Denizcilik OSB’nin Yeri Yeniyurt Olmalı

19 Mart 2018 268 views 0

İskenderun Körfezi’nde yapımı düşünülen Denizcilik Organize Sanayi Bölgesi’nin yer seçiminin çok önemli olduğunu vurgulayan Kent Makine Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Demirken, en uygun yerin de Dörtyol Yeniyurt sahili olduğuna dikkat çekti.

 

Türkiye’nin denizlerinde seyreden gemilerin bakım ve onarımını gerçekleştiren ve armatörlerin çözüm ortağı olan Kent Makine Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Demirkent, Hatay Valisi Erdal Ata’nın 8 Şubat 2017 tarihinde İskenderun basınında yer alan ve müjde olarak lanse edilen ‘İskenderun’da Deniz Organize Sanayi Bölgesi kurulması için girişimleri başlattık’ açıklamasını anımsattı.

 

Vali Ata’nın açıklamasını bir yıl sonra yeniden gündeme getiren Atilla Demirkent, “Senelerdir İskenderun Körfezi, Mersin ve Antalya limanlarında gemilerde tamir, bakım, onarım ve yenileme işleri ile uğraştığımdan böylesi hayırlı işte benim de fikrim olabilir mi düşüncesi ile bu projenin çok önemli olduğundan araştırma yaptım. Elli yıldır bu sektöre hizmet vermiş biriyim. Dörtyol Yeniyurt sahilinde bulunan göletin etrafı bu işe en uygun yer diyebilirim. Denizin derinliği, yaşam alanından uzak, maliyeti düşük ve yapılabilirliği çok basit ve kolay olan Avrupa’daki tersaneler gibi, liman, gemi bakım onarımı sanayi kesimine yakınlığı göz önünde bulundurulursa Dörtyol Botaş Tesisleri ile Burnaz Atatürk Çiftliği arazisi arasındaki arazi Denizcilik Organize Sanayi projesi için biçilmiş kaftandır” diye konuştu.

 

Bir zamanlar burasının İSDEMİR’in kum ihtiyacını karşılayan bölge olduğunu aktaran Atille Demirkent, “Sahil kenarında denize paralel şekilde göl var. Bu gölün derinliği 6 metre, genişletilip boyu da biraz uzatılırsa çok uygun bir tabii liman olur. Deniz kenarındaki takribi 30 m.’lik kumsal alanı doğal bir mendirek gibi duruyor” dedi.

 

Gemi sektörünün ağır sanayi işi, emek yoğun ama Türkiye’ye çok büyük miktarda döviz getirebilecek bir kazanç kapısı olduğunun altını çizen Demirkent “Buralarda fiber tekneler, yatlar, balıkçı gemileri yapılır. Kosterler, 50.000 tona kadar hatta daha büyük gemiler bu havuza alınıp tamiri bakımı yapılabilir. Bizler geminin tamiri ile ilgili bir talep geldiğinde eğer gemi bordo sacı değişecekse Liman Başkanlığı denizde yani gemi açıkta demirde bağlı olduğunda izin vermez. Geminin korunaklı bir yerde olmasını ister. Gemilerin büyük hasarlarının tamir edilebilmesi için bir limana veya korunaklı yani mendirekli bir yere ihtiyaç vardır. Bizim körfezimizde korunaklı bir liman olarak İSDEMİR Limanı ve İskenderun Limak vardır. Oralarda da yoğun şekilde tahmil tahliye yapıldığından bu hizmetin verilebilmesi mümkün olmamaktadır” şeklinde konuştu.

 

İskenderun Körfezi’nde Denizcilik OSB için en uygun ve en kolay, en ucuz maliyetle yapılacak yerin Yeniyurt sahili olduğunu yineleyen Demirkent şunları söyledi: “Hatay bu organize ile milyon dolarlar kazanabilir. Çünkü Doğu Akdeniz’de böyle bir yer yok. Ne Suriye de, ne Mısır’da, ne Fas’ta ne Cezayir’de ne Libya’da yok. Buralarda gemi makinaları, tamir atölyeleri, onlara yedek parça satan mağazaları oluşur. Hırdavatçılar, raspacılar, boyacılar, elektrikçiler, kaynakçılar, çelikhane ve halat satıcıları, marangozlar, mobilyacılar, vinç imalatı ve tamiri, gemilere malzeme tedarik edenler, yeni makine motor satıcıları, dümen imali ve tamircileri, dalgıçlar, römorkörler, layter imalatı ve layterciler, aklınıza gelebilecek her malzeme ve sanatkârlara ihtiyaç olacak. Denizcilik Organize Sanayi Bölgesi kurulursa eminim bu bölgeyi ayağa kaldıracaktır…”

BENZER KONULAR
YORUM YAZ