Müşterinin Güveniyle Büyüdük

19 Mart 2018 189 views 0

Kırmızıoğlu Arçelik ve Bellona Bayisi Bülent Kırmızıoğlu, 2017 yılının özellikle kendi sektörleri açısından hükümetin ÖTV ve KDV’de aldığı kararlar neticesinde olumlu geçtiğini ancak Eylül ayından itibaren indirimlerin kaldırılmasıyla sıkıntıların yaşandığını söyledi.

 

2018’de benzer olumlu kararların alınmaması durumunda daha zor geçeceği düşüncesinde olduğunu da vurgulayan Bülent Kırmızıoğlu, firma olarak bu sıkıntılara rağmen müşterilerine sağladıkları güvenle bir önceki yıla önemli ölçüde büyüme kat ettiklerini ifade etti.

 

Aile olarak 55 yıllık ticaret geçmişinin 30 yılının Arçelik, 10 yılının da Bellona bayiliği yaprak geride bıraktıklarını hatırlatan Bülent Kırmızıoğlu “Arçelik ve Bellona mağazalarında toplam 20 personelimiz var. Bellona mağazamız 4 kat 250 M2 teşhir, 200 M2’de de depolama alanı olarak hizmet veriyoruz. Arçelik mağazamız da 150 M2 teşhir alanı ile bölgemizde m2 başına en verimli ve en başarılı mağaza konumundadır” dedi.

 

SLOGANIMIZ ‘ÖNCE KOŞULSUZ HİZMET’

Müşterilerinin kendilerini tercih etmelerindeki sebebin, çalışanlarıyla birlikte bir slogan oluşturdukları ‘Önce koşulsuz hizmet’ olduğuna dikkat çeken Kırmızıoğlu “Ürünü sattıktan sonra müşterilerimizin yaşayabilecek her türlü sorunda çözüm odaklı hizmet verdik, her zaman müşterilerimizin yanında olduk. Ekonomide bir gerçek var; bir müşteri 9 müşteri getirir. Olumsuzluklar karşısında bir müşteri de senden 8 müşteri götürebilir diye. Her müşteri bizden memnun kaldığı müddetçe çevresini getirir. Bunu başarmak için elimizden gelenini yaptık. Marka olarak da Türkiye’nin bağrından çıkmış 56 yılını kutlamaya hazırlanan Arçelik’ten bahsediyoruz. Arçelik’te hem geleceğe dönük geliştirdiği ürünleriyle hem de tüketici memnuniyetini son derece önem verdiği bir markadır. Türk halkıyla Arçelik arasında duygusal bir bağ oluştu. Çünkü hem krizlerde hem de hem de en kötü günlerde tüketicinin yanında oldu. Yatırımlarını iyi günlerde para kazanmak için değil, zor günlerde yatırımlarını, insan odaklı hizmetlerini inovasyona ve Ar-ge ye büyük harcamalar yapıyor. Bellona da aynı noktadadır. Mobilyada yeni bir trend ve çizgi yaratmıştır. Eski markaların yanında emekleme döneminde olmasına rağmen büyümesini, çizgisini, cirosunu ve satışlarını eski markaların yanında aynı kategoride yer alabilecek şekilde bir hizmet ve ürün yelpazesi oluşturdu” diye konuştu.

 

Yerel bir firma olmanın ve İskenderun halkına da hizmet etmenin mutluluğunu yaşadıklarını kaydeden Bülent Kırmızıoğlu şöyle devam etti: “İskenderun halkı da bu emeğimizi taktir ederek alışverişlerini bizim ailemizden hem mobilya hem Arçelik’ten yaptığından dolayı her sene bir önceki yıldan enflasyon oranında büyüme gerçekleştiriyoruz. Bu gerçek bir büyümedir. TL bazındaki büyüme enflasyonun olduğu dönemlerde bir şey ifade etmez. Önemli olan reel büyümenin bir satış adeti bazında yükselmesidir. Bizler ise her dönem bir önceki yıla oranla büyüme yaşıyoruz. Bu tek başımıza gerçekleştirdiğimiz bir büyüme değildir. Bünyemizde çalışanların tümünün katkısı vardır.”

 

ÖTVE VE KDV İNDİRİMİ CANLILIK VERDİ

2017 yılına başlarken tedirginlik ve korku yaşandığının altını çizen Kırmızıoğlu “Piyasalar, ocak ayına girerken hem siyasi hem ekonomik göstergeler neticesinde çok tedirgin başladı. Hükümetin şubat ayında beyaz eşyada ÖTV ve mobilyadaki KDV indirimi marklarımızın çok aktif ve etkin kampanyalarla Eylül ayına kadar beklemedik bir iş potansiyeliyle karşılaştık. 2017 yılı eylül ayına kadar çok verimli geçirdiğimiz bir dönem oldu. Ama 30 Eylül’den sonra ÖTV ve KDV indiriminin geri alınması, Kurban Bayramı’ndaki yüksek tüketim dönemiyle birlikte piyasada nakit akışının yavaşlamasına neden oldu. Birden bire tüm ekonomik göstergeler ekim ayıyla birlikte durağan bir noktaya geldi. Bu durağanlık halen devam ediyor. Aralık ayı ile birlikte sıkıntıdan çıkabilmek için markalarımızdan Arçelik’in bin 500 ve üzeri alışveriş yapanlar için 369 lira değerindeki İnox metal çay makinesini 99 lira bedelli verme, Bellona’da da KDV indirimini de kendisinin karşılamasıyla nispeten biraz olumlu geçeceğini düşünüyoruz. Bellona’da da özellikle bizim mağazamızın seri sonu ürünlerde halı ve mobilyalarda yüzde 50’ye varan indirimlerle müşterilerimizin karşısına çıktık. Bu da müşterilerimiz tarafından olumlu karşılandığını gördük” şeklinde konuştu.

 

Kırmızıoğlu, hükümetin iyileştirme yapmaması durumunda 2018 yılının daha çetin geçeceği endişelerinin olduğuna dikkat çekerken, iktidardan bu konuda iyileştirme paketlerinin hazırlamasını beklediklerini, 2018’in tamamen hükümetin ve bakanlığın alacağı kararlarla büyümeyle ya da küçülme geçilebileceğini işaret etti.

 

Geleceğe dair hedeflerinden söz eden Kırmızıoğlu, üçüncü kuşağın yüksek eğitimli ve donanımlarla geldiğini, bu kuşakla birlikte inşaat ve hizmet sektörü alanlarında planlarının olduğunu aktarırken, bu planların Türkiye’nin ve özellikle Hatay’ın  siyasi ve ekonomik yönden rahatlamasına bağlı olduğunu sözlerine ekledi.

BENZER KONULAR
YORUM YAZ