2 Milyar Dolarlık Aydınlatma Sektörü Pandemi Koşullarına Rağmen Büyümeye Devam Ediyor
AJANSGök, pandemi koşullarına rağmen 2021 yılı ve sonrasında 2 milyar doların üzerinde değere sahip iç pazarın da büyüme trendinde olacağını açıkladı. Fuarın diğer stratejik ortağı olan Aydınlatma Türk Milli Komitesi (ATMK) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sermin Onaygil ise pandemi sürecinde farklılaşan çalışma ve yaşam koşulları sonucunda aydınlatma ve sağlık ilişkisinin öne çıktığına ve sektörün “İnsan Odaklı Aydınlatma” ve “Bağlantılı Aydınlatma” üzerine yoğunlaştığına dikkat çekti. IstanbulLight 13.Uluslararası Aydınlatma & Elektrik Ekipmanları Fuarı ve Kongresi, 06-09 Ekim 2021 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek. Informa Markets’ın global enerji portfolyosu altında, Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği (AGİD) ve Aydınlatma Türk Milli Komitesi (ATMK) stratejik ortaklığı ile düzenlenen IstanbulLight, iki yılda bir düzenleniyor. Fuar, Türkiye’nin ve dünyanın en değerli markalarıyla, yerli ve yabancı profesyonelleri bir araya getirirken, alanında uzman konukların sunumları ve güncel konuların ele alındığı kongre ve zirve etkinlikleri ile sektöre değer katan buluşmalara ev sahipliği yapıyor. “İhracatta yeni Pazar fırsatlarımız var.” IstanbulLight Stratejik Ortağı Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği (AGİD) Yönetim Kurulu Başkanı Fahir Gök, son bir yılda yaşananların aydınlatma sektörü açısından birçok sıkıntıyı beraberinde getirse bile; sadece 2020 yılının Mart ve Nisan ayları dışında üretim ve ihracatın olumlu şekilde gelişmekte ve büyümekte olduğunu söyledi. Gök, “İhracatta yeni pazar fırsatlarımız var. Özellikle tedarik zincirlerinde yaşadıkları aksaklıktan dolayı AB ülkelerinden ülkemize gelen yeni iş birliği projeleri ve çalışmaları, sektöre zamanla çok daha iyi bir ivme kazandıracaktır. 2021’in ilk çeyreği sektörde gayet iyi geçmiş, talep problemi olan üreticinin nerede ise yok denecek kadar az olması ile birlikte genelde yaşanan finans problemi sektörü maalesef olumsuz yönde etkilemekte, ara madde ve hammaddede yaşanan fiyat artışlarının da eklenmesi ile üretim maliyetlerini maalesef ciddi şekilde artırmaktadır. Tabii ki bu sektördeki üreticilerin motivasyonunu ve önümüze çıkacak yeni fırsatları iyi değerlendirme gerekliliğini azaltmamalıdır. Sektörün her geçen gün elektronik esaslı olması ve bu sektör ile artan bir şekilde entegre olmamız sektöre inanılmaz bir ivme kazandırdı ve bu sayede birçok yeni paydaş sektöre yatırım yapmaya başladı. Bu da ayrı bir olumlu etki olarak görülmeli diye düşünmekteyim.” dedi. “Aşılama sürecine bağlı olarak ciddi bir talep artışı bekliyoruz.” Fuarların ticaretteki gücüne inandığını belirten AGİD Yönetim Kurulu Başkanı Fahir Gök, “Ekim ayında İstanbul’da yapılacak IstanbulLight Fuarı sektörümüzün ihracat potansiyelini arttıracak fırsatlarla dolu olacak. Aşılama sürecine bağlı olarak ve onun paralelinde sadece aydınlatma sektörü için değil, tüm sektörler için ciddi bir talep artışı yaşanacağı aşikardır. 2020 yılında dünyada gayri safi milli hasıla artışında liste başında ikinci sırada olan ülkemizin benzer bir tabloyu 2021 sonunda da yaşayacağına inanmaktayım.” dedi. “Aydınlatma Sektöründe yeni trend: İnsan Odaklı Aydınlatma” Aydınlatma Türk Milli Komitesi (ATMK) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sermin Onaygil ise pandemi ile birlikte sektörde gelişen yeni yaklaşım ve trendlere dikkat çekti. Onaygil, “Bir yılı aşkın süredir içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde farklılaşan çalışma ve yaşam koşulları sonucunda aydınlatma ve sağlık ilişkisi gibi öne çıkan konular dijitalleşme gereği başlayan dönüşümün önemini artırmıştır. Bugünlerde en popüler araştırma konularımız “İnsan Odaklı Aydınlatma”, “Adaptif / Entegre / Bağlantılı Aydınlatma” gibi başlıklar altında toplanıyor. Özellikle elektronik, haberleşme, yazılım disiplinin hakim olduğu bu uygulamalarda yeni anahtar kelimelerimiz “Veri Odaklı Aydınlatma” olmaya başladı.” dedi. “13. Ulusal Aydınlatma Kongresi’nde dijitalleşme sürecinde sektörün ihtiyaçları konuşulacak.” Sektörün başarısının yeni teknolojilere hakimiyet, birlikte çalışılması gereken elektronik, yazılım gibi sektörlere aydınlatmanın gereklerinin doğru ifade edilmesi ve kuvvetli işbirliklerine bağlı olduğunu ifade eden ATMK Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sermin Onaygil sözlerine şöyle devam etti: “ Tüm paydaşların bir araya getirilmesini, karşılıklı bilgi ve deneyim paylaşımı ile kuvvetli işbirliklerinin oluşturulmasını amaçlayan “IstanbulLight Uluslararası Aydınlatma & Elektrik Malzemeleri Fuarı ve Kongresi” sektörümüze bu süreçte önemli açılımlar kazandıracaktır. Gerek katılımcı gerekse ziyaretçi katkılarıyla aydınlatma gereklerinin ve mevcut alt yapının ortaya konulmasının, aydınlatma tesisatlarının diğer tüm dijital sistemlerle entegrasyonu aşamasında çok faydalı olacağı düşüncesindeyiz. Fuar kapsamında ATMK tarafından “Aydınlatmada Dönüşüm” teması ile organize edilecek 13. Ulusal Aydınlatma Kongremizde de dijitalleşme sürecinde sektörümüzün ihtiyaçlarını, sorunlarını ve çözüm önerilerini tartışma olanağı yaratacağız. Aydınlatma Türk Milli Komitesi 9. Dönem Yönetim Kurulu olarak, aydınlatma sektörümüzün tüm paydaşlarını, faydalı birliktelikler oluşturmayı amaçladığımız bu ortamların bir parçası olmaya ve katkı sağlamaya davet ediyoruz.”. “Avrupa’daki firmalar, alternatif OEM kanalları arayışındalar.” IstanbulLight’ın Türkiye’nin ve bölgenin tek ve uluslararası ihracat odaklı fuarı olduğunun altını çizen IstanbulLight Satış Müdürü Berna Akdağ, “Fuarlar ticareti canlı tutan ve yeni işbirliği fırsatları sunan ortak buluşma ortamlarıdır. Bu süreç pandemi nedeniyle dünya genelinde kesintiye uğrasa da yeniden kapılarını açmaya başlayan fuarlar, sektörlerin ve ekonomilerin toparlanmasında önemli rol oynuyorlar. Şu dönemde özellikle Avrupa’daki firmalar alternatif OEM kanalları arayışındalar. IstanbulLight 2021, Türkiye’deki pek çok firmanın ticaret kanallarını Avrupalı firmalar ile geliştirme fırsatı bulabileceği bir ticaret ve pazarlama platformu olarak öne çıkacak.” dedi. “AllSecure Standartları ile fuar alanında maksimum hijyen ve güvenli ortam sağlanacak.” IstanbulLight Satış Müdürü Berna Akdağ, IstanbullLight’ın aydınlatma sektörü için en verimli ihracat platformu olmasının yanında pandemiye karşı en etkili sağlık ve güvenlik önlemlerini aldığına da dikkat çekti. IstanbulLigt, dünyanın en büyük etkinlik organizatörü Informa tarafından geliştirilen ‘Temizlik ve Hijyen’, ‘Fiziksel Mesafe’ ile ‘Tespit ve Koruma’yı kapsayan AllSecure Standartları’na göre düzenlenecek. Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Gök, pandemi koşullarına rağmen 2021 yılı ve sonrasında 2 milyar doların üzerinde değere sahip iç pazarın da büyüme trendinde olacağını açıkladı. Fuarın diğer stratejik ortağı olan Aydınlatma Türk Milli Komitesi (ATMK) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sermin Onaygil ise pandemi sürecinde farklılaşan çalışma ve yaşam koşulları sonucunda aydınlatma ve sağlık ilişkisinin öne çıktığına ve sektörün “İnsan Odaklı Aydınlatma” ve “Bağlantılı Aydınlatma” üzerine yoğunlaştığına dikkat çekti.
IstanbulLight 13.Uluslararası Aydınlatma & Elektrik Ekipmanları Fuarı ve Kongresi, 06-09 Ekim 2021 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek. Informa Markets’ın global enerji portfolyosu altında, Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği (AGİD) ve Aydınlatma Türk Milli Komitesi (ATMK) stratejik ortaklığı ile düzenlenen IstanbulLight, iki yılda bir düzenleniyor. Fuar, Türkiye’nin ve dünyanın en değerli markalarıyla, yerli ve yabancı profesyonelleri bir araya getirirken, alanında uzman konukların sunumları ve güncel konuların ele alındığı kongre ve zirve etkinlikleri ile sektöre değer katan buluşmalara ev sahipliği yapıyor.
“İhracatta yeni Pazar fırsatlarımız var.”
IstanbulLight Stratejik Ortağı Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği (AGİD) Yönetim Kurulu Başkanı Fahir Gök, son bir yılda yaşananların aydınlatma sektörü açısından birçok sıkıntıyı beraberinde getirse bile; sadece 2020 yılının Mart ve Nisan ayları dışında üretim ve ihracatın olumlu şekilde gelişmekte ve büyümekte olduğunu söyledi. Gök, “İhracatta yeni pazar fırsatlarımız var. Özellikle tedarik zincirlerinde yaşadıkları aksaklıktan dolayı AB ülkelerinden ülkemize gelen yeni iş birliği projeleri ve çalışmaları, sektöre zamanla çok daha iyi bir ivme kazandıracaktır. 2021’in ilk çeyreği sektörde gayet iyi geçmiş, talep problemi olan üreticinin nerede ise yok denecek kadar az olması ile birlikte genelde yaşanan finans problemi sektörü maalesef olumsuz yönde etkilemekte, ara madde ve hammaddede yaşanan fiyat artışlarının da eklenmesi ile üretim maliyetlerini maalesef ciddi şekilde artırmaktadır. Tabii ki bu sektördeki üreticilerin motivasyonunu ve önümüze çıkacak yeni fırsatları iyi değerlendirme gerekliliğini azaltmamalıdır. Sektörün her geçen gün elektronik esaslı olması ve bu sektör ile artan bir şekilde entegre olmamız sektöre inanılmaz bir ivme kazandırdı ve bu sayede birçok yeni paydaş sektöre yatırım yapmaya başladı. Bu da ayrı bir olumlu etki olarak görülmeli diye düşünmekteyim.” dedi.
“Aşılama sürecine bağlı olarak ciddi bir talep artışı bekliyoruz.”
Fuarların ticaretteki gücüne inandığını belirten AGİD Yönetim Kurulu Başkanı Fahir Gök, “Ekim ayında İstanbul’da yapılacak IstanbulLight Fuarı sektörümüzün ihracat potansiyelini arttıracak fırsatlarla dolu olacak. Aşılama sürecine bağlı olarak ve onun paralelinde sadece aydınlatma sektörü için değil, tüm sektörler için ciddi bir talep artışı yaşanacağı aşikardır. 2020 yılında dünyada gayri safi milli hasıla artışında liste başında ikinci sırada olan ülkemizin benzer bir tabloyu 2021 sonunda da yaşayacağına inanmaktayım.” dedi.
“Aydınlatma Sektöründe yeni trend: İnsan Odaklı Aydınlatma”
Aydınlatma Türk Milli Komitesi (ATMK) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sermin Onaygil ise pandemi ile birlikte sektörde gelişen yeni yaklaşım ve trendlere dikkat çekti. Onaygil, “Bir yılı aşkın süredir içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde farklılaşan çalışma ve yaşam koşulları sonucunda aydınlatma ve sağlık ilişkisi gibi öne çıkan konular dijitalleşme gereği başlayan dönüşümün önemini artırmıştır. Bugünlerde en popüler araştırma konularımız “İnsan Odaklı Aydınlatma”, “Adaptif / Entegre / Bağlantılı Aydınlatma” gibi başlıklar altında toplanıyor. Özellikle elektronik, haberleşme, yazılım disiplinin hakim olduğu bu uygulamalarda yeni anahtar kelimelerimiz “Veri Odaklı Aydınlatma” olmaya başladı.” dedi.
“13. Ulusal Aydınlatma Kongresi’nde dijitalleşme sürecinde sektörün ihtiyaçları konuşulacak.”
Sektörün başarısının yeni teknolojilere hakimiyet, birlikte çalışılması gereken elektronik, yazılım gibi sektörlere aydınlatmanın gereklerinin doğru ifade edilmesi ve kuvvetli işbirliklerine bağlı olduğunu ifade eden ATMK Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sermin Onaygil sözlerine şöyle devam etti: “ Tüm paydaşların bir araya getirilmesini, karşılıklı bilgi ve deneyim paylaşımı ile kuvvetli işbirliklerinin oluşturulmasını amaçlayan “IstanbulLight Uluslararası Aydınlatma & Elektrik Malzemeleri Fuarı ve Kongresi” sektörümüze bu süreçte önemli açılımlar kazandıracaktır. Gerek katılımcı gerekse ziyaretçi katkılarıyla aydınlatma gereklerinin ve mevcut alt yapının ortaya konulmasının, aydınlatma tesisatlarının diğer tüm dijital sistemlerle entegrasyonu aşamasında çok faydalı olacağı düşüncesindeyiz. Fuar kapsamında ATMK tarafından “Aydınlatmada Dönüşüm” teması ile organize edilecek 13. Ulusal Aydınlatma Kongremizde de dijitalleşme sürecinde sektörümüzün ihtiyaçlarını, sorunlarını ve çözüm önerilerini tartışma olanağı yaratacağız. Aydınlatma Türk Milli Komitesi 9. Dönem Yönetim Kurulu olarak, aydınlatma sektörümüzün tüm paydaşlarını, faydalı birliktelikler oluşturmayı amaçladığımız bu ortamların bir parçası olmaya ve katkı sağlamaya davet ediyoruz.”.
“Avrupa’daki firmalar, alternatif OEM kanalları arayışındalar.”
IstanbulLight’ın Türkiye’nin ve bölgenin tek ve uluslararası ihracat odaklı fuarı olduğunun altını çizen IstanbulLight Satış Müdürü Berna Akdağ, “Fuarlar ticareti canlı tutan ve yeni işbirliği fırsatları sunan ortak buluşma ortamlarıdır. Bu süreç pandemi nedeniyle dünya genelinde kesintiye uğrasa da yeniden kapılarını açmaya başlayan fuarlar, sektörlerin ve ekonomilerin toparlanmasında önemli rol oynuyorlar. Şu dönemde özellikle Avrupa’daki firmalar alternatif OEM kanalları arayışındalar. IstanbulLight 2021, Türkiye’deki pek çok firmanın ticaret kanallarını Avrupalı firmalar ile geliştirme fırsatı bulabileceği bir ticaret ve pazarlama platformu olarak öne çıkacak.” dedi.
“AllSecure Standartları ile fuar alanında maksimum hijyen ve güvenli ortam sağlanacak.”
IstanbulLight Satış Müdürü Berna Akdağ, IstanbullLight’ın aydınlatma sektörü için en verimli ihracat platformu olmasının yanında pandemiye karşı en etkili sağlık ve güvenlik önlemlerini aldığına da dikkat çekti. IstanbulLigt, dünyanın en büyük etkinlik organizatörü Informa tarafından geliştirilen ‘Temizlik ve Hijyen’, ‘Fiziksel Mesafe’ ile ‘Tespit ve Koruma’yı kapsayan AllSecure Standartları’na göre düzenlenecek.
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
İlginizi Çekebilir