“Türkiye’nin en iyi limanlarına sahibiz”

06 Mart 2019 85 views 0

UGLAND Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Sayın, İskenderun Körfezi’ndeki liman ve iskelelerin Türkiye’de en önemli noktada, her türlü teknolojik ve altyapıya sahip olduğunu belirterek gemi trafiğinin yakın gelecekte artacağını umut ettiğini vurguladı.

Hem armatör hem de acente olarak hizmet verdiklerini, yıllardır hizmet verdikleri bu sektörün 2018 yılı gibi sıkıntılı geçtiğine tanıklık etmediklerini, sorunun tamamen global olduğuna işaret eden UGLAND Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Sayın “2018 yılı ne armatörler, ne acenteciler ne de sektörün diğer grupları için iyi geçmedi. Ülke genelinde yaşanan kriz, sektörümüzü de olumsuz etkiledi. İthalatta, ihracatta düşüşler oldu. Bizim bölgemiz, ithalata ve ihracata dayalı ağırlıkta demir ürünü olduğu için ekonomik krize bağlı olarak etkilendiğinden dolayı bize de yansıdı. Gemi giriş ve çıkış sayısında önemli ölçüde düşüş oldu” dedi.

2019 yılından umutlu olmaya çalıştıklarının altını da çizen Hasan Sayın “Bu yıl, piyasalarda iyileştirilmeler yapılması durumunda iyi geçebilir. Ülkemiz, hedeflerini tutturmazsa 2019 yılı, 2018 yılından daha kötü tabloyla karşılaşabiliriz. Bizim hizmet sektörü olduğumuz için gemi gelecek ki, biz de hizmetimizi yapacağız. İthalatçı veya ihracatçı gelecek ki biz de sorumluluğumuzu yerine getirelim. Körfez’de gemi sayısı artacak ki biz de acenteliği arttıralım. Bu sıraladıklarım olmazsa bizim acenteliğimiz olmayacak” yorumu yaptı.  

Firma olarak ağırlıkta armatörlük ile birlikte K.K.T.C. hattına yönelik çalıştıklarını da aktaran Hasan Sayın “Hayvan yemi, çimento, gübre, demir gibi ürünleri taşıyoruz. Dünyanın her limanına giden gemilerin acenteliğini yapıyoruz. Bana göre, İskenderun Körfezi’ndeki liman ve iskeleler, her yönü ve hizmetlerle Türkiye’nin en iyileri. Teknolojik altyapı olarak da çok özellikli bir noktadalar. İskenderun Körfezi’ndeki liman ve iskeleler dağınık olduğundan verilen hizmetin toplamı görülmeyebilir. Hepsini topladığınızda dökme yük alanında Mersin Limanı’ndan daha fazla elleçleme yük yaptığımız ortaya çıkacaktır. Limak Port ve Assanport’un yaptığı konteyner miktarı hemen hemen Mersin Limanı’na yaklaşıyor. Mersin’de oturmuş bir sistem var. Bu iki limanımız yakın gelecekte Mersin Limanı’nı yakalayacaktır. Mersin Limanı’nın tahtı sallanıyor diyebilirim. Birçok firma, İskenderun Körfezi’ndeki limancılık hizmet ücretlerinin daha düşük olmasıyla birlikte Mersin yerine buraya gelmeye başladı” diye konuştu. Antrepo konusunda da eksiklerin bulunduğunu, lojistik köy projesinin de maliyetli olmasından dolayı güven ortamını yakalayan dış yatırımcının, burada yatırım yapabileceğini savunan Hasan Sayın “Şehir itibariyle Mersin’deki gibi istenilen büyüklükte antrepolarımız yok. Sayıları daha da arttırılmalıdır. Antrepoculukta yeni yeni gelişmeler olduğu için eksiklikler mevcuttur. Bu kadar limana bu kadar antrepo çok yetersiz. Antrepo sayısının artması şehre de ayrı bir kazanç getirir. Bunun yanında lojistik köy projesi çok büyük yatırım olduğundan bir anda olabilecek şey değil. Tarsus’un üst taraflarında başlatılan proje bile henüz faaliyete geçirilebilmiş değil. Birinin kalkıp iki milyon üç milyon lira harcayıp hayata geçirebilecek bir proje değildir. Devletin buna el atması gerekiyor. Devlet desteği şarttır. Maliyeti çok yüksek olmasından dolayı yabancı yatırımcının da iştiraki şarttır. Milyar dolarlarla telaffuz edilen bir yatırımdır. Dış yatırımcının buna destek çıkabilmesi için de istikrar şarttır” şeklinde konuştu.  

BENZER KONULAR
YORUM YAZ