© Sektorel 2021

Ericsson ConsumerLab: 5G’de belirleyici olmak, iletişim servis sağlayıcılarının gelirlerini artırma olasılığını ikiye katlıyor

Şu an tüketicilere yönelik 5G hizmetlerinde küresel talebi yönlendiren önde gelen iletişim servis sağlayıcıları olan 5G Hız Belirleyicilerin (5G Pacesetters) diğer iletişim servis sağlayıcılarına kıyasla müşterileri elde tutma olasılıkları üç kat, kullanıcı başına ortalama geliri (ARPU) ve mobil hizmet gelirlerini artırma olasılıkları ise neredeyse iki kat daha fazla. 

Ericsson ConsumerLab  (NASDAQ:ERIC) tarafından hazırlanan yeni "5G Pacesetters" raporu, 105 kritere dayalı olarak, dünya genelinde 22 farklı pazarda 73 iletişim servis sağlayıcının 5G olgunluk ve pazar geliri stratejilerini değerlendiren, tüketici memnuniyeti verilerini piyasa gerçekleriyle birleştiren sektörün ilk tüketici 5G pazar analizi olarak öne çıkıyor.

Rapor, 5G olgunluğunun dört aşamasını tanımlıyor: 

Tüketiciler tarafından 5G segmentinde pazar lideri olarak algılanan ve çalışmaya katılan iletişim servis sağlayıcılarının beşte birini oluşturan 5G Hız Belirleyiciler, faaliyet gösterdikleri yerel pazarlarda mutlak pazar payı lideri ya da bu görevi üstlenmek isteyen sağlayıcılar değil. Bu servis sağlayıcılar, bulut tabanlı oyunlar, artırılmış ve sanal gerçeklik ve 5G sabit kablosuz erişim gibi ortalama üç tüketici hizmetini zaten sunarak inovasyonları teşvik etmenin yanı sıra pazarlarındaki en iyi net teşvik puanı (NPS) ile karakterize ediliyorlar.

5G Hız Belirleyici kategorisindeki iletişim servis sağlayıcılarının en büyük payını Kuzey Doğu Asya ve Kuzey Amerika'daki gelişmiş 5G pazarları alırken, Avrupa’nın payı ise üçte bir oranında.

En Önemli 5G Hız Belirleyici (5G Pacesetters) Öngörüleri:

Pazara liderlik eden stratejik içgörülere dayalı rapor, iletişim servis sağlayıcılarının 5G hız belirleyicileri olmaları veya konumlarını iyileştirmeleri için izleyebilecekleri farklı öneriler sunuyor:

Ericsson CTO’su Erik Ekudden,  "Teknoloji liderliğine ve ağ kalitesine bağlılık, iletişim servis sağlayıcılar açısından temel tüketici iş birimini geliştirirken aynı zamanda yeni iş fırsatları keşfederek 5G ile gelirlerde artış elde etmenin en önemli unsurlarından biri.  5G Hız Belirleyicilerin, 5G bağlantısını insanlar, iş dünyası ve toplum için daha alakalı bir hale getirmek adına sektördeki düzene meydan okumanın yeni yollarını aramaları hiç de şaşırtıcı değil" dedi.

Ericsson ConsumerLab Başkanı Jasmeet Singh Sethi, "5G destekli tüketici hizmetleri, 2030 yılına kadar iletişim servis sağlayıcıları için 3,7 trilyon ABD dolarına varan kümülatif gelir fırsatının kapısını açma potansiyeline sahip. Bu rapor, yeni teknolojileri benimseme, tüketici algısını etkileme ve buna hazır olma becerisini gösteren 5G hız belirleyicilerin ana hatlarını çiziyor. 5G hizmet inovasyonlarına yatırım yapmak ve odaklanmak, yeni gelir fırsatları yarışında şimdiden rakiplerin önüne geçiyor. İletişim servis sağlayıcıları, 5G destekli yeni fırsatları keşfederek hız belirleyici haline gelebilir ve gelirlerini aynı oranda artırabilir" dedi.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER