Operasyonları Hızlandıracak Yatırımlarımı Var « Sektörel Aylık Ekonomi Dergisi

Operasyonları Hızlandıracak Yatırımlarımı Var

19 Mart 2018 211 views 0

Geri saha ve makine parkını güçlendirmeyi sürdürdüklerini ifade eden EKMAR Denizcilik ve Gemi Acenteliği A.Ş. Müdürü Vahdettin Erişen, Karadeniz, Ege ve Antalya bölgesindeki firmaları körfeze çekme girişimlerinin devam ettiğini söyledi.

 

EKMAR Denizcilik ve Gemi Acenteliği A.Ş. Müdürü Vahdettin Erişen, şirket olarak geçen yıl hedeflerinin tutturulduğunu belirterek “2017 yılında genel olarak dökme yüklerde hedeflediğimiz tonajları tutturduk. 2018 yılında bu yüklerin devam edeceği ve piyasaların daha iyi olacağına yönelik düşüncemiz kuvvetleniyor. 2017 yılında demir ve çelik ürünlerinden de artış oldu. Buğday ve tahıl gruplarından da ithalatta artışı söyleyebilirim. Geri saha operasyonlarımızı daha da güçlendireceğiz. Bunu sağladığımızda geçen yılındaki tonajlarımızın üzerine çıkacağız. Demir çelik ürünlerinin geçen yıla nazaran daha da artacağını düşünüyorum. Özellikle Suriye’deki olayların biraz daha sakinleşmesiyle demir çelik ürünlerinin ihracatında artış olacağını hesaplıyoruz. Maden ve demir cevherinin yurt dışına sevkinin artacağını düşünüyorum. Genel olarak daha iyi bir yıl olacağına inanıyorum” diye konuştu.

 

Körfez’deki pastanın küçülmemesi için alternatif pazarlara yöneldiklerinin de altını çizen EKMAR Müdürü Vahdettin Erişen, “2018 yılında yanı başımızda iki yeni liman açılıyor. Körfez’e giren bir pasta var. Herkes o pastadan birer dilim almaya çalışıyor. Biz de buna karşılık olarak bu bölgede olmayan müşterileri buraya getirmeye çalışıyoruz. Mevcut pastayı küçülmeme çabasındayız” dedi.

 

Diğer limanlarla ticari anlamda fiyatları düşürmek yerine, kaliteli hizmetle müşteriyi çekmeye çalıştıklarını vurgulayan EKMAR Müdürü Erişen “Bu yıl içerişimde vinç sayımızı arttırırken, geri sahamızdaki kapalı alanlarımızı, makine parkımızı takviye yapmakla yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Bu anlamda piyasada güçlü bir şekilde var olduğumuzu göstereceğiz. Dökme yüklerde Körfez dışında kalan Samsun ve İzmir gibi limanlardan İç Anadolu’ya doğru çalışan firmalar var. Samsun’dan, Kayseri ve Niğde’ye olan mesafe ile İskenderun Körfezi arasındaki mesafe yakın gibi. Bu firmalarla hem navlun avantajları hem de Körfez’deki hızlı operasyonları anlatıp Karadeniz, Ege ve Antalya bölgelerindeki firmaları bu bölgeye kaydırma çabası içerisindeyiz. Böylelikle Körfez’deki pastanın dilimini büyütmeye çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

 

Sektörün bir ekip işi olduğunu, ekip ruhunun sağlanması durumunda lojistiğin bölgede daha da güçlenebileceğini anlatan EKMAR Müdürü Erişen şunları söyledi: “Sektöre baktığımızda aslında üç aşamalıdır; Liman, taşımacılık ve geri saha. Biz liman olarak hızlanmaya çalışıyoruz ama sadece bizim iyi olmamız yetmiyor. Bu bir takım işi, Forvetiniz iyi ama savunmanız kötüyse çok gol atarsanız ama gol yediğiniz için kayda değer bulunmaz, bu da buna benzer. Bu anlamda bölgenin de, Lojistiğimizin de bölgesel olarak, geri sahamızın da, depolarımızın da birlikte güçlenmesi gerekiyor. Tahılların bu bölgede biraz daha fazlalaşmasından dolayı depo ihtiyacı arttı. Belli bir kapasitede olduğu için fiyatlar yükselmeye başlıyor. Çok talep var. Geri saha, betonlu zemin ve kapalı saha bunların sayılarını arttırmalıyız. Eğer liman güçlü, taşımacılık hızlı ve geniş stok sahalarınız varsa bölgede güçlüsünüz demektir. Aksi takdirde bunlardan birinin eksikliği müşterinin başka limana kaymasına yol açar…”

 

Stok sahaları için arazi üretilmesi gerektiğini savunan EKMAR Müdürü Erişen, “Organize Sanayi Bölgesi’nin bulunduğu Sarıseki’nin yerleşim yerinin yavaş yavaş taşınması gerekiyor. Depolar limandan uzak olsa nakliye fiyatları yükleneceğinden dolayı fazla avantajlı olmaz diye düşünüyorum. Liman dışı hizmetler ne kadar ucuz olursa dışarıdaki müşterileri çekmemiz çok daha kolay olacaktır. Müşteri, cebinden çıkacak toplam paraya bakar. Müşteri ‘Ben limanda ucuz hizmet alıyorum, ama depoyu çok pahalıya tutuyorum. Bu benim için avantajlı’ değildir diyecek ve gelmeyecek. Güçlü olabilmemizin yolu birliktelikten geçer. Birlik olursak bu bölgeye daha güzel hareket ve daha iyi hizmet veririz. Pastayı hep beraber büyütürüz. Bireysel hareket edersek çok fazla etkili olmaz” şeklinde konuştu.

 

EKMAR Denizcilik ve Gemi Acenteliği A.Ş. olarak 15 bin m2’lik depolara ek olarak ileriki dönemlerde yeni kapalı depo yatırım planlarının bulunduğunu dile getiren Müdür Erişen “Sadece tahıl grubu değil, demir çelik gruplarından da çimentolarda galvanizli saçlarda rulolarda müşterilerimizin kapalı depo taleplerini bizlere aktarıyorlar. Biz de önlemlerimizi almak için gerekli çalışmaları başlattık” dedi.

BENZER KONULAR
YORUM YAZ