Sektörel Aylık Ekonomi Dergisi

26 Nisan 2018 194 views 0

Kın Otomotiv Genel Koordinatörü Şevket Kın, ikinci nesil olarak babaları Kilisli Mehmet Usta’dan aldıkları markalaştırılan bayrağı daha yükseklere taşımak için teknolojik yatırımlar yaptıklarını söyledi.

 

Baba Mehmet Usta’nın Kilis’te çıraklıkla başladığı sektöre, 1982 yılında İskenderun’a gelerek küçük bir atölyede devam ettiren Mehmet Kın, tamirciliğe heves eden oğlu Erhan Kın’ın devreye girmesiyle şimdi bölgenin en aktif servisler arasına girdi.

 

Kın Otomotiv’in sektördeki yolculuğunu anlatan Genel Koordinatör Şevket Kın,  “Kilis’ten İskenderun’a gelen babamız, Sanayi Sitesinde küçük bir dükkânla başladı. Biz üç kardeşiz, küçüğüm Erhan Usta ortaokulu bitirdikten sonra bu işe merak sarıp babamla birlikte çalışmaya başladı. Babam Kilisli Mehmet Usta olarak biliniyor. İlerleyen süre içerisinde şu andaki yeri alarak o zaman özel yetkili Ford servisi olarak Taunus ve escort yetkili servisliğinin sonunda artık şartlar biraz ağırlaşmaya başlayınca artık yetkili servisçiliği bırakıp kardeşim ile beraber özel servisliğe devam ettiler” dedi.

 

Şevket Kın, kardeşi Erhan Usta’nın da babasının desteğiyle Ford markada uzmanlaştığının altını çizerek “O dönemde teknolojiyi yakından takip eden firmamız, arıza tespit cihazını alıp artık işi daha profesyonelleştirmeye başladılar. Teknolojiye yakın olmaya başlayınca 1999 yılında Ford Focus gurubundan sonra iş daha çok profesyonelliğe başladı. Birazcık daha teknolojik araçların alımıyla bizim Ford servisliğimiz piyasada daha çok duyulmaya başlandı. Özel servis olarak ben ve küçük kardeşim Kadir, iletişim sektöründe çalışırken biz de atölyeye gelerek firmaya destek vermeye başladık. Baba ve çocuklar aynı atölyede buluşunca hizmet alanımızı genişlettik ve yedek parça satmaya başladık. Yedek parçayı getirerek müşterilerimize tek noktadan hizmet ettik. Tüm hizmetler servis içerisinde her şey düzenleniyordu. Kardeşler olarak bu işi en iyi şekilde nasıl yapabiliriz diyerek beyin yorunca hem yedek parça ağımızı hem de atölyemizi genişlettik. TSE 12047 belgesini Ford tan alaraktan yarı yetkili servis sıfatını aldık. Bu ay da egzoz emisyon başlatırken, Volvo yetkili belgesini aldık. Ford ve Volvo’dan başka markaya bakmıyoruz. Kaporta, elektrik elektronik bölümü, yedek parça, servis, hizmeti veriyoruz. Binek ve ticari araçların Ford gurubunda kamyonet hariç transite kadar olan tüm araçların servislerini yapmaktayız” diye konuştu.

 

Kalifiye eleman sayısının azaldığını ve sektörde önemli bir sıkıntı olduğuna işaret eden Şevket Kın “Bundan 10,15, 20 yıl önce baba, çocuk okumuyorsa ya da öğretmen çocuğun okumayacağını anlayınca meslek sahibi olsun diye sanayiye gönderirdi. Çocuk da berberde, tornacıda boyacıda kaportacıda tamircide yetişirdi. Günümüzde yok denecek kadar az. Çıraklık Eğitim Merkezi’nde İskenderun gibi küçük bir ilçe olup ama sanayi sitesi olan bir yer 8 kişilik bir sınıf açılamıyor. Bu çok ciddi bir konudur. 10 yıl sonra biz işi bıraktığımızda işimizi kim yapacak diye çok merak ediyorum. Stajyer öğrenci gönderiyorlar sayı 30- 40 tır. Bunların içerisinde 2 kişi yarı okula gidiyorlar üniversiteye otomotiv bölümünde okuyorlar. Bu işi canı gönülden yapan eski kişiler yok artık Şu ana kadar sadece iki kişi bizde çalışıyor” şeklinde konuştu.

 

Mevcut atölyelerin de kullanışlı olmadığını ve dar geldiğini dile getiren Şevket Kın şöyle devam etti: “Sürekli teknolojiyi takip ederek servisimizi işletmeye çalışıyoruz. 2017- 2018 araçlarının bile tüm bakımını ve yedek parçalarını yapabiliyoruz. İlerleyen zamanlarda en büyük hedefimiz yerimizi daha büyük bir yere taşımak 1000-1500 m2 alan bulabilirsek daha rahat daha güzel daha kaliteli hizmet verebilmek için bir ortam oluşturacağız. Ford’dan vazgeçmeyeceğiz. Çünkü bu markayla başladık Otomatik şanzımanda da kendimizi geliştirdik. Şanzımancılar ayrı tutulur ama servisimizde bu işlemi de yapılıyor. Otomatik arabaların çoğalmasıyla biz de ekibimizi eğitimden geçirdik. Şu şartlarda çok şükür işimiz iyi müşterilerimiz bizi seviyor. Biz de elimizden geldiği kadar onlara iyi hizmet vermeye çalışıyoruz. Servisimizde yakın bir zamanda iç tasarım değişikliği, mimari bir biraz daha güzel görsellikler katacağız. Müşteri geldiğinde burada boğulmasın, rahat girsin, çıksın, tv izlesin, gazetesini okusun, bulmacasını çözsün internetine girsin istiyoruz. Biz de A’dan Z’ye müşteri memnuniyetini sağlamak için yapacağımız çalışmalarımız var. En yakın zaman da tamamlamaya çalışacağız”

BENZER KONULAR
YORUM YAZ