ADEL KALEMCİLİK OKUL ÖNCESİ ÇOCUK GELİŞİMİNDE “KELİME HAZİNESİ”NİN ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKİYOR
GÜNDEMAdel Kalemcilik, okul öncesi çocukların kelime hazinesi ve zihinsel gelişimleri arasındaki ilişkiyi değerlendirerek, bu konuda ebeveyn ve öğretmenlerin farkındalıklarını ortaya koymak amacıyla “Ebeveyn ve Öğretmenlerin Gözünden Çocukların Kelime Hazinesi Araştırması”nı gerçekleştirdi.
Adel Kalemcilik, okul öncesi çocukların kelime hazinesi ve zihinsel gelişimleri arasındaki ilişkiyi değerlendirerek, bu konuda ebeveyn ve öğretmenlerin farkındalıklarını ortaya koymak amacıyla “Ebeveyn ve Öğretmenlerin Gözünden Çocukların Kelime Hazinesi Araştırması”nı gerçekleştirdi.
Kırtasiye sektöründe Türkiye’nin lider firması olan Adel Kalemcilik, 50 yılı aşan tecrübesi ile kaliteli ve sevilen ürünleri tüketicisiyle buluşturmanın yanı sıra eğitim alanında katkı sağlayacak projelerini, eğitimde danışılan firma olma vizyonu doğrultusunda geliştirmeye devam ediyor.
Adel Kalemcilik, okulların kapalı olduğu, eğitimin uzaktan devam ettiği pandemi döneminde çalışmalarını çocuk gelişiminin en etkin olduğu okul öncesi dönemine yoğunlaştırarak “Ebeveyn ve Öğretmenlerin Gözünden Çocukların Kelime Hazinesi Araştırması*”nı gerçekleştirdi.
Araştırmalara göre; çocukların erken dönemde edindikleri kelime hazinesi, zihinsel gelişimleriyle doğru orantılı. Bu doğrultuda okul öncesi çocukların kelime hazineleri ilerideki yaratıcılıklarını, okur-yazarlık becerilerini, matematik yeteneğini ve sosyal becerilerini önemli ölçüde etkiliyor. Bu bilgiden yola çıkarak hayata geçirilen Çocukların Kelime Hazinesi Araştırması ile öğretmen ve ebeveynlerin bu konudaki farkındalığına dikkat çekilmek isteniyor.
Kelime Hazinesine Verilen Önem Yüksek, Farkındalık Düşük
Türkiye’nin önde gelen araştırma firmalarından Akademetre tarafından, Adel Kalemcilik için gerçekleştirilen “Ebeveyn ve Öğretmenlerin Gözünden Çocukların Kelime Hazinesi” araştırması kapsamında Türkiye’yi temsilen 12 farklı ilde, ebeveynlerden ve öğretmenlerden oluşan toplam 800 kişiyle görüşüldü.
Bu araştırmadan oldukça çarpıcı sonuçlar elde edildi. 10 ebeveynden 7’si okul öncesi çağındaki çocuklarının kelime hazinesini önemli bulurken, yalnızca 3’ü çocuğunun kullandığı kelime sayısının farkında. Öğretmenlerin ise, öğrenmeye yönelik çalışmaların birebir gözlemcisi olmalarından ötürü, çocukların kelime hazinesiyle ilgili farkındalıklarının ebeveynlere nazaran daha yüksek olduğu görüldü. 10 öğretmenden 9’u okul öncesi çağındaki öğrencilerinin kelime hazinesini önemli bulurken, yalnızca 6’sı çocuğun kullandığı kelime sayısının farkında. Araştırma sonuçları, çocukların kelime hazinesine dair farkındalık seviyesinin, farklı sosyoekonomik statüdeki ebeveynlerde daha farklı olduğuna da işaret ediyor.
Araştırma dahilinde, aynı zamanda ebeveyn ve öğretmenlere okul öncesi çocukların kullandıkları kelime sayısı soruldu. Ebeveyn beyanlarına göre 3-5 yaş arasındaki çocuklar yalnızca ortalama 406 kelime kullanırken, öğretmen beyanlarına göre aynı yaş grubundaki çocuklar yalnızca ortalama 485 kelime kullanıyor. Buna ek olarak Ebeveynlerin %72’si okul öncesindeki çocuklarının kelime bilgisini yeterli bulmazken, öğretmenlerin %76’sı okul öncesi çocukların kelime hazinesinin gelişmesi gerektiğini belirtiyor.
Araştırmanın çarpıcı sonuçlarından bir diğeri de gösteriyor ki; okul öncesi çocuklara yeni kelime öğretmeye yönelik yapılan aktiviteler konusunda öğretmen ve velilerin tercihleri büyük oranda ayrışıyor. Yeni kelime öğretmeye yönelik çocukla birlikte yapılan aktivitelerde ebeveynlerin ilk üç tercihi çizgi film, televizyon, şarkılar gibi medya kullanımı ağırlıklıyken öğretmenler oyun oynama, kelime kartları, kelimelerin tekrar edilmesi gibi daha interaktif yolları tercih ediyor. Bu veri, çocuklarının kelime hazinelerini geliştirmek ve zihinsel gelişimlerine daha fazla katkıda bulunmak için ebeveynlerin, çocuklarıyla evde daha fazla kaliteli zaman geçirmesi gerektiğine işaret ediyor.
Ebeveyn ve Öğretmenlerin Gözünden Çocukların Kelime Hazinesi Araştırması’nın sonuçlarının açıklandığı çevrimiçi seminere katılan Koç Üniversitesi Psikoloji Bölümü Profesörü Prof. Dr. Ayşe Bilge Selçuk; “Kelime hazinesi zengin olan çocukların, söylenenleri daha iyi anladığını ve kendilerini daha iyi ifade ettiğini görüyoruz. Erken yaşta zengin kelime hazinesine sahip olan çocukların, okula daha hazır başladığını görüyoruz. Bu çocukların ilerleyen yıllarda hem akademik hem de sosyal anlamda başarılarını artırıyor. Çocukken gelişmiş dil becerileri ve zengin kelime hazinesine sahip olmaları yetişkinlikteki mesleki başarılarına kadar etki ediyor” dedi.
Adel Kalemcilik Pazarlama Direktörü Nazlı Ercilli Soylu; “Adel Kalemcilik olarak 50 yılı aşkın süredir ürünlerimiz ve gerçekleştirdiğimiz projelerimizle nesillerin gelişimine eşlik ediyor, yaratıcılıklarını destekliyoruz. Eğitimde danışılan firma olma vizyonumuz doğrultusunda hayata geçirdiğimiz projelerle edindiğimiz gözlemlerimiz ve deneyimlerimizle çocuk gelişimi için çok önemli bir dönem olan okul öncesine odaklanmak istedik. Akademik araştırmalar da okul öncesi çocukların kelime hazinelerinin ilerideki yaratıcılıklarını, okur-yazarlık becerilerini, matematik yeteneğini ve sosyal becerilerini önemli ölçüde etkilediğini ortaya koyuyor. Bir diğer araştırmaya göre, 0-4 yaş arası çocukların maruz kaldıkları kelime sayısı nihai IQ’ları ve akademik başarıları ile ilişkili.
Çocuklarımızın, ileriki yaşlarda daha yaratıcı, üretken ve kendilerini daha iyi ifade eden bireyler olarak yetişebilmeleri için kelime hazinesinin önemini biliyorduk. Bu konuda ebeveyn ve öğretmenlerin farkındalık seviyelerini daha iyi anlamak için ““Ebeveyn ve Öğretmenlerin Gözünden Çocukların Kelime Hazinesi” araştırmasını gerçekleştirdik. Bu araştırmanın sonuçlarından hareketle, özellikle ebeveynlerde farkındalığı artırmamız gerektiğini gözlemledik. Öğretmenlerin ise çocukların kelime hazinesiyle ilgili farkındalıklarının daha yüksek, ancak yine de gelişime açık olduğunu gördük.
Araştırmamızın sonuçlarında görüldüğü üzere hem ebeveynler, hem de öğretmenler çocuklarda kelime hazinesi gelişiminin en çok anlama ve anlatma, etkili iletişim becerileri, okul başarısı ve yaratıcı düşünce yeteneğini geliştirmesi yönünden etkili olduğunu düşünüyor.
Okul öncesinde zeka demek, kelime hazinesi demek. İşte bu yüzden, çocuklarımızla doğru diyaloglar kurmalı, birlikte geçirdiğimiz vakti kaliteli kılmalı ve onların zihinsel gelişimlerini, yaratıcılıklarını geliştirmeyi en önemli sorumluluklarımızdan biri olarak kabul etmeliyiz.
Bu araştırmamızı takiben okul öncesi çocukların kelime hazineleri konusundaki genel farkındalığı artırmak ve çocuklarımızı parlak bir geleceğe hazırlamak amacıyla onların zihinsel gelişimlerine katkıda bulunmak için çalışmalarımız devam edecek” dedi.
* Araştırma sonuçlarına Linki tıklayarak ulaşabilirsiniz.
***
Adel Kalemcilik hakkında:
Türkiye’de kırtasiye denince ilk akla gelen ve bir geleneğe dönüşen Adel Kalemcilik, 1969’da İstanbul-Kartal’daki üretim tesisinin açılışıyla faaliyete geçti. Anadolu Grubu bünyesinde faaliyet gösteren ve 1996 yılında Borsa İstanbul’da işlem görmeye başlayan Adel, dünyanın en eski yazım gereçleri firması olan Faber-Castell ile kuruluşundan bu yana sürdürdüğü işbirliğini 1995 yılında ortaklıkla pekiştirdi. Adel, bu ortaklığın gücü ile Türkiye’ye değer katan yatırımlarını ara vermeden sürdürüyor. Temmuz 2015’te Çayırova’daki yeni üretim tesisine taşınan Adel Kalemcilik, 3.800’e yakın ürün çeşidi ile Türkiye’de üretilen ve ithal edilen Faber-Castell, Graf von Faber-Castell, Adel, Adeland, Atlas, Max, Panfix ve Citizen markalarının pazarlama ve satışını gerçekleştiriyor. Perakende sektöründeki deneyimi ve geniş bayi ağıyla 2015 yılında oyuncak sektörüne giren Adel Kalemcilik, kendi yarattığı Adeland markasının yanı sıra dünyanın önde gelen lisanslı markalarının satış ve pazarlamasını gerçekleştiriyor. Aynı zamanda şirket, 2018’de TRT ile yaptığı lisans anlaşması ile yayınlanan 11 çizgi filmin oyuncak ve kırtasiye lisans haklarını da elinde bulunduruyor. Kırtasiye sektöründe TSE’den Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi alan ilk şirket olan Adel Kalemcilik, “Kendi çocuklarımıza kullandırmayacağımız hiçbir ürünü piyasaya sunmuyoruz.” mottosuyla hareket ediyor ve yılda ortalama 10 bin ürün güvenliği testi ve 30 bin ürün kalitesi testi gerçekleştiriyor. Adel Kalemcilik kurulduğu günden bugüne 50 yılı aşkın süredir tüm çalışmalarını, paydaşlarına ve topluma fayda sağlama amacı ile ve sürdürülebilir projelere destek vererek gerçekleştirmeye çalışıyor. Özünde barındırdığı “iyilik” değeri ile eğitimin ve eğitimde yaratıcılığın en büyük destekçisi olan Adel Kalemcilik, çok sayıda sponsorluk ve sosyal sorumluluk projesi yürütüyor.
Basın Bilgi:
Mehtap Halıcı | Geometry | +0850 460 60 10 | mehtap.halici@geometry.com
İlginizi Çekebilir