Yarınlara Sözümüz Var

25 Mart 2019 36 views 0

Arsuz Yönder Okulları Genel koordinatörü Selva Uslu, 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılında  “Suflör kullanmadan yaşamayı öğrenen çocuklar yetiştirmek” amacıyla çıktıkları yolculuğa, 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında 4 ve 5 yaş olmak üzere iki yaş grubuyla ana sınıflarımızı da açtıklarını söyledi.

 “Üstün Dökmen Akademi Küçük Şeyler Anaokulları” programı ile paralel olarak yürütülen ana anaokullarında öğrencilere tam gün uygulanan programda yarım gün İngilizce eğitim aldıklarını belirten Arsuz Yönder Okulları Genel Koordinatörü Selva Uslu “Ayrıca müzik, resim, beden eğitimi, bilişim teknolojileri gibi sosyal etkinlik derslerini de branş öğretmenleri ile işlemektedirler. Ana sınıfı temaları “disiplinler arası eğitim” ile işlenmekle beraber ayrıca bu temalar her ay projelendirilmektedir. Yönder markasını kullanan her okulda olduğu üzere okulumuzda da Yönder Öğretimi Planlama ve İzleme Merkezi kuruldu. Kısa adı YÖPİM olan merkezde, program geliştirme, ölçme değerlendirme ve eğitim teknolojileri uzmanları görev alır. Öğretmenlerle ortak olarak yürütülen çalışmalarla kuruma özel öğrenme yaşantıları planlanır ve uygulanır. Akademik danışmanlar ve uzmanlarla birlikte özgün bir öğrenme-öğretme süreci planlanır. Öğretmenler tarafından hazırlanan akademik planlara uygun olarak  iki hafta öncesinden her bir dersin planlaması yapılır. Bu planlamada sürenin dikkatli kullanılması, öğrencinin öğreneceği konuyu anlamlandırması çalışmaları, ders içi etkinlikleri ve ölçme değerlendirme çalışmaları belirlenir. Hazırlanan planlar YÖPİM biriminde öğretmenlerle eşgüdümlü olarak tekrar çalışılır ve geliştirilir. Geliştirilen planlar Yönder Okulları Merkezi ile paylaşılır. Son hali verilen planlar okulumuzda uygulanır” şeklinde bilgi verdi.

Eğitim Danışmanı Aysın Gün’ün her ayın başında iki tam gün okullarında bulunarak akademik çalışmaları ve diğer eğitim faaliyetlerini değerlendirerek gerekli raporlamaları yaptığını dile getiren Selva Uslu şunları aktardı: “Bu çalışmaları çerçevesinde eksik görülen hususların tamamlanması için gerekli aksiyonların alınmasına ilişkin okul idaresine geribildirim vermektedir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü, eğitim faaliyetlerimizde önemli yer almaktadır. Tamamı psikoloji mezunu olan rehberlerimiz, öğrencilerimizin yaş gruplarına göre uzmanlaşmakta ve buna göre çalışma yapmaktadırlar. Buradaki hedefimiz, altmış öğrenciye bir rehber öğretmen bulundurmaktır. Okulumuzda, rehber öğretmenlerimiz kayıttan itibaren öğrencilerimizle birlikte çalışmakta, kişisel dosyalarını oluşturmakta, çocukların farklılıklarına göre oluşturulacak bireysel eğitim programına katkılar sunmaktadırlar. Bunun dışında rehberlerimiz her öğrenci ile kendini tanıma ve ifade etme, özgüven, aile içi çatışma, verimli ders çalışma, akran ilişkileri, aile – öğretmen – öğrenci koordinasyonu, ruhsal ve davranışsal gelişim, yavaş öğrenme, dikkat dağınıklığı, var olan potansiyeli performansa dönüştürme, ortam adaptasyonu, iç motivasyon ve iç disiplin sağlanması ve birçok bilişsel, davranışsal problemlere yönelik  “Bilişsel Davranışçı Ekolü” temel alarak öğrenciler ile çalışmaktadır.  Çeşitli test ve envanter uygulamalarının yanında doğal ve yapılandırılmış gözlemler ışığında, öğrenci ve ailelere gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.”

Genel Koordinatör Uslu, obaziteye karşı bir okul olduklarının altını çizerek “Milli Eğitim Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı tarafından desteklenen Beslenme Dostu Okul Projesine akredite olmuş ve bu projede sertifika almak için çalışmalar yürütmektedir. Bu proje kapsamında okulumuzda kantin bulunmamakta, beden eğitimi derslerine ağırlık verilmekte sağlıklı beslenme konularında çocuklarımıza gerekli eğitimler verilmektedir. Ayrıca öğrencilerimize, üretim bilincini aşılamak amacıyla okulumuz bünyesinde bulunan bahçemizde çocuklarımızla çeşitli ekim dikim çalışmaları da yaptırmaktayız” ifadelerini kullandı.

Uygulama Yönderlerinin, özellikle küçük yaş grupları ile bir süre çalışıp gözlem yaptıktan sonra çocukları ilgi ve becerilerine göre, resim, spor, müzik, yabancı dil gibi sosyal kulüplere yönlendirildiğine değinen Selva Uslu şunları konuştu:  “Bu çalışma sonucunda öğrencilerin yetenekleri keşfedilerek geliştirilmesi de sağlanmaktadır. Türkiye’nin bir gerçeği olan sınava hazırlık noktasında ikinci kademe öğrencilerimize her hafta düzenli bir şekilde deneme ve tarama sınavları yapılıyor. Her sınavın istatistiği öğrenci ve konu bazında tutulmakta, eksiklikler tespit edilmekte, gerek konu gerekse öğrenci bazlı etüt verilmektedir. Ayrıca öğrencilerin bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak ödevlendirme yapılmaktadır. Sınav grubu öğrencilerimiz gerek LGS’ye gerekse Güzel Sanatlar Lisesi sınavlarına da hazırlanmaktadır. Bu çalışmaları da Yönderlerimizle birlikte hafta sonları yürütmektedirler. ‘Yarınlara Sözümüz Var’  sloganımız ile çocuklarımızı gün boyu mutlu, güvenli ve herkesin birbirini tanıdığı, iyi bir eğitim aldığı, ileriye yönelik güzel anılar biriktirip sağlam dostluklar kuracağı  bir ortamda, irfanı hür, vicdanı hür bireyler olarak geleceğin Türkiye’si ve Dünyasına hazırlamak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.”

BENZER KONULAR
YORUM YAZ