Eğitim dünyasının önemli isimleri ve deprem bölgesinde görev yapan öğretmenler 9.ÖRAV Eğitim Şenliği için Gaziantep'te bir araya geldi
AJANSEğitim dünyasının önemli isimleri ve deprem bölgesinde görev yapan öğretmenler 9.ÖRAV Eğitim Şenliği için Gaziantep’te bir araya geldi
Öğretmenler 9. ÖRAV Eğitim Şenliği ile Gaziantep’te Dayanışma ve İlham Dolu Anlar Yaşadı!
Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV), toplum olarak nitelikli eğitime erişimde öğretmenlerin ne kadar kilit bir rol üstlendiğinin bilinciyle öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemek, sürekli gelişim yolculuklarında yanlarında olmak amacıyla 2008 yılında Garanti BBVA tarafından kuruldu. Eğitim programları ile bugüne dek 300.000’den fazla öğretmene ve eğitim yöneticisine, 10 milyondan fazla öğrenciye ve ailesine ulaşan ÖRAV’ın bu yıl 9.’sunu düzenlediği Eğitim Şenliği, 25 - 26 Kasım tarihinde Gaziantep’te gerçekleşti.
Açılışı yapay zeka Robot Sonya yaptı
Eğitim Şenliği’nin moderasyonunu ÖRAV Uzman Eğitimcisi Ceyda Çengelköylü ile birlikte yapan Robot Sonya, eğitimciler tarafından büyük bir ilgiyle karşılandı. Robot Sonya, aynı zamanda teknoloji & insan işbirliği konusunda anlamlı bir örnek oluşturdu. VR, Mirror Booth gibi teknoloji deneyimi sunan istasyonlar da öğretmenlerin günü eğlenceli bir şekilde geçirmesini destekledi.
Eğitim dünyasının ilham veren konukları öğretmenlerle bir araya geldi
Deprem bölgesindeki 11 ilden Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda görev yapan 900 öğretmen, ilham verici konuşmalar, atölyeler ve teknolojik deneyim istasyonlarında bir araya geldi. Şenlikte konuşma yapan ODTÜ Eğitim Fakültesi’nden Prof. Dr. Soner Yıldırım ‘’Her Çocuk Öğrenir. Ama Nasıl?’’ başlığıyla öğrenmenin psikolojik, fizyolojik ve sosyolojik temellerine değindi. Yazar Çağlayan Bakaçhan ise “Aydınlıktan Karanlığa Liderlik” başlıklı konuşmasında değişim ve adaptasyonun kıvılcımını yakan liderlik kavramını mercek altına aldı. Eğitim Şenliği, öğretmenlerin iyi olma hallerine de destek olmak amacıyla dayanışma ve ilhamın önemini vurguladı.
Panorama Müzesi ve Bakırcılar Çarşısı’ndan Zeugma’ya uzanan Gaziantep kültür turu, öğretmenlerin iyi olma halini destekledi
ÖRAV’ın, 11 ilin İl Milli Eğitim Müdürlüklerinin desteğiyle düzenlediği Eğitim Şenliği kapsamında; 25 Kasım Cumartesi günü Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep Nurdağı ve İslahiye, Hatay, Kahramanmaraş, Kilis, Malatya, Osmaniye ve Şanlıurfa’dan misafir edilen 440 öğretmenle birlikte Gaziantep’te kültür turu düzenlendi. Tur kapsamında Zeugma Müzesi, Panorama Müzesi ve Bakırcılar Çarşısı ziyaret edildi. Eş zamanlı olarak Gaziantep’teki 460 öğretmen Eğitim Şenliği’ne katıldı. Pazar günü ise Eğitim Şenliği 440 öğretmenin katılımıyla devam etti, şenliğe katılan misafir öğretmenlerle birlikte 20 farklı başlıktaki atölyeler gerçekleştirildi.
Deprem bölgesinde görev yapan öğretmenler, şenlikten ‘’umutla’’ ayrıldı
Deprem bölgesinde görev yapan ve Eğitim Şenliği’ne katılan öğretmenlerden gelen olumlu yorumlar, 2023 yılını tamamlarken ÖRAV için en anlamlı hediye oldu. Gelen yorumlardan bazıları aşağıdaki gibiydi;
* ‘’Buradan mavi renkle ayrılıyorum. Bizim için yaptıklarınız bana umut oldu. Ben de öğrencilerime umut olmaya gidiyorum’’
* ’Kendimi rahatlatmamı sağlayan, ruhumu dinlendiren, gerçeklerimle yüzleşmemi sağlayan harika bir çalışma’’
* ‘’Buradan çıkarken sevgi ve umut doldu içim. Hiçbir şeyin tesadüf olmadığına karşı düşüncem kesinleşti.’’
* ‘’Aradığım bir umut kırıntısı oldunuz kararmış hayatımıza…’’
Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerini destekleyen atölye çalışmaları Eğitim Şenliğine renk kattı
Eğitim Şenliğinde, öğretmenler eğitim alanında yeni bakış açıları kazanmak için Sürdürülebilirlik Odağında Zor Zamanlarda Kolektif Çözümler, Düşünen Sınıflar Tasarlamak, Akıl ve Zeka Oyunları, Okuduk Ama Anladık mı, Öğretmen Adaleti gibi birbirinden farklı atölyelere katılma şansı buldu.
Atölyelerden bazıları;
-Girişimcinin Portresi: Öğrencilerin hak ve sorumluluklarının farkında ve yaşadığı topluma karşı duyarlı olmasını desteklemek amacıyla; girişimcilik için ihtiyaç duyacağı finansal okuryazarlık donanımları konusundaki yöntemler üzerinde çalışıldı.
-Dekoratif Teraryumlarla Kent Yaşamına Bir Mola: Teraryumların geçmişini, yaşam döngüsünü, bakımını öğrenerek kent yaşamına bir mola verildi ve dekoratif tteraryumlar tasarlandı.
-Çocuklar ve Topluluklar İçin Felsefe: P4C yöntemiyle Kolaylaştırıcı Eleştirel Düşünme, Özenli Düşünme, Yaratıcı Düşünme, İşbirlikçi Düşünme kazanımları ile sorular sorarak düşünme, sorgulama ve kavramlar üzerinde derinleşme hakkında çalışmalar yürütüldü.
-Öğretmen Adaleti: Atölye, sınıflarda öğretmen tutumlarını adalet süzgecinden geçirmeyi; adaletli (siz) uygulamaların, öğrencilerin başarı ve uyumları, sınıf düzeni, okul iklimi ve toplumsal değerler üzerindeki etkilerine odaklanmayı amaçladı.
-Çocuk Kitaplarıyla Disiplinlerarası Teknoloji: Disiplinlerarası çalışmanın ne olduğunu ve ne olmadığını ayırt etmeyi, bilimsel gelişmelerin hayata yansımalarını takip etmeyi, yaratıcılığı geliştirmek için teknoloji çalışmalarıyla birlikte disiplinlerarası çalışmaların neler olabileceğini ve nasıl uygulanabileceğini gösterdi.
-“Ne Düşünüyorsun?”dan “Nasıl Düşünüyorsun?”a: Eleştirel Düşünür Sınıflar : Eleştirel düşünme eğilimlerini ve engellerini örnekleriyle paylaşarak, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik sınıf uygulamaları deneyimlendi.
-Bir Kareye Neleri Sığdırabilirsiniz?: İmge tiyatro anın fotoğrafı ile geçmişe ve geleceğe ışık tuttu.
-Düşünen Sınıflar Tasarlamak: Tüm kademelerde görev yapan öğretmenlerin ders tasarımlarının farklılaştırılması ve zenginleştirilmesinin yollarını uygulamalı olarak deneyimlemelerini ve öğrencilerin düşünme becerilerinin gelişimine yönelik farkındalık kazanmalarını amaçladı.
-Okuduk ama Anladık mı?: Okuduğunu anlama becerilerine odaklanılan atölyede; okuduğunu anlama becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesine yönelik çalışmalar gözden geçirildi.
-Sürdürülebilirlik Odağında Zor Zamanlarda Kolektif Çözümler: Sürdürülebilirlik odağında ortaya çıkan sorunlara üretilen proje örnekleri ve okul müfredat entegrasyonları paylaşıldı.
-Akıl ve Zeka Oyunları: Matematik derslerinde kullanılabilecek, öğrencilerin akıl yürütme becerisini geliştirmeye temel olabilecek akıl ve zeka oyunları ile ilgili bilgiler ve örnekler yer aldı.
Eğitim Şenliği’nin mekan sponsorluğunu Özel Sanko Okulları üstlendi. Hasırcı Tekstil konaklama desteği; Algida içerik desteği; Erhas deprem bölgesindeki diğer illerden gelecek öğretmenlere düzenlenen kültür turuna destek sağladı. Edding materyal konusunda, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Çelebioğulları Baklava ve Pinku Bakery ise ikramlar konusunda destek sağladı.
Öğretmen Akademisi Vakfı
Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) öğretmenlerin, geleceğe yön veren kuşakların çağdaş ve sağlıklı bir dünya yaratabilmeleri için yetiştirilmesinde liderlik etmelerine katkı sağlamak amacıyla 2008 yılında Garanti BBVA tarafından kuruldu.
Vakıf, aynı zamanda eğitimin en önemli odak noktalarından olan öğretmenliğin; özel bilgi, beceri ve tutum gerektiren bir meslek olarak toplum algısında hak ettiği değere ulaşmasına destek oluyor. 21.yüzyılın gerektirdiği zihinsel, sosyal, duygusal ve dijital becerilere sahip bireylerin yetiştirilmesinde sorumluluk üstlenen öğretmenlerin sürekli gelişimleri için eğitimler tasarlayan ve yaygınlaştıran, atölyeler ve seminerler düzenleyen ÖRAV, bugüne kadar Türkiye’nin 81 ilinde 320.000 öğretmene ulaştı. ÖRAV’ın devam eden projelerinin yanı sıra, tamamlayıcı bir sürekli eğitim ve bilgi paylaşım platformu olarak kurulan ve bugün tüm eğitimlerin gerçekleştirildiği ‘’eKampüs Uzaktan Eğitim Platformu’’ da düzenli olarak yenilenerek, kullanım kapsamı zenginleştiriliyor. Platformun tüm Türkiye’den 60 binden fazla aktif kullanıcısı bulunuyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
İlginizi Çekebilir