. GoDaddy Hazır Web Sitesi ile web sitenize kolayca bir Bize Ulaşın bölümü ekleyebilirsiniz. Ayrıca araç, adresinizi girdiğinizde otomatik olarak konumunuzu içeren bir haritayı da web sitenize da ekliyor, böylece arama yapanların tam olarak nerede olduğunuzu bulmalarını kolaylaştırıyor.  Son olarak, mobil trafik masaüstü trafiği geride bıraktığından, mobil aramaları da dikkate almayı unutmayın. Mobil kullanıcıların yüzde 61’inin[4] mobil uyumlu web sitesine sahip işletmelerle iletişim kurma olasılığının daha yüksek olduğunu göz önüne alarak, web sitenizi tüm cihazlarda düzgün görünecek şekilde optimize ettiğinizden emin olun. 


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER