17 Günlük Tam Kapanmada Oyun Satışları Patlama Yaşadı
AJANSUluslararası 85 oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası Oyunfor’un açıkladığı verilere göre oyun ve oyun içi satışları 17 günlük tam kapanmanın etkisiyle mayıs ayında patlama yaşayarak yılın zirvesini gördü. Şubat ayında düşüşe geçen oyun satışları mart ayında tekrar yükselişe geçmiş, nisan ayında ise 2021 yılının zirvesini yaşamıştı. Mayıs ayında gerçekleşen tam kapanmanın da etkisiyle nisan ayına kıyasla 15 artan oyun ve oyun içi satışları geçtiğimiz yılın mayıs ayına göre ise 35’lik bir büyüme göstererek son zamanların en yüksek satış rakamlarına ulaşmış oldu. Türkiye’nin öncü oyun ve e-pin satış sitelerinden Oyunfor.com, her ay açıkladığı verilerle Türkiye oyun sektörünün durumunu gözler önüne sermeye devam ediyor. Oyun ve oyun içi satış rakamlarına dayanan veriler doğrultusunda geçtiğimiz nisan ayında 2021 yılının zirvesini gören oyun satışları mayıs ayında 17 günlük tam kapanmanın da etkisiyle nisan ayına göre 15, geçtiğimiz yılın nisan ayına göre ise 35 artarak patlama yaşadı. Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, konuyla ilgili şunları söyledi: ‘’Pandeminin başından itibaren karantina uygulamaları oyun satışlarına hep pozitif olarak yansıdı. Artan ekonomik sıkıntılara ve kur dalgalanmalarına rağmen oyunseverler boş zamanlarında oyun oynamaktan ve hobilerine yatırım yapmaktan vazgeçmediler fakat tercih edilen platform ve oyunlarda ciddi değişimler yaşandığını söylemeliyiz. Yüksek donanımlı PC, konsol ve konsol oyunlarına ulaşmakta zorluk çeken oyunseverler mobil platformlara ve free-to-play oyunlara yöneldi. Birçok hobiye nazaran maliyet açısından çok daha uygun olan oyunlar her tam kapanma uygulamasında yeni kullanıcıları da kendine çekerek satışlarda patlama yaşanmasına zemin hazırlıyor.’’ Satışların kategori olarak dağılımı: Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs PC 17 19 21 22 21 Konsol 26 25 24 17 16 Mobil 57 56 55 61 63 Garena Free Fire tahtını kaptırmadı Oyunfor.com’un oyun ve oyun içi satış verilerinden hareketle mayıs ayında en çok ciro yapan oyun -geride bıraktığımız nisan ayında olduğu gibi- yine Garena Free Fire oldu. 2019 yılında dünya çapında en çok indirilen mobil oyun olan Garena Free Fire, son zamanlarda ülkemizdeki YouTuber’ların ve Twitch yayıncılarının içeriklerinde daha fazla yer vermesiyle birlikte görünürlüğünü gün geçtikçe artırdı ve alternatif bir mobil battle royale oyunu arayan oyunseverlerin dikkatini çekerek son yılların en popüler oyunları olan PUBG Mobile ve Call of Duty Mobile gibi oyunları geride bırakarak zirveye yerleşti. Mayıs ayında en çok ciro yapan 10 oyun: 1. Garena Free Fire 2. PUBG Mobile 3. Call of Duty Mobile 4. Lords Mobile 5. Mobile Legends 6. Valorant 7. LifeAfter 8. Rules of Survival 9. Fetih: Altın Çağ 10. League of Legends IGG tarafından yayınlanan ve Fatih Sultan Mehmet'in 1453'te İstanbul'u fethedişini konu alan mobil strateji oyunu Fetih: Altın Çağ ise Osmanlı'nın en güçlü padişahlarını ve kahramanlarını yeniden tarih sahnesinde göstermesi ve Oyunfor.com tarafından yapılan promosyon çalışmaları ile birlikte kısa sürede ‘en çok ciro yapan oyunlar’ listesinde ilk 10’a girmeyi başardı. Satışların yaşa göre dağılımı: Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs 18-21 Yaş 9 10 9 8 7 21-30 Yaş 44 45 45 44 44 30+ Yaş 47 45 46 48 49 Satışların cinsiyete göre dağılımı: Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Kadınlar 29 30 31 30 32 Erkekler 71 70 69 70 68 Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
Uluslararası 85 oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası Oyunfor’un açıkladığı verilere göre oyun ve oyun içi satışları 17 günlük tam kapanmanın etkisiyle mayıs ayında patlama yaşayarak yılın zirvesini gördü. Şubat ayında düşüşe geçen oyun satışları mart ayında tekrar yükselişe geçmiş, nisan ayında ise 2021 yılının zirvesini yaşamıştı. Mayıs ayında gerçekleşen tam kapanmanın da etkisiyle nisan ayına kıyasla 15 artan oyun ve oyun içi satışları geçtiğimiz yılın mayıs ayına göre ise 35’lik bir büyüme göstererek son zamanların en yüksek satış rakamlarına ulaşmış oldu.
Türkiye’nin öncü oyun ve e-pin satış sitelerinden Oyunfor.com, her ay açıkladığı verilerle Türkiye oyun sektörünün durumunu gözler önüne sermeye devam ediyor. Oyun ve oyun içi satış rakamlarına dayanan veriler doğrultusunda geçtiğimiz nisan ayında 2021 yılının zirvesini gören oyun satışları mayıs ayında 17 günlük tam kapanmanın da etkisiyle nisan ayına göre 15, geçtiğimiz yılın nisan ayına göre ise 35 artarak patlama yaşadı. Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, konuyla ilgili şunları söyledi: ‘’Pandeminin başından itibaren karantina uygulamaları oyun satışlarına hep pozitif olarak yansıdı. Artan ekonomik sıkıntılara ve kur dalgalanmalarına rağmen oyunseverler boş zamanlarında oyun oynamaktan ve hobilerine yatırım yapmaktan vazgeçmediler fakat tercih edilen platform ve oyunlarda ciddi değişimler yaşandığını söylemeliyiz. Yüksek donanımlı PC, konsol ve konsol oyunlarına ulaşmakta zorluk çeken oyunseverler mobil platformlara ve free-to-play oyunlara yöneldi. Birçok hobiye nazaran maliyet açısından çok daha uygun olan oyunlar her tam kapanma uygulamasında yeni kullanıcıları da kendine çekerek satışlarda patlama yaşanmasına zemin hazırlıyor.’’
Satışların kategori olarak dağılımı:
Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs
PC 17 19 21 22 21
Konsol 26 25 24 17 16
Mobil 57 56 55 61 63
Garena Free Fire tahtını kaptırmadı
Oyunfor.com’un oyun ve oyun içi satış verilerinden hareketle mayıs ayında en çok ciro yapan oyun -geride bıraktığımız nisan ayında olduğu gibi- yine Garena Free Fire oldu. 2019 yılında dünya çapında en çok indirilen mobil oyun olan Garena Free Fire, son zamanlarda ülkemizdeki YouTuber’ların ve Twitch yayıncılarının içeriklerinde daha fazla yer vermesiyle birlikte görünürlüğünü gün geçtikçe artırdı ve alternatif bir mobil battle royale oyunu arayan oyunseverlerin dikkatini çekerek son yılların en popüler oyunları olan PUBG Mobile ve Call of Duty Mobile gibi oyunları geride bırakarak zirveye yerleşti.
Mayıs ayında en çok ciro yapan 10 oyun:
1. Garena Free Fire
2. PUBG Mobile
3. Call of Duty Mobile
4. Lords Mobile
5. Mobile Legends
6. Valorant
7. LifeAfter
8. Rules of Survival
9. Fetih: Altın Çağ
10. League of Legends
IGG tarafından yayınlanan ve Fatih Sultan Mehmet'in 1453'te İstanbul'u fethedişini konu alan mobil strateji oyunu Fetih: Altın Çağ ise Osmanlı'nın en güçlü padişahlarını ve kahramanlarını yeniden tarih sahnesinde göstermesi ve Oyunfor.com tarafından yapılan promosyon çalışmaları ile birlikte kısa sürede ‘en çok ciro yapan oyunlar’ listesinde ilk 10’a girmeyi başardı.
Satışların yaşa göre dağılımı:
Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs
18-21 Yaş 9 10 9 8 7
21-30 Yaş 44 45 45 44 44
30+ Yaş 47 45 46 48 49
Satışların cinsiyete göre dağılımı:
Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs
Kadınlar 29 30 31 30 32
Erkekler 71 70 69 70 68
Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı
İlginizi Çekebilir