© Sektorel 2021

Ericsson ConsumerLab: Pandemiyle değişen çevrimiçi alışkanlıkların büyük bölümü kalıcı olacak

Ericsson, 31 farklı pazardan 2.3 milyar tüketicinin görüşlerini temsil eden bugüne kadarki en büyük tüketici araştırmasını yayınladı.

 

Ericsson tarafından hazırlanan yeni kapsamlı tüketici raporuna göre COVID-19 ile birlikte çevrimiçi platformlara taşınan günlük yaşamın pek çok temel unsuru, pandemi sona erdikten sonra da dünyanın dört bir yanındaki birçok kişi açısından kalıcı olacak.

Geleceğin Kentsel Gerçekliği (The Future Urban Reality), olarak adlandırılan Ericsson ConsumerLab raporu, Ericsson'un bugüne kadarki en büyük tüketici araştırması olarak öne çıkıyor. Rapor ayrıca, tüketicilerin pandemi sonrasında 2025 yılına kadar neler olacağına dair görüşlerini de ortaya koyuyor.

Dünya genelinde 31 farklı pazarda 2,3 milyar tüketiciye eş değer görüşleri temsil eden rapor, tüketicilerin uzaktan çalışma, e-eğitim, e-sağlık, çevrimiçi market alışverişi gibi rutin günlük faaliyetlerin yanı sıra aynı zamanda ortalama 2.5 yeni çevrimiçi hizmetten de faydalanacağını gösteriyor. Rapora göre, tüketicilerin, çevrimiçi platformlara taşıdıkları faaliyetlerinden kazandıkları zamanı daha fazla seyahat etmek, bilinçli yaşam, arkadaşları ve aileleriyle daha fazla vakit geçirmek için kullanacakları tahmin ediliyor.

Artan çevrimiçi etkinliklerin bir sonucu olarak, tüketicilerin pandemi sonrasında normal hayata geri döndüklerinde sanal ortamda haftada ortalama on saat daha fazla vakit harcamaları bekleniyor. Ayrıca, orta ve ileri düzey çevrimiçi kullanıcılar arasındaki farkın kapanması ve pandemi süreci devam ettikçe ortalama düzeydeki çevrimiçi kullanıcıların günlük hayatlarına yönelik daha fazla çevrimiçi hizmet sunulması öngörülüyor.

ConsumerLab Kıdemli Araştırmacısı Zeynep Ahmet konuyla ilgili şunları söyledi: "Bilişim Teknolojileri, pandemi süresince tüketicilerin günlük yaşamlarını sürdürmeleri için temel araçlardan biri haline geldi. Son bulgularımız, bu eğilimin "bir sonraki normale" kadar, hatta sonrasında devam edeceğini gösteriyor. Bu eğilim, tüketicilerin sevdikleriyle daha fazla zaman geçirmek veya daha sağlıklı bir yaşam tarzına yönelmeleri gibi hayattaki daha önemli şeylere öncelik vermelerini destekliyor. Yeni çevrimiçi alışkanlıkların arkasındaki güç olarak hem mobil ağların ve hem de dijital kapsayıcılık çabalarının, geleceğin güçlü, kapsayıcı ve eşit toplumlarının inşasında önemli bir rol oynayacağı açıkça ortada" dedi.

Raporda öne çıkan bulgular:

Ericsson Consumerlab tarafından hazırlanan Geleceğin Kentsel Gerçekliği raporunu okuyun

İLGİLİ BAĞLANTILAR:
 
Ericsson ConsumerLab: COVID-19 dünyasında tüketicileri bağlı tutmak
 Ericsson ConsumerLab: tüketicilerin sesi
 Ericsson IndustryLab: iş dünyasının, endüstrinin ve toplumun sesi

MEDYA İLİŞKİLERİ İÇİN:

Elif Dişli

MSLGROUP

elif.disli@mslgroup.com

0542 717 50 94

 

BİZİ TAKİP EDİN: 

Ericsson blog yayınlarına buradan abone olun

www.twitter.com/ericsson

www.facebook.com/ericsson

www.linkedin.com/company/ericsson

www.youtube.com/ericssonmena

 

Ericsson basın bültenlerine buradan abone olun

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER