3D İllüstratör Juliestrator Bu Hafta NVIDIA Stüdyo’da Mushroom Spirit Eseriyle Büyülüyor
TEKNOLOJİSıcak ve samimi bir animasyon olan Mushroom Spirit, bu hafta NVIDIA Studio'da yetenekli 3D illüstratör Julie Greenberg, diğer adıyla Juliestrator tarafından modelleniyor.
Ek olarak, sanal iş birliği ve gerçek zamanlı fotogerçekçi simülasyon için açık bir platform olan NVIDIA Omniverse, 3D sanatçılar için bir beta sürümünü yayınladı.
Ve yaklaşan kış sezonuyla birlikte NVIDIA Studio, topluluğu için bir challenge başlatıyor. Yıl sonuna kadar sürecek olan #WinterArtChallenge'da kış temalı sanat eserinizi paylaşarak NVIDIA Studio’nun Instagram, Twitter, Facebook kanallarında yer alma şansı yakalayabilirsiniz. Challenge’a dahil olmak için #WinterArtChallenge'ı etiketlemeyi unutmayın.
NVIDIA Omniverse'deki yenilikler
GeForce RTX 40 Serisi GPU'lardaki yeni destek sayesinde NVIDIA Omniverse, uygulamalar arasında iş birliğine dayalı 3D iş akışları için her zamankinden daha hızlı, daha erişilebilir ve daha esnek hale geliyor.
GeForce RTX 40 Serisiyle desteklenen NVIDIA DLSS 3, artık Omniverse'de mevcut ve platform içinde eksiksiz gerçek zamanlı ışın izlemeli iş akışları olanaklı hale geliyor. NVIDIA Ada Lovelace GPU mimarisi, kullanıcıların gerçek zamanlı etkileşimle büyük ölçekli, sanal dünyalarda çalışmasına olanak tanıyan performansıyla yeni nesil bir sıçrama yaratıyor. Böylelikle içerik oluşturucular, gerçek zamanlı bir şekilde aslına uygun olarak görünüm pencerelerinde gezinebiliyor.
Omniverse Create uygulaması, yeni büyük dünyalar yaratmak ve animasyonları iyileştirmek için güncelleniyor.
Omniverse Machinima'da içerik oluşturucular, bir ses dosyasına dayalı olarak gerçeğe yakın vücut hareketleri yaratan yapay zeka destekli bir araç olan Audio2Gesture ile yapay zeka süper güçlerini kazanıyor.
Omniverse'in hipergerçekçi fizik simülasyonunun arkasındaki teknoloji olan PhysX 5, çatışmalar için yerleşik sesin yanı sıra geliştirilmiş kumaş ve deforme olabilen vücut simülasyonlarına sahip. Açık kaynaklı yazılım olarak kullanıma sunulan PhysX 5, sanatçıların ve geliştiricilerin özel fizik motorlarını değiştirmesine, oluşturmasına ve dağıtmasına olanak tanıyor.
Omniverse Connect kitaplığı, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Autodesk Revit, Epic Games Unreal Engine, McNeel Rhino, Trimble SketchUp ve Graphisoft Archicad dahil olmak üzere Omniverse Connectors için güncellemeler aldı. Autodesk Alias ve PTC Creo için konektörler de artık mevcut.
Güncellenmiş Reallusion iClone 8.1.0’s live-sync Connector, iClone ve Omniverse uygulamaları arasında sorunsuz karakter etkileşimlerine olanak tanıyor. OTOY'nin OctaneRender Hydra Relegate'i, Omniverse kullanıcılarının OctaneRender'a doğrudan Omniverse uygulamalarından erişmesini sağlıyor.
Omniverse sürümü hakkında daha fazla bilgi edinmek için 9 Kasım Çarşamba günü Twitch canlı yayın duyurularını karçırmayın. NVIDIA RTX ve GeForce RTX GPU sahipleri için ücretsiz olan Omniverse'i indirin.
Bir Mantarın Oluşum Serüvenine Dahil Olun
Juliestrator'un sanatsal ilhamı, insanların sahip olduğu farklı dünyaları incelenmesinde yatıyor. “İzlediğim bir şov veya Twitter'da gördüğüm bir sanat eseri olsun, bir sanat eserinin kendi hayal gücümün boşluklarını doldurması ve kendi hikayelerimi yaratması için ilham yaratmasını seviyorum” dedi.
Mushroom Spirit, geçen yılki Inktober yarışmasının "ruh" temalı içeriğine bir taslak olarak tasarlandı. Juliestrator, diğerleri gibi bir hayalet yaratmak yerine farklı bir yaklaşım benimsedi. Mushroom Spirit, ilham aldığı Princess Mononoke filmindeki Kodama yaratıkları gibi bir ormanda gizlenen sevimli bir doğa ruhu olarak ortaya çıktı.
Juliestrator, Pinterest'i kullanarak referans materyali topladı. Ardından, Blender yazılımında modelleme yaparken referans görüntülerini konumlandırmaya yardımcı olmak için PureRef'in bindirme özelliğini kullandı. Juliestrator'un 3D projeler için 2D çizim yapması nadir olsa da Mushroom Spirit'in daha kişisel bir dokunuş istediğini ve bu nedenle Procreate'de hızlı bir karalama oluşturduğunu söyledi.
Ardından Blender'ı kullanarak engelleme aşamasına girdi - ayrıntılar veya detaylı olarak işlenmiş varlıklar olmadan basit 3D şekiller kullanılarak oluşturulmuş kaba taslak bir seviye yarattı. Bu, temel ağların temiz kalmasına yardımcı oldu ve bir sonraki turda yalnızca küçük düzenlemeler gerektiren yeni ağlar oluşturma ihtiyacını ortadan kaldırdı.
Bu noktada, birçok sanatçı tipik olarak ayrıntılı sahne öğelerini modellemeye başlar, ancak Julistrator renklendirmeye öncelik veriyor. Sanatçı, “Renklerin kompozisyonları ve sanat eserinin ruh halini ne kadar etkilediğini fark ettim, bu yüzden bu önemli kararı olabildiğince erken vermeye çalışıyorum” diyor.
Daha sonra sanatçı modellerine sayısız renk ve deneysel doku uygulamak için Adobe Substance 3D Painter yazılımını kullandı. NVIDIA Studio dizüstü bilgisayarında, NVIDIA Quadro RTX 5000 GPU ile donatılmış Razer Blade 15 Studio'da Juliestrator, varlıkları yalnızca saniyeler içinde hazır hale getirmek için RTX hızlandırmalı light ve ambient occlusion kullandı.
Daha sonra mevcut modelleri Blender'da geliştirdi. "Güçlü donanıma sahip olmanın yarattığı fark tam da burada yatıyor" dedi. "NVIDIA OptiX AI ile hızlandırılmış gürültü giderici, Blender'da yaptığım değişiklikleri neredeyse anında önizlememe yardımcı oluyor, bu da aynı anda daha fazla fikri test etmeme ve sonuç olarak daha iyi işlenmiş görüntüler elde etmeme izin veriyor."
Modelleme aşamasından keyif almasına rağmen Juliestrator, sonsuz sayıda ayrıntıyı iyileştirme çabasının bunaltıcı olabileceğini söylüyor. Bu nedenle sanatçı, tüm projenin zaman çizelgesinin 20'sinden fazlasını ayrıntılı modellemeye adayan bir "80/20 kuralı" uyguluyor. "80/20 kuralının sihri de budur: odaklanılacak doğru 20'lik kesme zamanınızı harcayın ve diğer 80 çoğu zaman yerine oturur" diyor.
Juliestrator nihayet kompozisyonu 3D olarak ayarlıyor - hafif nesneleri manipüle ediyor, kamerayı döndürüyor ve animasyonlar ekliyor. Tüm bunları, en hızlı çerçeve oluşturma işlemleri için Blender Döngülerini kullanarak, Blender görünüm penceresindeki RTX hızlandırmalı OptiX ışın izlemenin yardımıyla hızla tamamlıyor.
Blender, kullanım kolaylığı ve güçlü AI özelliklerinin yanı sıra erişilebilirliği nedeniyle Juliestrator'un tercih ettiği 3D modelleme uygulamasıdır. “Blender Vakfı'nın ve tüm ortaklarının, herkesin yaratıcılığını geliştirmek için Blender'ı dünyanın her yerinden insanlara ücretsiz ve erişilebilir kılma çabalarını gerçekten takdir ediyorum” dedi.
Juliestrator, verimlilik ve rahatlık için bir "porta-bella" sistemi olan NVIDIA Studio dizüstü bilgisayarı kullanmayı seçiyor. Sanatçı, "Mobil ve hareket halindeyken hem Blender'ı hem de Unity veya Unreal Engine 5 gibi bir oyun motorunu kullanmama izin verecek güçlü bir bilgisayara ihtiyacım vardı" diye ekliyor.
3D dünyalar inşa etmek için daha fazla ilham almak için Juliestrator'un 3D iş akışlarındaki kritik aşamaları kapsayan beş bölümlük Modeling 3D New York Diorama derslerine göz atın: dersler eskiz kompozisyonu, modelleme ayrıntıları ve daha fazlası içeriyor. Eğitimler, her hafta yeni videolar yayınlayan NVIDIA Studio YouTube kanalında bulunabiliyor.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı
İlginizi Çekebilir